10 Reacties

2 jaar geleden

Ik neem vanaf dat ons zoontje 1 jaar is onbetaald ouderschapsverlof op. Tegen de tijd dat die uren bijna op zijn zie ik wel weer wat ik dan wil met werken 馃槉

2 jaar geleden

Ik ben er over aan het nadenken maar als ik minder ga werken dan eerst onbetaald ouderschapsverlof. Mocht het nodig zijn kan ik makkelijker terug naar 4 dagen dat zie ik als voordeel. Dus geen contractvermindering, dan is er minder makkelijk weg terug.

2 jaar geleden

Ik neem 1 dag per week onbetaald verlof op zolang er is. Zo werk ik 4 dagen maar bouw ik wel voor 5 dagen pensioen op en ik wilde sowieso geen 5 dagen meer werken nu met de kleine.

2 jaar geleden

Reactie op LauraMF

Ik neem 1 dag per week onbetaald verlof op zolang er is. Zo werk ik 4 dagen ...
Oh nice! Bij ons bouw je juist geen pensioen op, dat is wel beetje jammer.

2 jaar geleden

Ik neem onbetaald verlof op. Als ik een tweede kindje zou krijgen, kan ik tzt namelijk nog een keer het betaalde ouderschapsverlof inzetten voor de vrije parttimedag. Dan sta ik nog voor 5 dagen op contract en kan ik dus weer 1 dag betaald vrij nemen per week 馃槉

2 jaar geleden

Vakantiedagen en pensioen lopen door op je contracturen dus zeker voordelig om onbetaald ouderschapsverlof op te nemen

2 jaar geleden

Reactie op CelinaFabienne

Vakantiedagen en pensioen lopen door op je contracturen dus zeker voordelig ...
Volgens mij bouw je je vakantiedagen niet meer op zodra het onbetaald verlof is..

2 jaar geleden

Reactie op CelinaFabienne

Vakantiedagen en pensioen lopen door op je contracturen dus zeker voordelig ...
Dat is in principe niet zo, tenzij je dit als voorwaarden met je werkgever af hebt kunnen spreken 馃槉

2 jaar geleden

Bij mijn eerste dochter heb ik ook ouderschapsverlof opgenomen om zo 4 dagen te werken. Dit liep nog toen ik zwanger was van de tweede. Ik heb toen het onbetaald ouderschapsverlof van mijn eerste dochter laten stopzetten, zodat mijn bevallingsverlof gewoon fulltime betaald was. En ben aansluitend eerst het betaald ouderschapsverlof van mijn tweede dochter gaan opnemen om dan weer 4 dagen te werken met het onbetaalde ouderschapsverlof van mijn tweede dochter. Als dat verlof is afgelopen pas ik mijn contract wel aan, heb geen plannen om ooit nog 5 dagen te werken hoor... Is met kinderen niet te doen.

2 jaar geleden

Reactie op Rsnn

Dat is in principe niet zo, tenzij je dit als voorwaarden met je werkgever ...
Ik zie dat je helemaal gelijk hebt ! Wettelijk is alleen over betaald verlof doorlopen van vakantiedagen. Excuses!