24 Reacties

3 jaar geleden

Fenegriek!

3 jaar geleden

Hi! Zelf merk ik dat ik echt veeel meer moet eten en drinken dan ik denk. Als ik dat niet doe, loopt mijn productie heel snel terug. Ik zit denk ik rond de 3L vloeistoffen, en ben circa elke 2 uur een vol bord eten weg aan het werken. Dit + tussendoortjes maakt dat ik de kleine bij kan houden, en dan ook maar net. Ook ben ik meer gaan rusten. Ben nu bijna 3 weken postpartum en deed eigenlijk al veel ste veel voor mijn lijf. Inderdaad vaak aanleggen (en als het kan beide borsten, tenminste ik dacht dat dat de productie kon helpen opkrikken). Masseren van de borsten en tepelstimulatie kan misschien ook uitkomst bieden. Verder weet ik helaas niet wat de mogelijkheden zijn met stimuleren met een kolf. Ik hoop dat het wat helpt!

3 jaar geleden

Reactie op Izzy893

Hi! Zelf merk ik dat ik echt veeel meer moet eten en drinken dan ik denk. ...
Indd wanneer ik wat minder eet merk ik veel minder melk. Om de 2 uur eten wil ik ook niet dan kom ik zelf veel bij

3 jaar geleden

Ik heb ook te weinig melkproductie en heb het volgende (onder begeleiding van eerst de kraamzorg en toen lactatiekundige) geprobeerd; - borstvoedingsthee - fenegriek druppels en pillen - powerkolven in de avond: 1 uur lang 10 min wel/10 min niet afwisselen - Medela Symphony kolf gehuurd (staat bekend als beste om melkproductie te stimuleren) - oxytocine Neusspray (op recept) - domperidon (op recept en huisarts geeft het niet makkelijk, wegens bijwerkingen) De domperidon heeft me wel een beetje geholpen maar de conclusie is dat ik gewoon weinig beïnvloedt wordt door hormonen of weinig melkklieren heb. Dus het is hier aanleggen - nakolven - extra flesje kunstvoeding tot ik het niet meer volhoud. Kan je hoe dan ook lactatiekundige aanraden om mee te kijken, succes!

3 jaar geleden

Reactie op messymommy

Fenegriek!
En hoe neem ik het in?

3 jaar geleden

Sinds ik elke dag kokos water ben gaan drinken en elke ochtend een lepeltje kokosolie neem in mijn koffie is mijn productie echt omhoog gegaan ik kolfde eerst 150ml en nu rond de 220 en 260ml

3 jaar geleden

Probeer eens te powerpumpen in de avond. Dat deed bij mij wonderen bij de eerste. Sindsdien overproductie 😅

3 jaar geleden

Reactie op Gea93

Probeer eens te powerpumpen in de avond. Dat deed bij mij wonderen bij de e ...
Ookal als er niets uit komt? Tijdens kolven?

3 jaar geleden

Reactie op Yvonne37

Sinds ik elke dag kokos water ben gaan drinken en elke ochtend een lepeltje ...
Bedankt voor je tip zal eens uitproberen!

3 jaar geleden

Reactie op Lina Ya

En hoe neem ik het in?
In zo thee houder en dan als thee drinken bij mij schoot de melk eruit

3 jaar geleden

Reactie op messymommy

In zo thee houder en dan als thee drinken bij mij schoot de melk eruit
Ohh super kan je foto sturen welke je gebruikt

3 jaar geleden

Ik gebruik boezemvriendjes op aanraden van de lactatiekundige! 3 x 2 capsules per dag. Daarnaast doe ik 1 x per dag powerpumpen. Wel doe ik dit smiddags, ik lees in dit topic dat dit savonds het beste is? Langzaamaan krijg ik meer productie merk ik. Misschien dat ik meer moet drinken erbij. Ik kolf 7 x per dag, net zo vaak als dat m’n zoontje komt.

3 jaar geleden

Reactie op CarrB

Ik gebruik boezemvriendjes op aanraden van de lactatiekundige! 3 x 2 capsul ...
Boezemvriendjes gebruik ik ook. Dus powerpumpen ook al komt er niets uit? Langzaam zal het dan op gang komen als ik het goed begrijp

3 jaar geleden

Waar in een schema van voeden en kolven en kleine verzorgen + jezelf vinden jullie nog tijd om te powerkolven? Ze komt om de 2-3 uur en een volledige sessie met haar duurt 1.5 uur ...

3 jaar geleden

Reactie op Dnice_21

Waar in een schema van voeden en kolven en kleine verzorgen + jezelf vinden ...
Precies dit 😅 Ik heb nog net mijn kopje thee op of de volgende cyclus begint weer 🙈 Soms kom ik niet eens toe aan ‘normaal’ kolven, laat staan power kolven 🤪

3 jaar geleden

Reactie op Lina Ya

Ookal als er niets uit komt? Tijdens kolven?
Juist als er weinig uit komt! Powerpumping gaat niet om de opbrengst, maar om de boodschap die je geeft aan je borsten om meer melk te maken. Maar als er echt 0,0 uit komt, laat dan eens meekijken door een lactatiekundige of je wel de juiste borstschildmaat en instellingen gebruikt. De meeste lactatiekundigen hebben hier een spreekuur/service voor. Bij sommigen kun je zelfs verschillende kolfapparaten uitproberen.

3 jaar geleden

Tijdens het consult wat ik had met een lactatiekundige gaf ze aan dat het ook belangrijk is om andere dingen dan water/thee te drinken ivm voedingswaarde. Bijvoorbeeld karnemelk, verse smoothies, vers sap, haver melk dus vooral zonder veel toegevoegde suikers en gezonde vetten zoals noten, avocado’s, zalm etc. En toch ook echt meer dan voldoende eten, maar ik lees ook dat je niet teveel wil eten zodat je niet aankomt.. Volgens mij heb je iets van 500/1000 extra calorieën nodig als je borstvoeding geeft maar dat weet ik niet meer precies dus meer eten betekent niet direct dat je dan aankomt..

3 jaar geleden

Reactie op Lina Ya

Boezemvriendjes gebruik ik ook. Dus powerpumpen ook al komt er niets uit? L ...
Als er echt niks uitkomt weet ik het niet. Maar weet wel dat powerpumpen gedaan wordt om de stimulans op gang te houden/te verbeteren en niet dat t per direct meer opbrengst oplevert, maar dus wel op een langer termijn. Ik begon met ongeveer gemiddeld 70 cc per kolfsessie. En ik denk dat ik gemiddeld nu op 90 cc gemiddeld zit. Ben nu bijna 2 weken bezig nadat ik de lactatiekundige had ingeschakeld. Het is op zich het proberen waard

3 jaar geleden

Ik probeer zekker 3 x per dag warm te eten soms lukt het echter niet omwillen van de baby huilt extreem veel ik denk dat ook stress een invloed heeft. Omdat de baby heel veel huilt soms 7 uur aan stuk zit ik ook eens in een diepe put met stress eet hierdoor soms veel minder.

3 jaar geleden

Reactie op Lina Ya

Ik probeer zekker 3 x per dag warm te eten soms lukt het echter niet omwill ...
Dan snap ik wel dat je weinig melk hebt. Goed dat je ondanks de stress goed voor jezelf blijft zorgen! Maar ik zou dan kijken naar de oorzaak waarom de baby zoveel huilt en hopelijk neemt dat stress weg en wordt je melkproductie weer wat hoger Het komt vast goed!