14 Reacties

2 jaar geleden

Geef je toevallig borstvoeding? Dan kan een druppel moedermelk al wonderen doen

2 jaar geleden

Ja ik geef borstvoeding. In haar oogje druppelen?

2 jaar geleden

Reactie op Appa

Ja ik geef borstvoeding. In haar oogje druppelen?
Ja of enkele druppeltjes op een steriel compresje doen en van buiten naar binnen wrijven. Regelmatig herhalen. Hier was er snel beterschap te zien

2 jaar geleden

Reactie op InezjeD

Ja of enkele druppeltjes op een steriel compresje doen en van buiten naar b ...
Super! Dat ga ik proberen

2 jaar geleden

Reactie op Appa

Super! Dat ga ik proberen
Succes! Hopelijk snel beterschap voor jouw kleine meid.

2 jaar geleden

Het ziet er gewoon zo dramatisch uit.

2 jaar geleden

Ik deed het bij ons oudste ook altijd rechtstreeks indruppelen. Die had ook heel vaak ontstoken ogen

2 jaar geleden

Wat ik bij mijn kleine bink heb gedaan is water koken in de water koker en dan in een soep kom doen, 2 schoone makeup watjes er in dan de watjes op schooltje leggen laten afkoelen de kleine op aankleedkussen gelegd en dan in zijn oogje 2x druppelen en met de andere watje weg veegen, dan sochtends en savonds een keer doen, binnen 3dagen was hij er vanaf 😁

2 jaar geleden

Oke, dus niemand zou naar de spoed gaan? Ik heb het vandaag al 2 keer met fysiologische vloeistof gespoeld en net met moedermelk. Ze blijft verder wel vrolijk, gelukkig

2 jaar geleden

Reactie op Appa

Oke, dus niemand zou naar de spoed gaan? Ik heb het vandaag al 2 keer met ...
Ontstoken oog is ook niet echt om heel druk om temaken gelijk komt omdat de kleintjes nog niet veel weerstand hebben

2 jaar geleden

Ontstoken oogjes gebeurt bij kleintje zo ontzettend vaak. Vaak gevolg van verkoudheid. Zolang het oog zelf gewoon wit blijft, en dus niet rood, maar het alleen om opgezwollen oogjes en pus gaat, is er niks aan de hand. Gewoon goed schoon houden.

2 jaar geleden

Drupje borstvoeding en/of regelmatig schoonmaken een schoon doekje met afgekoelde kamillethee. Doet wonderen

2 jaar geleden

Ik zou ook inderdaad kamille thee laten afkoelen en met een doekje op deppen.

2 jaar geleden

Hier kreeg ik de tip een glas water met een drupje babyshampoo anti prik. Met een gaasje, washandje oog schoonmaken. De traanbuis is nog heel heel klein en raakt snel verstopt.