28 Reacties

3 jaar geleden

Nee is niet nodig nuchter zijn

3 jaar geleden

Neehoor dat hoeft niet

3 jaar geleden

Ik heb gisteren geprikt, alleen voor de algemene testen. Hiervoor mocht ik 2 uur ervoor niet eten en alleen water drinken. Weet niet hoe het voor de nipt is..

3 jaar geleden

ik vraag me dat ook af

3 jaar geleden

Hoi, Ik moest maandag bloed prikken voor de algemene bloed check en daar moest ik wel nuchter voor zijn, mocht wel wat water drinken.

3 jaar geleden

Ik hoefde niet nuchter te zijn. Bij de bloedafname vroegen ze nog specifiek of ik wel goed gegeten had want er worden best wat buisjes afgenomen.

3 jaar geleden

Ik mocht de hele nacht en ochtend niks eten.. Dat was vanwege de 1e trimester screening, vanwege het checken van je glucose

3 jaar geleden

Hier gaf ze bij gewone bloedcheck aan dat ik toch wel 2 uur niks mocht eten ervoor.

3 jaar geleden

Ik mocht na 23:00 niks meer eten dus had mijn bloedafnamen zo vroeg mogelijk geplanned!

3 jaar geleden

Is me niets over verteld! Ik had hem laat in de middag dus gewoon gedronken en gegeten en ze hebben ook in het ZH niets erover gevraagd. Erna ook geen opmerking erover gekregen dus denk niet dat je er nuchter voor hoeft te zijn

3 jaar geleden

Bij mij staat er ruim een uur voor de bloedafname nuchter zijn, dus ik had tot anderhalfuur ervoor nog gegeten. Nuchter zijn en zwanger zijn is zeker voor vele geen pretje, dus wel fijn

3 jaar geleden

Ik mocht eten en drinken voor de bloedafname voor het zwangerschapsonderzoek & de NIPT

3 jaar geleden

Bij de eerste zwangerschap moest ik nuchter zijn omdat ze meteen de suiker deden mee testen. Nu bij de 2de hoefde dat niet. Dus het ligt er een beetje aan

3 jaar geleden

Nee, maar eet geen zoete dingen vlak van tevoren, anders mag je terugkomen om een nuchtere suikertest te doen 😬

3 jaar geleden

Ik hoefde niet nuchter te zijn, ook niet voor de glucose dit keer. Super fijn met een lage bloeddruk ☺️

3 jaar geleden

Ik hoefde niet nuchter bij alle bloed prik afspraken

3 jaar geleden

Ik moest nuchter zijn voor de algemene bloedafname. Misschien vanwege verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes door overgewicht?

3 jaar geleden

Ik hoefde niet nuchter te zijn voor de bloedtests + nipt. Moest alleen daarna nog wel een keer nuchter suiker laten prikken 😅

3 jaar geleden

Ik moest wel nuchter prikken, maar ze gingen gelijk suiker meten ivm dat mn vader diabetes heeft en ik verhoogd risico heb daardoor.

3 jaar geleden

Ik moest van de verloskundige nuchter zijn. Ik viel bijna flauw vanwege de hoeveel buisjes die afgenomen moesten worden. De zuster zei dat t vaker voorkomt en ze inmiddels met een aantal verloskundige hadden afgesproken dat nuchter niet hoefde. Alleen als er twijfels zijn of iets dergelijks