23 Reacties
3 jaar geleden
Achhh, mijn kind heeft ook ultra lange vingers (en grote voeten!). Was het eerste wat de verloskundige en de kraamzorg tegen ons zeiden.
En bezoek ook! Ik moet je eerlijk zeggen dat het nog nóóit in me opgekomen is om te googlen of dat iets kan zijn, en ga ik ook zeker niet doen. Ik wordt ook niet onzeker van de opmerkingen overigens. Ieder kind (en lichaam) is gewoon uniek, en de mijne heeft gewoon lange vingers en grote voeten!🤗
Mijn advies? Laat het los. Ik zeg zelf nu soms als er kraambezoek komt: kijk zijn lange vingers en grote voetjes eens!
(Mocht het later toch blijken dat het wel iets is, zien we dat dan wel weer)

3 jaar geleden
Google is in deze echt je vijand. Er zal altijd iets passends te vinden zijn qua afwijkingen, ziektes en syndromen.
That being said.
Ik vind zijn vingers niet zo lang dat ik denk; jeetje wat een dingen..
En als ik mij persoonlijk toch ga opvreten over denk stof, dan is de ggd advieslijn mijn bff of idd de wijkverpleegkundige 😊
Denk ook dat het van invloed is dat je 42 weken hebt gedragen. Het is natuurlijk helemaal geen gekke gedachte dat een baby dat geboren is met 42 weken, langere vingers heeft. Zeker als je bijvoorbeeld een baby treft die bijvoorbeeld met 37 weken is geboren. Dan kunnen ze op hetzelfde moment 6 weken oud zijn (bijvoorbeeld) Maar dan is een verschil nog wel te begrijpen. Ook al hoeft dat natuurlijk ook niet perse maar goed je snapt me wel 🤣
3 jaar geleden
Hier heb ik een dochter waarvan de papa 2 meter is en zij heeft lange voeten en vrij grote handen.
Heb meteen bij bezoek gezegd: Kijk eens wat een mooie grote voeten! Voetjes van papa :D
Dan kon er meteen geen nare opmerking over komen.
Ik vertrouw erop dat als de vk, kraamzorg en cb niks hebben gezegd mbt dat het afwijkend zou zijn het dan helemaal goed is.
Als ik naar de foto kijk vind ik het heel erg meevallen en vind ik niet dat jouw kindje extreem lange vingers heeft :D
3 jaar geleden
Wij krijgen die opmerking ook vaak over onze zoon. Hij heeft ook lange, dunne vingers net zoals zijn vader. Ik zou daar zelf niet druk om maken. Probeer wat van je kleintje te genieten 😉
3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft ook echt lange vingers! Zou mij er niet druk over maken.
3 jaar geleden
Hier ook een mannetje met lange vingers en lange tenen 😍 maar ik krijg het en zie het net als vele anderen als compliment. Ik heb zelf ook lange vingers en tenen, dus ik heb er eigenlijk nooit wat achter gezocht. Gewoon van mama meegekregen.
Maar als jij je zorgen wilt uiten naar het cb, wie zijn wij dan om daar iets van te vinden? Volg je gevoel 😊 ze zijn er juist om je vragen te beantwoorden, hoe 'onbenullig' deze voor jouw gevoel ook zijn. Als het jou geruststeld? Dat is uiteindelijk het belangrijkste!