10 Reacties

3 jaar geleden
Hoi Kim, ja ik heb precies hetzelfde. Minus de benen. Nagevraagd en komt inderdaad door de zwangerschap.
Tip gekregen een warme kruik in je onderrug leggen tegen de pijn.
Ik heb zelf na een werkdag ( ik doe staand werk) hele pijnlijke steken in de heup en lopen gaat niet echt meer dan. Het moet wel want ik moet wel 2x per uur naar het toilet haha.
Ik hoop dat je iets aan deze tip hebt en veel succes! ❤

3 jaar geleden
Misschien zit je piriformis spier wat bekneld. Denk dat je het beste langs de (bekken)fysio kan gaan om te beoordelen waar het vandaan komt.

3 jaar geleden
Reactie op RosieRose
Hoi Kim, ja ik heb precies hetzelfde. Minus de benen. Nagevraagd en komt in ...
O jee... en hoeveel weken ver ben jij?
Dit moet niet aangenaam zijn voor je, ik heb nog het voordeel van in verlof te zijn.
Chapeau voor je!
Bedankt voor de tip. Een kruik heb ik niet maar wel een kersenpitkussentje. Dit ga ik zeker proberen.
Veel moed!

3 jaar geleden
Reactie op Kim_1990
O jee... en hoeveel weken ver ben jij?
Dit moet niet aangenaam zijn voor je ...
Ook 12 weken! Haha. Ook google zegt idd dat het heel normaal is dat je daar pijn hebt door alles wat er veranderd in je lichaam.
"Bij een zwangerschap is het vanaf de eerste week mogelijk dat u last krijgt van rugpijn. Door het hormoon 'progesteron' worden de verbindingen tussen de gewrichten tijdens de zwangerschap losser, zo ook tussen het staartbeentje en de heupbeenderen."
En
" Je baarmoeder zit met banden aan je rug vast. Dit trekt je buik naar voren, waardoor je een holle rug krijgt. De kracht die je baarmoeder op je rug uitoefent, kan zorgen voor de pijnklachten in je onderrug en in je liezen. Meestal verdwijnen de klachten enige tijd na je zwangerschap weer."

3 jaar geleden
Oei dit klikt echt als bekkeninstabiliteit. Ik heb er mijn 2e zwangerschap vanaf 20 weken heel veel last van gehad. Ik heb het deze zwangerschap sinds vorige week al last van. Advies is om echt naar een bekkenfysio te gaan!

3 jaar geleden
Zou het ischias kunnen zijn? Even googlen, zo klinkt het namelijk.
Ik had ook last van onderrug/bekken, met af en toe uitstraling naar mn benen. Bij mij is het gelukkig (meestal helemaal) verholpen door met een voedingskussen te slapen.

3 jaar geleden
Reactie op Kim_1990
Dank jullie voor de tips.
Ik probeer met kussen te slapen en heb wat oefen ...
Ik d8 vrijdag, maar mijn partner wees me er vandaag op dat het donderdag is 🙈
Soms ben ik toch zo verstrooid 🙈🙈