Hallo allemaal!
Mijn dochter stond vanochtend op met een ontstoken oogje. Heb het gespoeld en leek er geen last van te hebben. Doorheen de dag wordt het nu toch erger. Weer gespoeld, maar er zit veel slijm in. De huisartsenpost mag haar niet behandelen omdat ze te jong is. Naar de spoed gebeld in het ziekenhuis. Ik moet zelf beslissen of ik kom of niet. Maar blijkbaar is het er heel druk. En daar met een kleine baby uren te wachten...een oogontsteking zal op spoed geen prioriteit zijn. Nu zit ik in dubio. Moet ik afwachten? Of ga ik toch de hele middag op de spoed zitten?
Ze heeft geen koorts en lijkt nog steeds vrolijk.
Wat ik bij mijn kleine bink heb gedaan is water koken in de water koker en dan in een soep kom doen, 2 schoone makeup watjes er in dan de watjes op schooltje leggen laten afkoelen de kleine op aankleedkussen gelegd en dan in zijn oogje 2x druppelen en met de andere watje weg veegen, dan sochtends en savonds een keer doen, binnen 3dagen was hij er vanaf 😁
Oke, dus niemand zou naar de spoed gaan?
Ik heb het vandaag al 2 keer met fysiologische vloeistof gespoeld en net met moedermelk.
Ze blijft verder wel vrolijk, gelukkig
Ontstoken oogjes gebeurt bij kleintje zo ontzettend vaak. Vaak gevolg van verkoudheid.
Zolang het oog zelf gewoon wit blijft, en dus niet rood, maar het alleen om opgezwollen oogjes en pus gaat, is er niks aan de hand. Gewoon goed schoon houden.
Hier kreeg ik de tip een glas water met een drupje babyshampoo anti prik. Met een gaasje, washandje oog schoonmaken. De traanbuis is nog heel heel klein en raakt snel verstopt.