14 Reacties
3 jaar geleden
Klopt, op het moment dat je wordt opgenomen in het ziekenhuis ben je ook mevr. (Meisjesnaam)
3 jaar geleden
Is het niet zo dat het echo centrum de naam gebruikt waar jij je mee hebt ingeschreven?
Ik heb mij namelijk ingeschreven met mijn man zijn achternaam (die heb ik ook aangenomen bij de gemeente) en ook zo ingeschreven bij het echo centrum, daardoor staat zijn achternaam wel op de echo鈥檚.
3 jaar geleden
Reactie op MM93
Is het niet zo dat het echo centrum de naam gebruikt waar jij je mee hebt i ...
Ik moest bij de verloskundige mijn meisjesnaam doorgeven en daarna de gehuwde naam. Daar was het de eerste keer fout gegaan 馃檲. Ze gaf al aan dat we snel iets moesten regelen dat het kind erkend was, wij hadden zoiets van uhm......
Mijn offici毛le naam is partnernaam en dan meisjesnaam. Ik weet dat het echocentrum de gegevens bij de verloskundige heeft opgehaald en hun registreren op basis van BSN-nummer en dat zou altijd je meisjesnaam zijn馃. Naar mijn weten staan daar ook beide namen in, dus vindt het maar vreemd
3 jaar geleden
Reactie op StephArt
Ik moest bij de verloskundige mijn meisjesnaam doorgeven en daarna de gehuw ...
Hmmm, ja ik ben het met je eens dat het vreemd is. Het echo centrum kon natuurlijk ook niks handmatig aanpassen in het systeem?
Ik weet wel,dat bij pretecho鈥檚/betalende echo鈥檚 je zelf een naam kan kiezen. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op MM93
Hmmm, ja ik ben het met je eens dat het vreemd is. Het echo centrum kon nat ...
Ik heb ze gebeld en hun geven aan dat ze het altijd alleen op meisjesnaam doen. We hebben deze week de afspraak, eens kijken wat ze dan zeggen. Vindt het namelijk heel erg vreemd als je al een aantal jaar getrouwd bent en zelfs al ben je net 1 week zou niet veel moeten uitmaken. Voor hun maar een kleine moeite, de eerste echo van mijn huisarts staat wel alles netjes op de naam die wij willen
Bij de verloskundigepraktijk hebben ze het wel meteen aangepast waardoor we daar nu wel de echo's op de gehuwde naam krijgen, alleen hebben we daar momenteel geen echo's meer.
3 jaar geleden
Ik geef er persoonlijk niet zoveel om, het is nou eenmaal zo. Ik ben 5 jaar getrouwd. En ik ben eigenlijk al gewend geraakt dat ik in het ziekenhuis/tandarts/huisarts altijd met mijn meisjesnaam word aangesproken. Terwijl ik wel verzekerd ben onder de naam van mijn man.
3 jaar geleden
Ik heb even voor je gekeken en mijn volledige naam staat op de echo鈥檚, dus partnernaam-meisjesnaam. Deze echo鈥檚 zijn gemaakt in het ziekenhuis, dus zo te zien verschilt het gewoon heel erg.
3 jaar geleden
Ja ik heb dat ook. Eerst hadden ze mijn meisjes naam, terwijl ik getrouwd ben en mijn partner鈥檚 naam heb overgenomen (zonder meisjesnaam). Hebben ze het naar meisjesnaam en partner naam gedaan鈥erwijl ik aangaf dat ik me comfortable voel met alleen mijn partner鈥檚 naam. They still did not listen, zucht dus ik liet het maar zo. Had echt geen zin om hierover nog wat te zeggen, zwangerschap voor mij is al vermoeiend genoeg馃槀. Ze zeiden ook dat ze alles met meisjesnaam doen, dus dacht sure I guess, ga niet al te moeilijk hierover doen馃槀