10 Reacties
2 maanden geleden
Same hier! Maar ik zelf vind wel gezellig dat hij tot 21h wakker is haha. Maar dutje vind ik nog te fijn om weg te laten en wanneer we t keer overslaan of hij weigert gaat hij letterlijk maar 1 uurtje eerder van slapen en is dan echt vreselijk de hele namiddag. Dus ik blijf tot 3j proberen, ook omdat winter is en met alles virussen ens is die extra slaap alleen maar goed denk ik dan. Denk straks loop van lente is echt klaar en dat is dan ook prima.
2 maanden geleden
Ik heb zelf de "probleem" mijn tweeling heeft middagdutje nog wel nodig maar "willen niet" en als ze liggen zijn ze ook met paar minuten naar dromenland vertrokken. En 's avonds tussen 19-20 wel ook moe zijn maar na uurtje weer wakker en boel op stelten zetten tot makkelijk 22/22:30.
Ergste vind ik nog wel dat ze ook 's nacht weer wakker worden (rond 2 of 3) en dan pas weer gaan slapen als ze uurtje bij mama in grote bed mogen slapen.
Dames worden in januari 3jr en krijgen dan ook hun eigen "grote bed" maar houd me hart al vast
2 maanden geleden
Onze zoon slaapt sinds hij 2,5 jaar is niet meer. Wij hebben een lange aanloop gehad. Van eerst nog maar max 45 min slapen tussen de middag. Vervolgens sliep hij thuis niet meer en bij de opvang (3dagen) nog wel en nu dus al 2 maand niet meer. Hij heeft het soms echt nog wel nodig maar dan slaapt hij de avond pas rond 22 uur en dan komen we weer in een cirkel terug van laat slapen en ochtend niet wakker willen worden. Hij gaat nu rond 19.30 naar bed en is ergens tussen 7 en 8 wakker.
2 maanden geleden
Wij zijn na de zomervakantie gestopt met het dutje. Deze weigerde ze steeds vaker en duurde steeds korter.
Het was op het begin even wennen voor haar en soms rond 18 uur oververmoeid.. (wordt wel al steeds minder)
Maar als ze er nu om 19 uur in ligt slaapt ze wel binnen 5 minuten....
Voor het stoppen van het dutje begonnen we vaak om 20 uur en sliep ze regelmatig pas om 21.30/22.00 uur.
Wij zijn blij dat we om zijn gegaan!
vorige maand
Wat fijn even al deze ervaringen en herkenbaarheid! Wij hebben nu drie dagen achter elkaar geen middagdutje gehad (ze weigerde steevast) en ze sliep nu ook heel vroeg al direct ‘‘s avonds. Moet zeggen dat ze de middagen eigenlijk alsnog best goed te doen was, ondanks dat ik wel echt zag dat ze heel moe was. Ik vind t ook wel heel lekker dat ze nu binnen no time slaapt s avonds en we geen lange tijd (soms uren) meer bezig hoeven zijn met het inslapen ‘s avonds. Wie weet is het hier inderdaad nu ook gewoon klaar. Ze gaat morgen weer twee dagen naar de opvang dus ben benieuwd hoe ze het daar gaan oppakken, ga het wel even bespreken en dan laat ik de inschatting even aan hen.. Ik bereid me mentaal maar wel voor op lange avonden als ze geslapen heeft op de opvang 😂
vorige maand
Hier hebben we ook wel zo’n fase gehad maar nu is alles weer rustig en slaapt ie gewoon weer 3/4 uur ‘s middags.
Het is lekker, maar kijk ook wel uit naar wat meer vrijheid weer. We zitten nu gewoon de hele dag thuis omdat de baby haar ochtenddut echt thuis is bed moet doen, en de peuter de hele middag in zn nest ligt 😅
vorige maand
Hier is het de afgelopen week doorgezet naar het wegvallen van het dutje.. ze blijft het weigeren (tot aan een strijd aan toe) en ik heb er nu voor gekozen om haar maar te volgen. Ze is helaas dan alsnog om 6u wakker en we leggen haar dan ‘s avonds wel om half zeven al in bed. Maar ik had stiekem gehoopt dat die 1,5-2 uur dutjestijd aan de ochtend zou plakken 😂😓 helaas