10 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even, mijn zoontje van 2,5week heeft hetzelfde. Bij hem helpt het soms om hem te laten drinken, voor de rest nog niks gevonden wat helpt

2 jaar geleden

Onze dochter is ook 2 weken oud. Wij proberen haar na elke voeding minstens 15 min. omhoog te houden. Borstvoeding geef ik nu ook meer zittend ipv liggend. Heeft hierdoor minder de hik lijkt het.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Klein handdoekje onder het hoofdeind van zijn matrasje kan helpen. Dan ligt hij iets minder plat. En als hij de hik krijgt even rechtop tegen je aanhouden en over zijn rug wrijven of hem plat op zijn buik op jouw buik te leggen. Dan ontspant hij en verdwijnt de hik. Deze dingen werkten bij ons, waren tips van de kraamhulp. Oja en kijken of hij heel gulzig drinkt? Dan misschien een paar kleine pauzes in je voedingsmoment?

2 jaar geleden

Mijn dochtertje (inmiddels twee jaar) had als kleintje ook vaak de hik. Ik kreeg van de kraamzorg de tip om haar dan nog een slokje drinken te geven. Dus dan dronk ze nog een paar slokjes aan de borst en was het vaak over.

2 jaar geleden

Hier ook vooral als ze teveel lucht heeft ingeslikt met het voeden. Ik probeer haar in een goede houding aan te leggen. Dat scheelt vaak enorm hier. Als ze niet genoeg met haar buik tegen mij aan ligt met drinken dan moet ze haar hoofdje teveel draaien en krijgt ze blijkbaar extra lucht binnen waardoor ze de hik krijgt.

2 jaar geleden

Bij m'n meisje helpt het vaak om op de speen te sabbelen of even iets anders te gaan doen voor afleiding, zoals verschonen of aan m'n man geven

2 jaar geleden

Ook wij kregen de tip om onze kleine dan de speen te geven en dit lijkt in ieder geval voor meer ontspanning te zorgen tijdens de hik. Blijft toch sneu om te zien, helemaal met zo'n vol maagje na het drinken!

2 jaar geleden

Heeft je baby er last van? Mijn baby heeft er namelijk geen last van. Als de hik langer aanhoudt, dan bied ik vaak de borst weer aan of laat ik hem sabbelen op mijn pink. Verder laat ik het gewoon. In mijn buik had hij ook dagelijks de hik en volgens mijn verloskundige is het (ook nu) niks ernstigs.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. De huisarts gaf aan dat het vaak de verbinding van middenrif met de hersenen als oorzaak had. Iets wat ze moeten leren. Inderdaad rust momenten tijdens voeding en goed letten op hoeveel lucht ze binnen krijgt. Zolang ze goed slaapt en eet is er niets om je zorgen over te maken. Vaak hebben de kleintjes er niet zoveel last van als wij!

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft hetzelfde, ze is nu 2 weken oud en raakt enorm gefrustreerd van de hik. Het blijft ook echt lang aanhouden en ze is dan ontroostbaar, slapen wil dan echt niet. Een klein beetje drinken helpt inderdaad wel, maar de hik komt bij haar snel weer terug. Verder heb ik alle tips al uitgespeeld, niks lijkt echt te werken helaas. Mijn dochter heeft een te strak lipbandje, ik vermoed dat ze daarom bij het drinken nog meer lucht binnen krijgt omdat ze haar bovenlip niet om de speen kan krullen, waardoor ze zo vaak de hik heeft. Misschien goed om het lipbandje en tongriempje te laten checken door de verloskundige of een lactatiedeskundige? Er kan zomaar een medische oorzaak achter zitten waardoor de hik erger is…
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.