8 Reacties

11 dagen geleden

Ja, heb ik nu na de tweede bevalling ook veel meer dan na de eerste bevalling en daarvoor had ik het helemaal niet. Als u heel nodig moet, dan moet ik ook echt snel gaan, anders gaat het mis. En als ik met mijn kindjes op de trampoline sprong moet ik eerst plassen zodat ik een lege blaas heb, anders gaat het mis. Ik moet zeggen dat het wel veel beter was toen ik tot een half jaar geleden heel trouw mijn bekkenbodem oefeningen deed. Daardoor was het echt minder, deze klacht.

11 dagen geleden

Reactie op EricaL

Ja, heb ik nu na de tweede bevalling ook veel meer dan na de eerste bevalli ...
Ik heb nooit de oefeningen gedaan helaas… lastig is dit want voorheen had ik dit ook niet….

11 dagen geleden

Hee ja dit had ik ook maar ben bezig bij een bekkenfysio, die zei dat voor mm bevalling m'n bekkenbodem wsl ook al niet helemaal top functioneerde en moet zeggen dat het wel de betere kant op gaat. Zo had ik laatst dat ik op pad ging, werd 12uur thuis opgehaald en hoefde pas om 14.30 weer naar de wc. Terwijl we ook nog in winkels zijn geweest om kleding te passen. Terwijl ik voorheen heel gauw stress had of er ergens wel een wc in de buurt zou zijn. Dus zou even aankloppen bij een bekkenfysio want er is veel mogelijk!

11 dagen geleden

Wat lastig he! Hier heeft een bekkenfysio geholpen. Drie afspraken gehad en dat was in combinatie thuis genoeg om van mijn klachten af te zijn. Misschien moet je even over een drempel heen of zo maar het kan veel opleveren! Volgens mij wordt het bij ongewenst urineverlies en verwijzing van de huisarts ook vergoedt vanuit de basisverzekering, maar dat zou je even moeten opzoeken.

11 dagen geleden

Oefenen, oefenen, oefenen bij de bekkenfysio. Had er ook last van, nu niet meer!

11 dagen geleden

Ik had dat vorig jaar ook na m'n 1e bevalling. Nu 8 weken geleden bevallen van de 2e en helemaal geen last van. Het ging na een tijdje vanzelf weer over

11 dagen geleden

Ik heb via Pregnancy & Postpartum TV op YouTube kegel oefeningen gedaan, hebben erg geholpen. Lekker laagdrempelig, kom je er niet uit kun je ook naar de fysio :)

8 dagen geleden

Dank voor alle reacties