5 Reacties
3 jaar geleden
Je kan even een boterhamzakje in je ondergoed doen om het op te vangen en als je twijfeld zou ik gewoon even bellen. De verloskundige kan even checken of het vruchtwater is met een wattenstaafje die verkleurd dan. Het kan zijn dat je wat vruchtwater lekt of dat het gewoon waterige afscheiding is.
3 jaar geleden
Ik had dat ook maandagavond en ik was ervan overtuigd dat mijn vliezen waren gebroken. Ik had toevallig de volgende ochtend een afspraak in het ziekenhuis. De verloskundige heeft het gecheckt en zag dat het gewoon veel afscheiding was. In de laatste fase van je zwangerschap kun je veel waterige afscheiding krijgen kennelijk. Ze zei tegen mij dat het je vliezen ws niet zijn als je niet constant een beetje water verliest en het bij die vlek blijft .. hopelijk heb je er iets aan!
3 jaar geleden
Dat kan van alles zijn, vruchtwater, afscheiding of urine.
Je kan even proberen of je ook vocht verliest wanneer je op je hand blaast. Zo ja, dan zou dit mogelijk vruchtwater kunnen zijn.
Ik weet niet hoe ver je bent in de zwangerschap, maar gezien je in de februari groep zit denk ik minimaal 37 weken. Bij onze verloskundige is het devies om dan weeën af te wachten en overdag te bellen, tenzij de kleur van het vruchtwater afwijkend is.