5 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Ja ik ben nu 4 jaar ondernemer, wat wil je precies weten:)? Begin tip: zorg dat je klein begint en kan uitbouwen naast het werken in loondienst om te zien hoe het loopt & zodra je de ruimte hebt en merkt dat je dienst aanslaat ontslag nemen en er 200% voor gaan. En werk je verdienmodel goed uit. Wat houd je over van je product, hoeveel moet je verkopen om succesvol te draaien, wat zijn je kosten precies etc.

één jaar geleden

Wat leuk! Wat voor een onderneming heb je? Dat leek me inderdaad ook handig om eerst tijdens het werken in loondienst te beginnen. Ik ben nog zoekende wat er allemaal bij komt kijken, heb wel het eea aan boeken gevonden voor ondernemen maar het lezen gaat Wat langzamer dan gehoopt. Oa door een kleine van anderhalf die ziek is geweest ( en dus de rest van het huishouden heedt aangestoken) en weer doorkomende kiezen heeft. Kosten ed vind ik nu nog erg lastig om te bepalen. Ben al wel begonnen met kijken wat mogelijkheden zijn voor het publiceren van een boek en hoe/ waar je ook kaarten kan afdrukken. Maar dat is nog niet helemaal gelukt. Hoe heb je het gedaan met marketing ? Ik heb echt totaal andere achtergrond ( als analist op het lab), waardoor ook dit soort onderwerpen nieuw zijn en uitgezocht moeten worden. Al met al, veeel nieuwe onderwerpen waar nog heel veel te leren valt!

één jaar geleden

Reactie op Charloo

Wat leuk! Wat voor een onderneming heb je? Dat leek me inderdaad ook hand ...
Ik heb een platform gehad waarop mensen een verrassingsdiner konden boeken, een platform voor bezorgbestellingen en ben nu bezig met een nieuw platform voor 'virtual assistants' en opdrachtgevers bij elkaar te brengen. Het is inderdaad een lastig begin, maar probeer niet alles tegelijk te willen doen. Alles stap voor stap, maar je kan best de tussenstappen alvast uitschrijven als je dat fijn vindt. Probeer vaak te kletsen met andere ondernemers die bijvoorbeeld iets vergelijkbaars doen, om van ze te leren. Ga naar netwerk events bijv, of spreek af met andere beginnende ondernemers. Marketing is ingewikkeld, en heb je inderdaad tegen de tijd dat je draait wel hulp bij nodig denk ik. Ik huurde iemand voor enkele uurtjes per week in om instagram/FB advertenties goed in te zetten, maar kon op een gegeven moment wel zelf mijn flyers/posters etc maken. Ik huurde 1x per half jaar een fotograaf in om foto's te maken van het product om zo genoeg content te hebben.

één jaar geleden

Hey! Zzper hier, mijn tip zou zijn om meteen ook goed te beginnen qua boekhouding/admin. Hoeft helemaal niet groots en uitgebreid maar dat je een fijn systeem kiest en je een boekhouder hebt die je kan helpen om dingen als btw aangiftes goed te laten verlopen. Scheelt stress en gedoe. Daarnaast zijn er ook best wel wat leuke pagina's op social media die je tips kunnen geven (al zou ik niet meteen voor coaching gaan, vind dat snel een scam. Tenzij je er zelf heel veel behoefte aan hebt). Ik zelf ga altijd wel lekker op de tips van @winnenmetjemerk Veel succes!!

één jaar geleden

Ik ga eens kijken! Dankjewel voor de tips!