10 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb vriendinnen waarvan de gynaecoloog zegt dat ze per dag een glas wijn of cava mogen drinken. Mij lijkt daar meer alcohol in te zitten dan suikers die gisten. En dat glas drinken is herhaaldelijk, bij u is het nu een keer. Ik weet ook niet of ze er nog iets aan kunnen doen. Is het pas gebeurd, zit het nog in je maag?

2 jaar geleden

Reactie op Inneke

Ik heb vriendinnen waarvan de gynaecoloog zegt dat ze per dag een glas wijn ...
Ja ik heb het net een half uur geleden gegeten 🥺

2 jaar geleden

Het zal geen alcohol zijn als in een glas vodka dus zou mezelf persoonlijk geen zorgen maken

2 jaar geleden

Nergens druk om maken. Rijp fruit kan zeker geen kwaad. En dan zal het alsnog in zo’n kleine hoeveelheid zijn, je kleintje heeft daar echt geen last van.

2 jaar geleden

Als je van (fruit-)suikers alcohol wilt maken d.m.v. gisting, dan mag er geen zuurstof bij komen. Met zuurstof maakt de gist geen alcohol maar kooldioxide, dit kan een bittere smaak geven die vergelijkbaar is met de smaak van alcohol. Het kan zijn dat er héél iets omgezet is naar alcohol door zwevend gist, maar dit zal zo minimaal zijn dat ik betwijfel of het in je bloedbaan komt laat staan bij je baby. Ik zou me vooral niet te veel zorgen maken ☺️

2 jaar geleden

Reactie op OMky

Ja ik heb het net een half uur geleden gegeten 🥺
Ik zou mij geen zorgen maken, als je dat wel doet, eventueel proberen over te geven. Dat het nog minder is.

2 jaar geleden

Geen zorgen over maken. Het zal echt niet uitmaken. Stress is niet goed voor het kindje.

2 jaar geleden

Kan geen kwaad. Ik heb met kerst een choco mouse toetje gegeten waar ook alcohol in bleek te zitten. Plaats even in perspectief: er zijn nog steeds vrouwen die roken drinken en zelfs drugs gebruiken en een gezond kind krijgen.

VRIEND

2 jaar geleden

Nee, het is niet erg, te weinig om je hier zorgen over te maken en ook niks meer aan te doen. Je voelde waarschijnlijk zelf niks van de alcohol, dus dat is al een teken dat de hoeveelheid waarschijnlijk verwaarloosbaar is.

2 jaar geleden

Ja true mommy’s. Heb het los kunnen laten 🥶