19 Reacties

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Twijfel heel erg

4 maanden geleden

Ik ga hem zeker laten zetten. Ben zo blij dat de prik er nu is in Nederland. Vooral nu ze zo klein het najaar in gaan. Het kindje van mijn collega overleed bijna aan RS virus en elk jaar liggen de IC's vol met babys met RS virus. De prik wordt in diverse EU landen al langer gegeven.

4 maanden geleden

Goede vraag! Ik vroeg het me ook al af!

4 maanden geleden

Ja zeker. Was blij toen mijn oudste zo oud werd, dat het grootste RS gevaar voorbij was. Aangezien hij naar het KDV gaat en baby in januari geboren wordt, ben ik blij met de vaccinatie.

4 maanden geleden

Ik ga hem zeker laten zetten bij mijn dochter. Hier een paar overwegingen die je kunt meenemen in een blog geschreven door een arts. https://www.makesciencework.nl/post/rs-virusvaccinatie-tijdens-de-zwangerschap-of-een-prik-voor-de-baby-wat-zijn-de-voordelen-en-risico

4 maanden geleden

Reactie op Kir22

Ik ga hem zeker laten zetten bij mijn dochter. Hier een paar overwegingen d ...
Maar hier hebben ze het over het toedienen tijdens de zwangerschap.... van het consultatieburo hoorde ik dat ze hem een aantal weken na de geboorte zetten...

4 maanden geleden

Reactie op Irene24

Maar hier hebben ze het over het toedienen tijdens de zwangerschap.... van ...
Nee ook over de cb prik

4 maanden geleden

Zeker. Onze dochter heeft hem gisteren al gehad.

4 maanden geleden

Reactie op Kir22

Nee ook over de cb prik
"Het vaccin wordt in het derde trimester van de zwangerschap toegediend (tussen de 24 en 36 weken). " Hier staat toch dat het tijdens de zwangerschap wordt gegeven? Bij het CB maandag (bij de kinkhoestvaccinatie) werd er verteld dat de RS vaccinatie pas na de geboorte wordt gegeven (na een aantal weken). Nu ben ik dus in de war 😅😅

4 maanden geleden

Reactie op Irene24

"Het vaccin wordt in het derde trimester van de zwangerschap toegediend (tu ...
de CB gaf vanochtend aan dat de baby dit krijgt na de geboorte… dus niet de moeder… vandaar dat ik ook heel erg twijfel aangezien het nieuw is…

4 maanden geleden

Vaccin voor de baby wordt vergoed, je zou het ook zelf tijdens de zwangerschap kunnen laten zetten, maar dat kost rond de €300... een baby met 2 weken vaccineren vind ik wel zielig, maar met zulke bedragen valt er weinig te kiezen, denk ik. Prikje is ook zo weer vergeten..

4 maanden geleden

Ik ben ook heel blij dat het nu aangeboden wordt en gaan het zeker doen met een baby die deze maand geboren gaat worden. Fijn idee zo voor het winterseizoen.

4 maanden geleden

Mijn zoontje is geboren in oktober 24 en heeft hem direct gekregen toen hij 1 dag oud was. Voormij dochter van februari 23 heb ik eigenlijk geen uitnodiging gekregen.m Maar mijn zoontje moet toch in oktober terug. Ik vraag het dan ineens voor beide kinderen. Weet ook niet of dat jaarlijks gegeven moet worden zoals een griepprik.

4 maanden geleden

Reactie op Irene24

"Het vaccin wordt in het derde trimester van de zwangerschap toegediend (tu ...
Het kan beide. Zowel in de zwangerschap als na de geboorte. Mijn gynaecoloog zei vorig jaar (mijn zoontje is van oktober 24) dat de vaccinatie bij de baby beter beschermt dan een vaccin bij de moeder. En in België werd inderdaad alleen die bij de baby ook vergoed. Weet niet hoe dat in Nederland is

3 maanden geleden

In België hadden wij de keuze of we die direct na geboorte wouden zetten of niet.. wij hebben het gedaan omdat RSV een echt gevaar voor kleintjes kan vormen.

3 maanden geleden

Wij hebben het ook gedaan. En zeer tevreden mee. Want mijn dochter die toen naar de opvang ging kwam wekelijks met een een nieuw virus/ziekte. Dit heeft hem.goed beschermd.

3 maanden geleden

Heb je gekeken wat voor hulpstoffen er in de prik zitten? Ik vertrouw op het immuunsysteem van mijn baby. Dus ik kies er niet voor. Bang dat de prik schade brengt.

3 maanden geleden

Reactie op Twinkle111

Heb je gekeken wat voor hulpstoffen er in de prik zitten? Ik vertrouw op h ...
Je weet dat alle hulpstoffen die daar in zitten ook in je normale voeding zitten?

3 maanden geleden

ik twijfel nog steeds…