15 Reacties

4 weken geleden

Ons zoontje is ook bijna 3 jaar en deze fase duurt hier helaas al bijna 3 jaar 🤣😅 man man man wat een drama iedere keer weer met eten, er gaat vrijwel niets in.. heel vermoeiend

4 weken geleden

Hier gaat eten de ene keer beter dan de andere keer, maar meestal wel goed. Onze zoon van 3jr is ineens overal bang van/voor..

4 weken geleden

We hebben dat wel lang gehad met onze dochter, maar dat was nog voor haar 1e jaar en duurde tot nadat ze 2 was geworden. Ken het moedeloze gevoel rond eten dus wel. Wat bij ons hielp was dat ze op de opvang wel warm eten kreeg tussen de middag en dit ging op een gegeven moment steeds beter. Onze dochter is op dit moment ook weer veel meer ondeugend dan voorheen. Ik vroeg me ook af of dit normaal is rond deze leeftijd, misschien gaan ze dan weer door een bepaalde ontwikkelingsfase heen.

4 weken geleden

Bij ons ook veel angst opeens snachts en veeeel nachtmerries.. heel heftig. Qua eten merk ik dat de naam of het net ff anders verpakken van het eten vaak helpt.. voorbeeld: gewone banaan pannenkoek wilt ze niet, maar als ik het baby pannenkoekjes noem (met een eetlepel gewoon kleintjes maken) vind ze het geweldig en eet ze alles. Ik verwerk gezonde dingen in de pannenkoekjes en zo heeft ze toch een voedzaam ontbijt bijv.

4 weken geleden

Reactie op Rsnn

Ons zoontje is ook bijna 3 jaar en deze fase duurt hier helaas al bijna 3 j ...
Omg, zo moeilijk! Geef je iets van extra vitamines?

4 weken geleden

Reactie op JaneCG

Bij ons ook veel angst opeens snachts en veeeel nachtmerries.. heel heftig. ...
Ohja hier ook, ze slaapt al sinds september heel slecht waardoor ze perse bij ons op de kamer of bed wilt slapen 😭

3 weken geleden

Hier is alles tuta.. (politie, ambulance, brandweer) Dus als het tuta soep is. Of tuta pizza wordt het gegeten!

2 weken geleden

Reactie op Rsnn

Ons zoontje is ook bijna 3 jaar en deze fase duurt hier helaas al bijna 3 j ...
Hier duurt het ook al bijna 3 jaar…

2 weken geleden

Reactie op HD2992

Hier duurt het ook al bijna 3 jaar…
Lastig he.. ik maak me ook vaak zorgen, hij eet en drinkt veelste weinig op een dag 😢 we zijn 2 weken terug met hem bij de kinderarts geweest, maandag bellen ze ons.. Ben benieuwd of daar iets uitkomt.. Het zou zo fijn zijn als het iets beter gaat, zeker voordat de baby komt.. Het kost best veel tijd en energie en straks met nog een kleintje erbij heb je het al zo druk..

2 weken geleden

Heel bekend probleem, elke dag is een strijd zowat. Liepen al bij kinderarts, diëtiste. Niks werkt. Het lijkt echt met de tijd slechter te worden. Maak me ook zo’n zorgen. Gelukkig neemt ze wel elke dag haar vitamine tabletten (paw patrol) maar echt komt niks maar dan ook niks binnen.

2 weken geleden

T is misschien niet wat je wil maar mocht de groei in t geding komen kun je altijd terug vallen op de nutrilon 1. Hier zitten alle vit en mineralen in en zeker met 1 a 2 schepjes extra is dit een machtige maaltijd.

2 weken geleden

Reactie op Deborah93

Heel bekend probleem, elke dag is een strijd zowat. Liepen al bij kinderart ...
Welke vitamines geef je? Want ik geef vitamines in siroop vorm maar dat neemt ze echt met tegenzin, dan geef ik nog liever kauwtabletten

2 weken geleden

Reactie op Mathildegniffel

T is misschien niet wat je wil maar mocht de groei in t geding komen kun je ...
Merci voor de tip, ze drinkt gelukkig ieder ochtend nog wel een fles melk leeg, mss kan ik deze vervangen door poedermelk

vorige week

Hier ook super wisselend. Volgensmij hoort wel beetje bij de leeftijd. Routine werkt wel goed, dat lukt ons niet elke dag maar dan eet hij beduidend beter. Probeer wat ze wel eet zo gezond mogelijk te maken. Dus denk aan zuurdesem of volkoren brood, gezonde smeersels, snacks (groente muffins zelf maken of zijn echt heeeel veel recepten op tiktok te vinden voor gezonde snacks & koekjes). Kost wel tijd, heb ook niet altijd, maar probeer vaak wat grotere batches te maken en in te vriezen. Verder voor fruit eten wij tegenwoordig “drinkijsjes” oftewel smoothies met fruit & puur gedroogd fruit (zonder toegevoegde suikers kan je vaak bij notenkraam krijgen). Of gevries gedroogd kan je bijv Koro website kopen. Ik blijf altijd normaal fruit bieden maar hij weigert al best lang. Wat verder wij sinds begin deden en nog redelijk goed gaat is dat we groente rauwkorts bieden als snack einde middag. Dus wortel, komkommer, tomaatjes, paprika soms eerder gekookte groente sperzibonen of mais etc. Meestal heeft hij honger en gaat hij toch eten

vorige week

Reactie op marmacita

Hier ook super wisselend. Volgensmij hoort wel beetje bij de leeftijd. Ro ...
Bedankt voor de tips, moet zeggen dat ik veel al heb geprobeerd wat je hebt benoemd, vooral groente muffins of wafels maar ze heeft het door dat daar groenten in zitten. Ik bied echt vanalles aan wat ze normaal lekker vind en zelfs nieuwe dingen maar helaas werkt dat niet altijd. Ze eet wel al ietsje meer dan voorheen dus dat vind ik al oké