27 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou een lekkere chille strandvakantie doen. Wij zijn met de auto naar Italië gereden, bij Venetië in de buurt, heerlijke vakantie gehad in een stacaravan. Camping ca pasquali.

2 jaar geleden

Wij zijn aan de kust in Noord Frankrijk geweest, onder Calais. Niet te heet en niet zo massaal. En kort rijden, ook een plus! Appartementje is een aanrader, kun je fijn al je spullen stallen en als je baby uit de hum is ook lekker binnen zitten met een spelletje bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Leuk! Gewoon doen, komt vast goed. Wij zijn met de auto naar Zwitserland geweest toen onze dochter 4 maanden was, dat ging prima. Ze is wel een makkelijke slaper in de auto, dat hielp. We hadden deze keer een appartement, dat kan ik aanraden, maar zorg wel dat je een wasmachine kan gebruiken. Want in je vakantie handwasjes staan doen bij spuitluiers vond ik heel vervelend 😅

2 jaar geleden

Zeker doen! Wij zijn naar Duitsland geweest op een park van Roompot. Ideaal een kinderhuisje (een box, badje, commode, bedje en wasmachine aanwezig). Zeker een aanrader!

2 jaar geleden

Wij gaan met onze baby naar Menorca (buggy eiland), super kindvriendelijk/babyproof. 2/2,5uur vliegen ongeveer vanaf Schiphol, wat ik mee vind vallen. Online veel positieve dingen over gelezen en het werd veel aangeraden. Wel gaan we voor het eerst met de baby op vakantie dus andere tips heb ik niet, maar misschien vind je het wat!

2 jaar geleden

Als je graag buiten leest, in het zonnetje ligt, zwemt ... zoek dan een accommodatie waar je dat kan dien terwijl baby een dutje doet. Kan een b&b, hotel, stacaravan, appartement, huisje ... zijn. Maar kijk dat je ook iets ontspannend kunt doen, terwijl de baby slaapt of fijn ligt te spelen. Ik vind het een groot minpunt dat je op een hotelkamer zit als de baby rust nodig heeft. In Turkije zijn we eens ooit naar een all in geweest, waar je naast de kamer een groot terras had en aan de andere kant van terras kon je zwembad in en was een bar met hapjes, dat zou ik nu doen, moest ik voor een hotel gaan. Met onze twee kindjes zijn we tot nu toe naar een huisje met een zwembad (waar in de buurt nog wat dingen zijn) gegaan waar we kunnen lezen, plonsje doen met de kindjes ... Ook doen we al eens een daguitstap naar een stad of natuurpark, dit is op een rustiger tempo dan zonder kinderen, maar dit vinden wij al eens fijn voor de afwisseling.

2 jaar geleden

Gewoon doen! Toen onze dochter 4 maanden was zijn we naar Orlando gevlogen, zijn daar in een hotel verbleven en hebben Disney World uitgespeeld met haar. Als je het niet te moeilijk voor jezelf maakt en een beetje creatief bent zul je merken dat reizen met een baby helemaal niet zo lastig is. Jullie gaan zo te zien ook niet naar een derde wereld land dus is eigenlijk alles te krijgen voor je kindje wat je eventueel nodig blijkt te hebben. Maak mooie herinneringen en geniet!

2 jaar geleden

Thanx voor reacties!

2 jaar geleden

Gewoon doen, wij zitten momenteel in Italië en gaat echt goed. Ja je bent een beetje beperkt in wat je kunt doen (denk met name aan kinderwagen en gangbare wegen, tenzij je draagzak gebruikt maar is voor hier echt te warm). Ik wil wel benadrukken dat wij echt een makkelijk kindje hebben, dat scheelt ook een hele hoop.

2 jaar geleden

Wij zijn dit jaar voor het eerst met onze twee kinderen gaan kamperen. Hebben we samen heel vaak gedaan, voordat er kinderen waren. Met onze eerste had ik bijna 4l bloed verloren en zijn we alleen in vakantie huisjes geweest in Nederland en België. Dit jaar met de tent naar Duitsland, langste stuk rijden was 5 uur. Als we een uitstapje deden, gingen we vaak rijden als ze moest slapen, dat ging goed. Onze oudste is 2 jaar en jongste was 5 mnd toen we weg gingen. Beiden hebben het prima gedaan, wel iets meer helpen km in slaap te komen vanwege de warmte en het niet donker kunnen maken van de slaapruimte. Het vergt flexibiliteit, geduld en soms wat creativiteit. We hebnben er met z'n alle van genoten. Heerlijk veel buiten geweest. Het is alleen niet zo ontspannend als met z'n twee.. maar dar is denk met elk soort vakantie met jonge kinderen:)

2 jaar geleden

Wij zitten op het moment in Italië bij het Gardameer, het is prima te doen, alleen inderdaad de wegen met de kinderwagen zijn niet ideaal en draagzak is echt te warm. Me dochter doet het super goed maar ze is ook onwijs makkelijk dus dat scheelt echt een hoop. Maak het jezelf ook niet te moeilijk.

2 jaar geleden

Wij zijn een lang weekend naar CenterParcs de Haan geweest, ook een dagje naar Brugge geweest Een weekje naar de Eifel in Duitsland geweest, ook in een huisje En nu zitten we weer in een huisje in Duitsland en rijden morgen door naar Denemarken, gaan daar ook rondreizen, hebben verschillende huisjes geboekt Wij vinden huisjes toch wel wat makkelijker heb je alles in de buurt wat je nodig hebt en als de kleine een dutje doet in bedje kunnen wij even in t zonnetje zitten (als die er is 😂 t weer valt nog een beetje tegen) T zuiden had ons ook heel fijn geleken, maar t autorijden is een wisselend succes... waardoor we de lange rit die kant op nog even niet zon goed idee vinden helaas..

2 jaar geleden

Wij zijn momenteel in Spanje en hebben hiervoor 14u gereden. Wij hebben zo’n speciaal stoeltje voor in de auto waarin beter geslapen kan en mag worden. Meneer heeft echt gewoon bijna de hele weg geslapen. Het scheelt dat we voornamelijk s nachts reden. Op de camping zelf is het soms wat helpen met in slaap komen door de prikkels, maar we mogen echt niet klagen. Ze zijn nu nog op een leeftijd dat je kan helpen. Ik zeg dus doen! Hoe makkelijker je nu bent, hoe meer profijt voor in de toekomst

2 jaar geleden

Wij zijn nu op vakantie in zuid Frankrijk. We hebben het in drie keer gereden, dus met twee x een overnachting onderweg omdat we niet zulke lange stukken wilden reizen en alleen de maxicosi hebben voor in de auto. De eerste week hebben we in een appartement gezeten met een zwembad in de achtertuin en het centrum van een dorp op korte loopafstand, dat vond ik ideaal.

2 jaar geleden

Reactie op Sunshine74

Wij zitten op het moment in Italië bij het Gardameer, het is prima te doen, ...
Hopelijk geen last van de hagelbuien gehad en dat jullie later daar waren 🫣

2 jaar geleden

Reactie op MyBo86

Wij zijn nu op vakantie in zuid Frankrijk. We hebben het in drie keer gered ...
Mag ik vragen waar jullie zitten?

2 jaar geleden

Reactie op AmberJT

Wij zijn momenteel in Spanje en hebben hiervoor 14u gereden. Wij hebben zo’ ...
Welk stoeltje hebben jullie?

2 jaar geleden

Reactie op StephArt

Hopelijk geen last van de hagelbuien gehad en dat jullie later daar waren � ...
Helaas wel… was een ravage 🫣 nog nooit dit meegemaakt hier en ik kom hier al 15 jaar… voor ons valt de schade gelukkig mee maar anderen die zijn getroffen vreselijk.

2 jaar geleden

Reactie op Rosa997

Mag ik vragen waar jullie zitten?
Natuurlijk, we zaten een week in Serignan. Het ligt ook aan de kust.

2 jaar geleden

Reactie op MyBo86

Natuurlijk, we zaten een week in Serignan. Het ligt ook aan de kust.
Thanx!