18 Reacties

één jaar geleden

Allereerst, je doet het super goed! Het is niet leuk om zo machteloos te staan en je kindje verdrietig te zien! Hoe gaat het met de ontlasting van je kleintje? Het klinkt namelijk ook een beetje als krampjes

één jaar geleden

Ik snap je... bij ons zoontje had ik dat ook en werd er verschrikkelijk onzeker door... bij mij heeft heeft het best lang geduurd doordat ik spannende momenten aan mijn partner over liet wanneer mogelijk. Toen ik eenmaal wat moeilijke situatie zelf had doorstaan met hem ging het een stuk beter. Volg vooral je gevoel is mijn advies, je doet het echt goed!

één jaar geleden

Misschien een gekke vraag maar heeft hij ook iets van uitslag zo als eczeem of rode wangetjes?

één jaar geleden

Hé wat vervelend he, vooral als we niet weten wat er aan de hand is. Zwaait hij veel met zijn armpjes ? Dan kan inbakeren een oplossing zijn. Ook kan white noise helpen bij onrust. Ga bijv. eens onder de afzuigkap staan, hoogstwaarschijnlijk dat hij kalmeert van dit geluid.

één jaar geleden

Reactie op Deems1991

Allereerst, je doet het super goed! Het is niet leuk om zo machteloos te st ...
hij poept sowieso elke dag!! en ook gewoon zacht etc. dus dat gaay wel goed

één jaar geleden

Reactie op Kayleedg

Misschien een gekke vraag maar heeft hij ook iets van uitslag zo als eczeem ...
t lukt me even niet om een foto te plaatsen, ik probeer het later even opnieuw. maar zover ik weet is dat baby acne, wel wat rode plekjes op gezicht

één jaar geleden

Reactie op julibabymd

Hé wat vervelend he, vooral als we niet weten wat er aan de hand is. Zwaait ...
indd inbakeren geprobeerd, maar dit vindt hij niks 😅🥲. 1 dag kwam die er zelfs uit omdat hij zo sterk is uaha

één jaar geleden

Allereerst doe je het hartstikke goed! Rond deze leeftijd maken ze hun eerste ontwikkelingen door, dit brengt veel onrust in het koppie van een baby. Spoiler: dit gaat nog heeeeel vaak gebeuren. Niet om je bang te maken maar de ontwikkeling in het eerste jaar gaat mega snel en ze weten zelf niet wat er gebeurd dus zijn dan vaak rond zo’n grote ontwikkeling erg onrustig en hebben veel behoefte aan mama. Het komt echt goed en hierna zul je vast herkennen dat je kleintje iets ‘nieuws’ kan! Heb je toevallig iets van een draagdoek of draagzak? Zo kan je kleintje lekker dichtbij jou zijn en heb jij je handen een beetje vrij. Verder zou het ook kunnen dat door het toevoegen van de jbpm je kleintje wat onrustiger kan worden omdat de darmen zo’n 2 weken nodig hebben om te wennen aan nieuwe voeding. Probeer jezelf er aan toe te geven en lekker veel knuffelen. Weet dat je het goed doet en dat het soms echt pittig kan zijn!

één jaar geleden

Allereerst doe je het hartstikke goed! Rond deze leeftijd maken ze hun eers ...
ja heb wel een draagdoek! thx voor de tip. laatst was hij zo gestrekt dat ik hem er niet in kreeg 🥺. maar nog even opnieuw poging wagen hahaha

één jaar geleden

Ik ben naar de osteopaat geweest met mijn kindje. Met dezelfde klachten. En ik heb een heel ander kindje.

één jaar geleden

@Kaylee🙃🙃

één jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook, ik ben overgestapt op water uit een pak en een fles met een smallere speen, helpt heel goed!

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde, veel onrust, niet slapen, spugen. En veel overstrekken, ik dik heel iets in, maar gebruik johannesbroodpitmeel van de gezondheidswinkel, zit hier al weken mee en ben echt helemaal kapot, hij heeft ergens last van maar je weet op een gegeven moment niet meer wat, kinderarts zegt baby's huilen nou eenmaal ja dat klopt maar die van mij huilt zowat de hele dag, zo sneu

één jaar geleden

Ostheopaat is een aanrader. Daarnaast herken ik jou verhaal heeeeeeeel erg van mijn eerste zoon (inmiddels 4) mijn tip! Raak niet onzeker maar blijf naar het cb gaan/huisarts. Wij hebben uiteindelijk een half jaar met hem lopen emmeren. Uiteindelijk bleek het toch ons eerste gevoel; reflux! Uiteindelijk het enige wat hier echt hielp was na lang wikken en wegen de omeprazol opstarten. Mijn hart brak, we hadden na een half jaar eindelijk het gelukkige mannetje waarvan wij wisten dat hij dat was. Dat terwijl een huisarts van de huisartsenpost MIJN kind op jonge leeftijd omschreef als een baby met sterke eigenwil en een krijskip. Sindsdien heb ik mijzelf echt NOOOOIT weer wat laten wijsmaken en ben ik op mijn moeder instinct af gegaan

één jaar geleden

Huilt je zoontje vaak na een voeding? Je verhaal is heel herkenbaar namelijk.. ons zoontje was ook ontevreden: veel huilen, gespannen in z’n lijfje, niet weg kunnen leggen en heel veel spugen. We zijn bij een osteopaat geweest, helaas zonder resultaat. We gebruiken nu sinds een week AR voeding, maar merken nog geen verschil wat betreft het spugen helaas. Bij het CB had ik gevraagd of ik de voeding moest ophogen, maar hij kreeg meer dan genoeg. Ik dacht dat veel klachten van zijn reflux kwamen.. We zijn toch de voeding gaan ophogen, (wat ergens ook dubbel voelde met het vele spugen, maar kregen toch de indruk dat hij misschien toch meer wilde) & wat betreft het huilen en overstrekken: het gaat een stuk beter!! Blijkbaar had hij toch te weinig. Hij is een stuk meer tevreden, huilt minder, kan makkelijker weggelegd worden, maar het spugen blijft. Voelde me ook zo slecht dat ik dat had gemist. 😳 we zaten helemaal met die reflux klachten in gedachten, omdat alles ook daarbij paste en tegen ons gezegd werd. (Het overstekken, een gilletje in z’n huiltje en het huilen, ook vlak na een voeding.)

één jaar geleden

Reactie op Annmiek1

Huilt je zoontje vaak na een voeding? Je verhaal is heel herkenbaar nameli ...
ja ik dacht soms ook aan ophogen, maar ik geef hem al 105/115cc afgekolfde melk. en hij drinkt 8 keer per dag, nu waarschijnlijk iets meer dan 4 kilo en morgen 6 weken. dus vgm krijgt hij al te veel 🥲🙈🙈 huilen na voeding ja, maar niet gelijk. tijdens pauzes van voeding huilt hij wel erg en overstrekt hij zich helemaal. het gekke is dat het savonds/snachts beter gaat

één jaar geleden

Reactie op rcnske

ja ik dacht soms ook aan ophogen, maar ik geef hem al 105/115cc afgekolfde ...
Borstvoeding mag je oneindig geven dat is nooit teveel, het verteerd sneller in de darmpjes vandaar

één jaar geleden

Reactie op rcnske

ja ik dacht soms ook aan ophogen, maar ik geef hem al 105/115cc afgekolfde ...
Ah oké ja precies. Wij gaven 7x90 cc en gingen na 7x 120 cc en dat ging er goed in. Ons zoontje was afgelopen weekend 5 weken & vorige week 4,1 kg. Ja gek hè. Hier gaan de nachten ook veel beter en spuugt hij soms helemaal niet. De verpleegkundige van het CB gaf ons destijds ook het advies om overdag ook in te bakeren. Wij deden het alleen Snachts.