26 Reacties

19 dagen geleden

Ja hier hetzelfde, ik woon ook in het buitenland. Ik krijg er ook opmerkingen over, maar ik probeer er niet teveel aandacht aan te schenken. Als je kindje in genoeg andere sociale situaties komt, in de speeltuin of met meetups met andere kindjes en mama's, dan maakt het echt niet uit of het een kinderdagverblijf of niet. Ik denk dat een kindje dat voldoende aandacht krijgt van hun ouders zich goed kan ontwikkelen, en wat "normaal" is zou ik lekker loslaten. Doe het zoals jullie willen en goed voelt;

19 dagen geleden

Mijn zoon (14mnd) gaat ook niet naar kdv. Dit omdat ik chronisch ziek ben en niet kan werken helaas. In het begin hebben we deze opmerkingen ook gekregen natuurlijk en heb ze altijd gewoon geslikt. Maar als ik ze nu krijg (ligt eraan van wie ahah) kan ik best lelijke opmerkingen terug maken. Iedereen kiest toch wat ze zelf willen. En het is echt onzin wb de sociale ontwikkelingen. Ken zat kinderen die niet naar kdv zijn geweest en hartstikke leuk en lief zijn! Als onze zoon 2 is gaat hij wel naar de peuterspeelzaal.

19 dagen geleden

Hier gaat ie de 2 dagen dat ik moet werken naar opa en oma. Verder speelt hij met neefjes en nichtje. Ook met kleintjes van vriendinnen. Als hij straks 2 is gaat hij naar de peuterspeelzaal 2 ochtenden in de week voor het sociale aspect.

19 dagen geleden

Onze dochter is ook 14 maanden en al die tijd al lekker thuis bij mij😊 ze komt niks tekort en we spreken vaak af met anderen en andere kindjes erbij, heb totaal niet het idee dat ze achter loopt op leeftijdsgenootjes die wel naar de opvang gaan… Overigens ben ik zelf ook nooit naar de opvang geweest en met mij is ook alles goed gekomen😋😅

19 dagen geleden

Sociaal zijn linken aan naar opvang gaan vind ik zo’n onzin. Wat voor interacties gaan dreumessen van elkaar leren, die moeten het ook allemaal nog leren. En op die leeftijd spelen ze ook niet echt samen, meer naast elkaar. Ze leren naar mijn mening meer juist van jou, als ze zien hoe jij omgaat met sociale contacten en met hen. Misschien wel dat ze op de opvang al dingen leren in groepsverband zoals in een kring zitten etc maar dat leren ze ook allemaal op de kleuterschool denk ik. M.a.w. ik zou me niet druk maken, hier komt peuterschool pas in beeld als ze kunnen praten.

19 dagen geleden

Reactie op Ashley0305

Mijn zoon (14mnd) gaat ook niet naar kdv. Dit omdat ik chronisch ziek ben e ...
Ieder zijn ding en gewoon niets van aantrekken. Uiteindelijk heeft iedereen een andere situatie en opvoedwijze. Overigens, in de wetenschap is het bekend dat kdv voor 3 jaar juist slecht is voor kinderen (maar nogmaals, ieder zijn ding). Zou me er dus zeker niet slecht bij voelen!

19 dagen geleden

Ik denk dat die mensen eerder jaloers op je zijn! 😂 Is toch heerlijk als het je lukt je kindje lekker thuis te laten, ze moeten nog lang genoeg naar school straks!

19 dagen geleden

Hier gaat mijn dochter naar Oma als wij werken. Mijn man en ik beginnen allebei om 6/7 uur in de ochtend, sowieso lastig om al een kdv te vinden waar ze zo vroeg heen kunnen. Krijg ook vaak de opmerking over ontwikkeling etc. 🙃

19 dagen geleden

Als ze dalijk 2 is wil ik haar wel naar de peuterspeelzaal laten gaan.

19 dagen geleden

Mijn zoontje is 13 maanden en gaat ook niet opvang maar naar oma 2 dagen en bij papa 1 dag als ik werk. Verder ik gewoon. Ik ben nooit naar opvang gegaan en zusje vond het enig, we zijn verder super gelijk qua ontwikkeling en social contacten. Het is wetenschappelijk bewezen dat tot 3 jaar kind niet eens weet hoe die moet samen spelen met een ander kind dus is sowieso onzin. Natuurlijk vinden ze wel andere kindjes interessant en die zijn dus ook overal te vinden van speeltuintjes tot elders of vrienden en familie. Ik ben juist ontzettend blij dat het zo kan, om alleen maar al niet om de 3 dagen ziek te zijn ben ik zo zo zo intens dankbaar voor dat het kan. Zoontje is ook altijd lekker uitgerust voldoende slaapjes zonder gedoe en heerlijk lekker vers eten. Living the lifeeee. Natuurlijk is opvang prachtig alternatief als je nirt anders kan of dat wilt, ieder zijn ding. Maar goed ik zeg dus ook altijd: ik ben nooit opvang geweest en ik ben totaal niet onderontwikkeld ofs😂

19 dagen geleden

Onze dochter wordt door de opa’s en oma’s opgevangen als wij moeten werken . Werken beiden zeer onregelmatig en daar is geen enkele passende opvang voor 😅. vanaf 2 jaar gaat ze wel 2 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal 😊

17 dagen geleden

Wij zijn zelf ook nooit naar het kdv geweest, mijn moeder was altijd thuis. Vanaf 1,5 wel naar de peuterspeelzaal, maar daar was geen verschil te merken in kindjes die naar de opvsng waren geweest of niet 😉 Ons dochtertje is heel lang maar 1 dag naar het kdv geweest. We merken wel dat ze sneller overprikkeld raakte. Nu ze 2 dagen gaat kan ze meer hebben 😋 Ze gaat hier puur voor de sociale contacten, maaaarrr dat is omdat wij niemand in de buurt/ omgeving hebben met andere kindjes. Anders was ze minder/ niet gegaan.

17 dagen geleden

Mijn vrouw en ik zijn allebei ook nooit naar een kdv geweest. Ivm vroeggeboorte werd ons geadviseerd het eerste jaar zeker geen opvang te doen en indien mogelijk het tweede jaar ook niet. Onze zoon is nu 14 maanden gecorrigeerd (ongecorrigeerd ruim 16 maanden) en is nog nooit bij de opvang geweest. Wel gaan we wekelijks zwemmen op baby zwemles en gaan we regelmatig naar een monkey town. We hebben genoeg kleine kindjes in onze omgeving. Bovendien vind ik de kosten van het kdv te hoog. 1 dag werken staat qua loon gelijk aan 1 dag kdv. Dan kan ik net zo goed 1 dag minder gaan werken. Het geld ben ik dan toch ook kwijt

17 dagen geleden

Mijn dochtertje blijft bij mijn schoonmoeder als ik ga werken. Ik werk deeltijds. Ze ziet af en toe zoontje van een vriendin die jaartje ouder is en haar neefjes zijn vele ouder maar spelen met veel plezier met haar.. Ik ben ook vroeger niet naar kdv geweest is helemaal goed gekomen 😆👍🏻

13 dagen geleden

Ik ben vroeger nooit naar de kdv geweest en het is met mij helemaal goed gekomen. Ik ben zeer sociaal, heb een brede vriendenkring en heb de nodige diploma’s behaald. Mijn kinderen gaan overigens wel, want ik moet werken. Maar ik zou een moord plegen om huismoeder te zijn, of een baan te hebben die ik kan combineren met mijn kids en thuis kan blijven, dus geniet ervan en laat anderen praten. Het is toch nooit goed 😊

11 dagen geleden

Ik ben voornamelijk thuis met mijn dochter. Ze gaat naar haar opa en oma voor oppas en eerlijkgezegd ben ik er juist trots op en heel dankbaar dat dit kan voor ons. Ik voel er niks voor om mijn dochter naar een overvolle opvang te sturen waar ze dan overprikkeld en verkouden weer vandaan komt als dit niet noodzakelijk is. Het is duur en de zorg is vaak beperkt door het gebrek aan personeel. De mensen die je bekritiseren zijn misschien wel jaloers! Jij mag lekker bij je kleintje blijven en dat is nog t best voor hem ook. Niks van aantrekken en doen wat goed voor je voelt!

11 dagen geleden

Reactie op Nd0t

Ik ben voornamelijk thuis met mijn dochter. Ze gaat naar haar opa en oma vo ...
Hoe je dit benoemt is niet bepaald aardig naar degene die wel hun kind na de opvang doen…

11 dagen geleden

Reactie op Nd0t

Ik ben voornamelijk thuis met mijn dochter. Ze gaat naar haar opa en oma vo ...
Wat een negativiteit naar de opvang zeg! Ja de opvang is vol maar heeft niet altijd elke dag de volle 12 of 16 kindjes. Hier op wo en vr maar 7 op 4 leidsters. Verkouden word ze eigenlijk nooit..

11 dagen geleden

Ik wil hier even op reageren.. Ja er is een gebrek aan personeel in de opvang, maar dat betekent niet dat er te weinig personeel bij je kindje is. Er zijn gewoon regels vanuit de overheid voor de hoeveelheid leidster per aantal kinderen. Als opvangen zich daar niet aan houden en het wordt gemeld, dan kunnen ze sluiten. Dus opvangen houden zich daar echt wel aan. Het personeel dat er loopt doet super goed hun best om alles goed voor jouw kindje te regelen. Het is een hele verantwoordelijkheid om zo veel kindjes onder je hoede te hebben en daar denken de leidsters echt niet licht over. Ik wil niet zeggen dat iedereen z’n kindje naar de opvang moet doen omdat het zo goed is, maar als het nodig is om te kunnen voorzien in je financiën, dan is het een prima oplossing. (Ik heb zelf in de opvang gewerkt)

11 dagen geleden

Reactie op anoniemuis

Hoe je dit benoemt is niet bepaald aardig naar degene die wel hun kind na d ...
Hebt gelijk maar in mijn omgeving is het overvol en druk bij de opvang helaas.