30 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb gister ook positief getest. Voor ons de 2e, beide via een iui traject in het ziekenhuis. Wij hebben het onze ouders wel verteld. Die weten ook dat het begin spannend is. Maar ook als het fout gaat, kun je dan wel bij ze terecht. Het niet vertellen tot een week of 12 hanteren wij meer voor verdere familie en vrienden. En de 12 weken voorbij is ook niet persee een garantie voor een goede zwangerschap 🤷‍♀️ Dus ik zeg vertellen aan wie belangrijk voor je zijn. En ze weten ook wel dat het allemaal niet vanzelfsprekend is altijd. Ik hoop van harte dat alles goed blijft gaan, en probeer er ook van te genieten 😊

4 jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Ik heb gister ook positief getest. Voor ons de 2e, beide via een iui trajec ...
Jij ook gefeliciteerd, wat fijn voor je dat het gelukt is. Bedankt voor je advies. Het moet allemaal nog een beetje bezinken. Maar ik denk dat de ouders het wel snel zullen gaan horen.

4 jaar geleden

Reactie op Lotte_219

Jij ook gefeliciteerd, wat fijn voor je dat het gelukt is. Bedankt voor je ...
Dank je, en gewoon doen wat goed voelt. (Maak die kring niet te groot natuurlijk 😅) Maar volgens mij is dat nog echt iets van vroeger. Dat het een taboe is om over (vroege) miskramen te praten. Ik denk dat dat verdriet er ook gewoon mag zijn. En dat er plaats voor moet zijn, hoe klein ook. En dat je zo iets echt niet alleen hoeft te verwerken. Maar goed, daar gaan we natuurlijk niet voor! ❤

4 jaar geleden

Van harte gefeliciteerd, fijn dat jullie wens is uitgekomen. Ik snap dat je het ze graag wilt vertellen, velen wachten inderdaad tot 12 weken, wat vooral belangrijk is dat je doet wat voor jullie goed voelt. Niks is fout of goed Zou het wel klein houden, ik heb het mijn ouders en schoonouders ook verteld

4 jaar geleden

Reactie op VooDooLady84

Ik heb gister ook positief getest. Voor ons de 2e, beide via een iui trajec ...
Gefeliciteerd, je vertelde aan de mensen aan wie je het wilt vertellen en aan wie niet die keus is aan jou 12 weken is lang hoor om het aan niemand nog te kunnen vertellen. Snap ik wel dat je het eerst aan de ouders gaat vertellen wat jij zegt als het fout gaat heb je altijd wat mensen om je heen waar je op terug kunt vertellen in dat geval staat jou ouders het dichtste bij...hoe mooi is dat als dat kan. Spannend momenten voor jullie ik wens jullie veel succes! Hopelijk gaat alles goed. Wij zelf zitten in het ivf traject, ik ben nu net 3 weken zwanger💗🍼 wij hebben het ook aan sommige mensen verteld die er van af weten en ook wel ééns af en toe vragen hoe het gaat...dat geef je zelf ook wel een fijn gevoel.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd, je vertelde aan de mensen aan wie je het wilt vertellen en a ...
Super gefeliciteerd ook! En zeker met zo'n traject, er zijn meestal wel mensen on je omgeving die daar vanaf weten. En als ze kunnen rekenen staan ze een week of 2 echt wel bij je met de vraag, en en en is het al geluk😅 Ik ga er dan ook niet over lopen "liegen" zeg maar

4 jaar geleden

Haha precies, die vraag krijg je toch wel dat doe ik ook niet zeg gewoon de waarheid. Trouwens heb jij ook last innesteling bloed gehad? Ik wel ( licht) later werd het wat meer het heeft best wel aantal weken gehouden...maakte mij een beetje zorgen maar ik had toen ook even gebeld toen zijden ze zolang dat er geen stolsels en krampen zijn hoef je je geen zorgen te maken. Heel geruststelling lijkt mij😁

4 jaar geleden

Haha precies, die vraag krijg je toch wel dat doe ik ook niet zeg gewoon de ...
Klinkt inderdaad wel een beetje eng. Hier geen innestelingsbloeding. Had ik bij mn vorige ook niet. Eigenlijk helemaal geen symptomen. Alleen af en toe lichte krampen. Hoop dat alles toch goed is bij je. Afwachten tot de echo🤞🏻 Had bij mn dochter toen ook al (stiekem) een afspraak bij de verloskundige gemaakt, daar mocht ik toen een dikke week eerder komen. Je kan het proberen 😅 Misschien wel wat meer rust voor je zelf

4 jaar geleden

Oké na goed het verschilt natuurlijk ook per persoon de ene heeft er last van en de ander niet, moet er bij zeggen dat dit niet vaak voorkomt de innesteling. Maar goed we wachten af nu a.s Dinsdag hebben wij ons eerste echo🤞🏾hopen dat alles goed is , is verders niks engs aan hoor dat valt mee😊

4 jaar geleden

Oké na goed het verschilt natuurlijk ook per persoon de ene heeft er last v ...
Blijft bizar hoe verschillend een zwangerschap kan zijn😅. Ben benieuwd naar je echo, laat je weten hoe het ging? En gelukkig is het al bijna dinsdag 😁

4 jaar geleden

Onze eerste echo is om 13 juni. Als alles okay is, we gaan de familie vertellen op Vaderdag 😁

4 jaar geleden

Reactie op Ikwordmamain2023

Onze eerste echo is om 13 juni. Als alles okay is, we gaan de familie verte ...
Ook een hele mooie dag😁 een mooier cadeau kan ik me niet indenken

4 jaar geleden

Gefeliciteerd! Trek je vooral niets aan van wat wel of niet hoort en doe wat fijn is voor jullie. Ik heb direct na mijn positieve test twee vriendinnen ingelicht, die wisten ook dat ik zou testend Wij wachten verder met naasten vertellen tot de 8w vitaliteitsecho. Dat hebben we de vorige keer ook gedaan. Maar als iemand uit die kring (ouders, broer, zus) er nu naar vraagt dan ga ik er niet perse om liegen denk ik. De grotere kring mensen (werk) hoort het pas rond week of 11/12 denk ik.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd! Trek je vooral niets aan van wat wel of niet hoort en doe wa ...
Dank je! Heel netjes toch ook. En als niemand er naar vraag, zeg ik ook niks😅

4 jaar geleden

Vertellen wanneer jij wil. Ik heb in 2020 een miskraam gehad met 7 a 8 weken. Het vruchtje is met 9 weken gekomen. En ik had het al verteld aan bijna iedereen ivm corona. Ik vond het super fijn dat iedereen wist wat er gebeurd was. Daar haal je steun uit. 2 maanden later was ik weer zwanger en toen heb ik het wel wat later verteld met 9 weken ofzo. Nu ben ik na mijn eigen berekening bijna 6 weken en wil het tegen de opa en oma rond de 9 a 10 weken vertellen.

4 jaar geleden

Ik heb het mijn ouders en een goede vriendin direct verteld. Als het misgaat, weet ik dat ik bij hen terecht kan. Na de eerste echo ben ik van plan het aan mijn broertje en andere goede vriendinnen te vertellen en met 12 weken wil ik het met de buitenwereld delen. Mijn vriend had op dit moment nog geen behoefte om zijn ouders in te lichten, dus dat doen we ook na de eerste echo. Ik denk dat het helemaal persoonlijk is en dat elke keuze goed is :)

4 jaar geleden

Reactie op Ikwordmamain2023

Onze eerste echo is om 13 juni. Als alles okay is, we gaan de familie verte ...
Dit is echt een heel goed idee. Ik denk dat wij die ook gaan gebruiken :)

4 jaar geleden

Wij hebben het gelijk verteld. Als het mis gaat willen we het verdriet ook niet alleen dragen en daar open en eerlijk over willen zinn

4 jaar geleden

Snap ik

4 jaar geleden

Ik twijfel of ik wacht tot na de eerste echo of dat ik het eerder vertel..vorige keer wel gelijk verteld en dat was ook wel fijn (toen werd het een miskraam).