24 Reacties
3 jaar geleden
Mijn man ging op dag 2 alweer werken. Ik had het makkelijker dan gedacht en ervaarde een enorme rust eigenlijk🥹
VRIEND
3 jaar geleden
Jeetje wat gaan die van jullie alweer gauw aan het werk.
Ben blij dat die van mij meteen het verlof op neemt waar hij recht op heeft. En gewoon 6 weken thuis is na de bevalling. Zodat we rustig samen aan de nieuwe situatie kunnen wennen.
Wss zijn die van jullie zzp’ers of eigen bedrijven dan snap ik dat ze niet 6 weken thuis kunnen blijven.
3 jaar geleden
Reactie op Denise❤️
Ben blij dat die ...
Mijn man werkt gewoon in loondienst en neemt ook alleen zn week geboorteverlof op. Mannen hebben wel recht op die 6 weken, maar dat kost wel 30% van je loon wat gewoon veel is. Niet te makkelijk roepen/oordelen.
@TS. Ik herken het van mn eerste (nu nog zwanger). Vond het heel naar, ook dat de kraamzorg weg ging, die was echt geweldig. Gelukkig went het snel genoeg ♥️
3 jaar geleden
Reactie op Denise❤️
Ben blij dat die ...
Soms kun je dingen maar beter voor jezelf houden of echt reageren op de topic: partners die na hun geboorteverlof terug aan het werk gaan. Ik zie het nut van je antwoord niet op ts haar vraag. Iedereen doet het op zijn eigen manier en zoal MRYE zegt; niet oordelen of assumpties roepen.
Kunnen we iets meer compassie voor elkaar tonen hier?
3 jaar geleden
Hoe gaat het tot nu toe? Hier gaat goed, maar ik vind het wel zwaarder zonder mijn echtgenoot (vooral in combinatie de nachten, die ik ook hoofdzakelijk alleen doe).
3 jaar geleden
Wat een heftige reacties op het berichtje van Denise. Jammer dat er meteen vanuit wordt gegaan dat het kwetsend of oordelend bedoeld wordt.
Ik vind een week ook snel. Ik snap dat niet iedereen de luxe heeft, maar na een week er alleen voor staan is nogal pittig. Juist dit verlof is er om je partner daarbij te helpen. Misschien is er een optie om nog wat dagen extra te nemen. Het hoeven ook niet gelijk 6 weken te zijn. Of kies er dan voor vakantie op te nemen.
Ik zou er niet mee akkoord gaan als mijn partner na een week weer gaat werken. 🙈 Je bent samen ouders geworden
3 jaar geleden
Mijn man ging ook na 10 dagen weer aan het werk. Hij is ZZP'er en dit is een hele drukke periode voor hem, dus het was even niet anders.
Onze tweede is geboren, dus ik moet het nu zelf zien te redden thuis met een peuter (net 2 jaar) en een baby van 2 weken. Ik vind het wel een uitdaging en ben blij dat onze oudste nog een dag naar de opvang en naar mijn ouders gaat! Maar ik moet zeggen dat het ook wel weer went. Ik probeer ook wel echt iedere dag even met ze naar buiten te gaan, zodat ik niet de hele dag zit te 'wachten' tot mijn man weer thuis is en lekker bezig blijf.
3 jaar geleden
Reactie op Lynn1991M
Wat een heftige reacties op het berichtje van Denise. Jammer dat er meteen ...
Dit is inderdaad nogal pittig. Bij mijn partner was het echter echt niet mogelijk die dagen op te nemen, omdat hij een eigen bedrijf heeft. Ik ben ingeleid en onverwachts bevallen met een keizersnede (in totaal een week in het ziekenhuis doorgebracht) en die week heeft hij al vrij genomen. Ik snap alleen niet dat het berichtje van Denise als kwetsend wordt gezien. Ze verwoord het op een normale manier en ik snap haar punt ook 😄
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Lynn1991M
Wat een heftige reacties op het berichtje van Denise. Jammer dat er meteen ...
Ik bedoelde het idd niet kwetsend.
Was gewoon verbaasd omdat ik het me voor kan stellen dat het zwaar is om na een week er al weer alleen voor te staan. En dat wij het op deze manier geregeld hebben.
Had er alleen geen rekening mee gehouden dat die 30% die ingehouden wordt op het bruto salaris voor vele een groot gemis zou zijn sorry.
3 jaar geleden
Je bent niet de enige, ik kan elk moment bevallen en ik heb een zoontje van 15 maanden oud. Dus best wel pittig. Daarnaast geen familie wegens dat wij op Aruba wonen. En hier is de wet ook nog eens dat mijn partner maar 3 dagen vaderschaps verlof krijgt... Wij hebben samen afgesproken dat hij die 3 dagen natuurlijk op neemt dan heeft hij 2 dagen standaard vrij van werk wegens weekend dagen en hij zal 1 extra vakantie dag zal opnemen dus in totaal 6 dagen vrij is en daarna moet ik t toch echt zelf doen. Ook voor mij is dit best spannend maar we hebben er samen voor gekozen zodat we de vakantie dagen kunnen gebruiken om in December met de kindjes naar nederland te vliegen en mijn familie kunnen zien voor 3 weekjes. Ik denk dat dit ook wel snel wend ondanks dat t even moeilijk zal zijn. Succes je kan t wij mamas doorstaan zoveel en dit kunnen wij ook🍀❤️
3 jaar geleden
Reactie op Rxoxo
Mijn vriend heeft nog 15 dagen waarvan hij elke week 1 dag van op gaat neme ...
Het zijn sinds januari 20 dagen, dus 4 weken: https://www.vlaanderen.be/geboorteverlof-vaderschapsverlof
3 jaar geleden
Reactie op Elsade
Het zijn sinds januari 20 dagen, dus 4 weken: https://www.vlaanderen.be/geb ...
Klopt maar hij heeft er al 5 van opgenomen