3 Reacties

2 weken geleden

Je hebt geluk gehad dat het bij de eerste zo snel ging. Sinds augustus ben je pas bezig. Dat ik heel normaal. Bij mij duurde de eerste 2 jaar en de tweede 1,5 jaar, zonder hulp van het zh of onderzoeken. Het komt echt vanzelf! 4 maanden is echt niks

2 weken geleden

Ik ben inmiddels net bevallen van mijn tweede kindje, maar bij de tweede zwangerschap had ik precies hetzelfde. Bij de eerste was ik snel zwanger en toen we voor een tweede gingen, wilde ik zelfs de maand waarin de bevalling ongeveer zou plaatsvinden plannen. Dat laat je na een tijdje los wanneer de zwangerschap uitblijft. Ik heb zelfs met ovulatietesten gewerkt, omdat ik niet begreep waarom ik niet zwanger werd. Dit keer duurde het een half jaar om zwanger te worden... Ik denk dat je door al een kind te hebben, je het meer gaat plannen, i.p.v. het spontaan laat gebeuren. Die druk/stress kan er goed voor zorgen dat het niet lukt. Ik zou zeggen, probeer het in je hoofd los te laten, al is het voor een paar maanden en heb gewoon lol met elkaar in bed.

2 weken geleden

Het is een verschrikkelijk gevoel, vanaf augustus is toch gewoon al 4 maanden. Anderen kunnen zeggen dat het niet lang is, maar als je er in zit en graag iets wil is het gewoon wel lang. Vorig jaar begonnen wij ook in augustus en had ik op 16 december een positieve test. Afgelopen augustus bevallen dus. Achteraf voelt het helemaal niet lang, maar destijds voelde het eeuwig en alsof mn leven stil stond. Ik hoop voor je dat je snel een positieve test in handen mag hebben! Een stomme tip, en het is vast toeval, maar de maand dat ik een positieve test had at ik iedere dag een groene appel, en dronk ik cranberry sap van zonnatura. Dit is combinatie met ovulatie testen.