20 Reacties

3 jaar geleden

Volg, alleen met flesvoeding hier

3 jaar geleden

Probiotica van orthiflor start 😊 sinsdien elke dag poep hier haha

3 jaar geleden

Reactie op rgerri

Probiotica van orthiflor start 😊 sinsdien elke dag poep hier haha
Op advies vd osteopaat en cb trouwens!

3 jaar geleden

Die van ons hier heeft dezelfde leeftijd. Wat hier helpt is als je zelf op je rug ligt of onderuitgezakt en dan met je knieën omhoog. En dan je mini daar tegenaan zetten dus dan liggen ze een beetje schuin. Dit heeft bij ons iedere keer gewerkt!

3 jaar geleden

Wij zijn al sinds maart aan het tobben met onze dochter met verstoppingen nadat ik gestopt was met borstvoeding . 10 cc extra water in de fles , fietsen met de beentjes , buikje masseren. Uiteindelijk lactulose via huisarts gekregen en speciale voeding . Ging goed tot vorige week . Toen weer helemaal verstopt ☹️ poepte echt keiharde drolletjes en gilde van de pijn. ze heeft nu forlax gekregen van de huisarts en ze kan weer normaal poepen 🤞

3 jaar geleden

Ik geef borstvoeding en de zoon poept een keer in de twee weken of zo

3 jaar geleden

Het kan zijn dat ze nog aan het leren is om te poepen. Darmflora is vollop in ontwikkeling en wellicht wordt het moeilijker de poep er zelf uit te krijgen. Volgens cb kunnen ze zichzelf hierin ook echt tegenwerken door te persen, maar tegelijk ook de spieren aan te spannen die juist moeten ontspannen om de poep eruit te laten gaan. Die controle van spieren leren ze gaande weg. Ik kreeg als tip dat als ze zo perst even een koud nat watje tegen de anus te houden. Om zo een trigger/schrik reactie te creëeren waardoor ze die spieren die moeten ontspannen loslaten en de poep er uit kan. Zelf nog niet getest, want hij poepte daarna zelf die dag, maar deel hem toch, misschien werkt het🤞

3 jaar geleden

Met borstvoeding kan het tot 10 dagen duren voor er ontlasting is. Heb ik laatst ook gehad, daarna was er wel een mega luier! 😅

3 jaar geleden

Reactie op mBob

Met borstvoeding kan het tot 10 dagen duren voor er ontlasting is. Heb ik l ...
Dit wilde ik idd ook nog typen idd, cb zei zelfs dat ze tegenwoordig zelfs een max van 2 weken aanhouden🫣 Maar als ze er last van hebben en het wel continu proberen is het een ander verhaal natuurlijk. Ik merkte aan m'n zoon dat ie echt last had en hele vieze stinkscheten liet, dus er 'lag wel al wat klaar'💩😅

3 jaar geleden

Reactie op kruimel2023

Wij zijn al sinds maart aan het tobben met onze dochter met verstoppingen n ...
Bij ons is het overgegaan toen we naar Nan complete comfort zijn overgestapt. Ze heeft 8 weken verstopping gehad en plots gestopt. Nu had ze plots veel diarree en hebben wij Lactéol gegeven. Sindsdien veel beter

3 jaar geleden

Ik heb dat ook met me zoontje hoewel die volledig bv heeft. Aantal tips -probiotica -kersenpit zakje op de buik als ze hevig aan persen is. Zet haar even in bed op je benen half omhoog met haar beentjes tegen je buik zodat ze net als bij fiets bewegingen lekker benen ingetrokken heeft -heel zachtjes met kokosolie rondom anus masseren (niets erin steken is niet fijn voor de kringspier) -maseren buik elke ochtend. Met klok mee rondje rondom navel, dan een soort regenboog boven navel. Dan de “i love you massage” en dan 3x 6 sec beentjes optillen naar de buik. Kan boven romper, als je op buik doet doe dan olie dit soort massages/aanrakingen doet “pijnig” op zo een jonge leeftijd en dit verzacht aanraking. Eindig altijddd met van top tot teen langs haar gaan en aaien zodat ze beseft dat lichaam een is ook al heb je maar buikje lopen masseren. -indrukken met 2 vingers aan beide kant boven de heupbotjes (doe niet te hard maar wel stevig, vaak protesteert hij hier wel van dus ik doe echt last resort) Wij hebben op dagen dat die beetje vast loopt een heel mooi poep ritueel zo in de ochtend ;). Gelukkig is het niet elke dag maar soms loopt het ff vast en moet je even duwtje geven.

3 jaar geleden

Of even de huisarts bellen. Die kan voelen of en waar t vast zit.. en miss wat voorschrijven.

3 jaar geleden

Reactie op marmacita

Ik heb dat ook met me zoontje hoewel die volledig bv heeft. Aantal tips -pr ...
Wow dankjewel, Ik ben benieuwd!! Al die losse massages heb ik geprobeerd, maar nog niet de combi. Gebruiken idd al wel probiotica ook. Thanks! Ik laat weten of het werkt :)

3 jaar geleden

Reactie op Aroid

Dit wilde ik idd ook nog typen idd, cb zei zelfs dat ze tegenwoordig zelfs ...
Jaa klopt, maar inderdaad omdat ze het wel graag wil en er soms van gaat huilen lijkt het me niet helemaal de bedoeling

3 jaar geleden

Reactie op Aroid

Het kan zijn dat ze nog aan het leren is om te poepen. Darmflora is vollop ...
Oh dat kan ook nog! Even proberen.

3 jaar geleden

Reactie op Esthi94

Ik geef borstvoeding en de zoon poept een keer in de twee weken of zo
En heeft hij dan ook last? Als in dat hij moet huilen omdat het niet lukt?

3 jaar geleden

2 druppeltjes olijfolie in de fles! En dan komt de poep direct, of de voeding erna. Mijn zoontje had soms ook dagen lang verstopping terwijl hij wel echt moest poepen. Heb hem een paar x geholpen met de olijfolie

3 jaar geleden

Wij hadden precies hetzelfde en moesten helpen om haar te laten ontlasten. Poepen is een vaardigheid en vrij complex. De baby moet zich kunnen ontspannen en aanspannen ter gelijker tijd. In de eerste weken is poepen een reflex, vaak na of tijdens een voeding en daarna moeten ze het zelf gaan doen/leren. Onze dochter zit nog wel aan de laxeermiddelen (macrogol) om het zacht te houden. Als tips kan ik het volgende meegeven. - helpen met poepen door baby op de rug te leggen en benen in kikkerhouding vast houden als de baby aan het persen is. - geen thermometer gebruiken, maar masseer de anus zodat de baby weet waar ze naar toe moet persen en meer ontspant. Doe dit met vaseline en zeker 5 minuten lang. - benen in beweging houden - 10ml extra water bij voeding - olijfolie kan helpen maar daar zijn de meningen over verdeeld omdat olie drijft. - mocht de nood echt hoog zijn kan je in overleg met eventueel de huisarts of cbbij de drogist (zoals bij het kruidvat) een microlax halen. Bij 13 weken mag je een halve microlax geven. Ik heb het de eerste x door her cb laten doen. Dit kan helpen om het patroon te doorbreken als de baby een verstopping heeft. - mocht je zelf microlax willen geven leg je de baby op de zij, been omhoog houden over de andere been zodat er niet bewogen kan worden. Anus insmeren met vaseline en staafje vettig maken met inhoud. Tot de helft erin steken en de helft erin spuiten. Werking is 5 tot 20 minuten. - mocht het probleem dan nog niet verholpen zijn kan je in overleg met de ha om macrogol vragen (duurt paar dagen voordat het werkt) maar dit houdt de ontlasting zacht en worden de darmen niet lui van. Poep problemen bij babys zijn echt bekende baby kwalen

3 jaar geleden

Reactie op rgerri

Op advies vd osteopaat en cb trouwens!
Wanneer zag u resultaat? Wij zijm gisteren begonnen

3 jaar geleden

Reactie op Saskia170

Wanneer zag u resultaat? Wij zijm gisteren begonnen
Na een aantal dagen 😊