104 Reacties
3 jaar geleden
Ik moet vandaag voor m'n NIPT, maar vij m'n vorige zoontje. Duurde dit toen 10 werkdagen, de arts belde me op om te zeggen dat alles goed was en dat hij het geslacht ging vertellen wanneer we langskwamen..
Alleen ben ik niet zo geduldig en heb ik online gekeken op CoZo. En daar staat altijd het resultaat op, dus wist ik al eerder wat het ging worden dan toen hij het kon zeggen.
3 jaar geleden
Ik heb vandaag mijn resultaat gekregen en heb die exact vorige week gedaan. Mijn NIPT is van AZ middelares. Ze zeiden dat het 10 dagen tot 3 weken ging duren maar kijk dus al na 7 dagen cozo na voor het resultaat! Ik denk btw dat de Leuvense variant van cozo ‘Mynexushealth’ is (bron: men zus werkt in Leuvense ziekenhuis)
3 jaar geleden
Reactie op siggiewiggie
Ik heb vandaag mijn resultaat gekregen en heb die exact vorige week gedaan. ...
Mynexushealth is idd van netwerk KULeuven (zitten heel wat ziekenhuizen onder)
Maar resultaten van Nexus komen ook altijd op CoZo (is verzameling van alles ook labo's en de ziekenhuizen die niet samenwerken met Leuven)
3 jaar geleden
Vandaag mijn uitslag gezien via mynexuzhealth via UZ Leuven, heeft één week geduurd.
3 jaar geleden
Vorige week donderdag bloedname laten doen. Tot nu toe nog geen resultaat.
3 jaar geleden
Ik vorige week woensdag laten prikken (imelda), ik heb het labo gecontacteerd en via hen vernomen dat mijn gynaecologe donderdag is gebeld en dat er niet genoeg foetaal dna was, dus gisteren (nadat ik zelf het labo dus had gecontacteerd voor informatie) 2e afname gedaan in Leuven. Van mijn gynaecoloog heb ik nog niets gehoord. Ben benieuwd of ze er nog over gaat bellen, zij weet immers niet dat ik deze info al heb en de brief zou als het goed is maandag in de bus moeten vallen bij mij. Ik vind het wel vervelend dat zij mij nu nog altijd niet heeft gebeld......
Ter geruststelling voor de wachtenden: Ondanks dat het labo de resultaten al heeft vrijgegeven, kan ik zelf nog niets vinden op cozo of mynexuzhealth, dus het zou ook kunnen dat er een fout zit in dat systeem waardoor we ze zelf nog niet kunnen zien.
3 jaar geleden
Heb gemerkt dat laatste tijd het soms heel lang duurt voor iets in CoZo of mynexushealth staat...
Ik moet regelmatig bloed laten prikken voor mijn schildklier, en waar dat vroeger de dag zelf, vanaf labo het resultaat valideerde, op CoZo stond, duurt het nu een week voor het erop komt 🤪
Weet niet of dat ook zo is bij de resultaten van de NIPT?
3 jaar geleden
Reactie op Jvh88
Heb gemerkt dat laatste tijd het soms heel lang duurt voor iets in CoZo of ...
Heeft te maken met de koppeling van de resultaten aan het verslag. Als het verslag is gevalideerd (evt met een wachtperiode van enkele dagen na validatie zodat de arts het nog kan verbeteren), kun je de laboresultaten pas zien. Voor andere artsen zijn de uitslagen dan al wel zichtbaar in cozo.
3 jaar geleden
Ik moet maandag naar de PDN.
Gisteren te horen gekregen dat de baby vocht vasthoudt. Is iemand bekend hiermee....