21 Reacties

3 jaar geleden

Gaviscon antizuur en antireflux kauwtabletten neem ik, vind ze heel goed werken 😊

3 jaar geleden

Ik heb door dat ik zo veel last van maagzuur had omeprazol Kruidvat eigen merk genomen dit is echt top! Daarbij heb ik altijd gaviscon genomen ik vind dit veel beter werken dan rennies dus hoop dat je er wat mee kan

3 jaar geleden

Ik gebruik door de dag heen Rennies, 's avonds gebruik ik een rennie EN een zakje gaviscon en als ik 's nachts wakker wordt van maagzuur/brandende slokdarm, dan pak ik weer een zakje gaviscon (max 1 per nacht). Op t moment is het echt een muntje opwerpen of ik wel of niet half kotsend wakker wordt 's nachts. Ik kan alleen maar op mn zij slapen, en dan soms ga ik even helemaal rechtop zitten in kleermakerszit (dat is fijn voor je bekken bij lang zitten) in mn zwangerschapskussen genesteld, tot ik last krijg van mn nek, en dan ga ik weer op mn linkerzij liggen. Maar wel met een extra kussen een beetje onder mn schouder zodat ik niet helemaal vlak lig.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad. Rennies werkten bij mij niet. Huisarts assistente gaf aan dat omeprazol nooit veilig is getest. Het is dus ook niet perse onveilig, maar ook niet veilig. Gaviscon wel en hielp voor mij ook het beste. Ik had de sachets. Ideaal voor in de nacht, je scheurt het zakje open slubbert het naar binnen en pit weer verder.

3 jaar geleden

Reactie op Nieske94

Hier hetzelfde gehad. Rennies werkten bij mij niet. Huisarts assistente gaf ...
Apart hahaha mijn moeder is juist huisarts assistenten en zegt juist dat het veilig is om te nemen 😂

3 jaar geleden

Bedankt allemaal, ik heb ergens nog gaviscon liggen als het goed is.. alleen zijn dat wel de kauwtabletten en niet de zakjes.. maargoed vast het proberen waard😅 mag je er trouwens ook op zuigen of moet je perse kauwen? De rennies mag namelijk allebei en merk dat zuigen bij mij vaak beter werkt dan kauwen en ik vind bij kauwen die substantie in m’n mond zo goor🙈

3 jaar geleden

Reactie op jennie2410

Apart hahaha mijn moeder is juist huisarts assistenten en zegt juist dat he ...
Ja dat vind ik dus altijd een dingetje 🤣 je zou zeggen; ze hebben hetzelfde beroep en ze hebben het als het goed is over feiten 🤣

3 jaar geleden

Reactie op jennie2410

Apart hahaha mijn moeder is juist huisarts assistenten en zegt juist dat he ...
Lareb zegt ook dat het veilig te gebruiken is... wat een rare doktersassistent heb ik🤣

3 jaar geleden

Bedankt allemaal, ik heb ergens nog gaviscon liggen als het goed is.. allee ...
Uhhh geen idee of dat mag vind zelf gaviscon erg korrelig dus kauw het en spoel het gauw weg 😂

3 jaar geleden

Veel water drinken helpt bij mij. En pepermuntjes helpen ook. Verder gebruik ik rennies

3 jaar geleden

Ja pepermuntjes werken bij mij opzich ook redelijk inderdaad maar op dit moment is (water) drinken echt drama… heb mega dorst maar elke keer als ik iets drink word ik mega misselijk en komt alles er weer uit🙄

3 jaar geleden

Rennie deflatine heb ik, en dat werkt te gek. Per ongeluk deze variant gekocht, geen idee of ze anders werken dan reguliere Rennies 😅

3 jaar geleden

Ik heb een goede ervaring met gaviscon, vaak last gehad door maagzuur soms ook idd rechtop geslapen enkel dit hielp mij 😅

3 jaar geleden

Ja ik heb normale rennies liggen en normale gaviscon haha maar toch maar eens kijken of die beter werken 😅

3 jaar geleden

Bij mij hielp beide niet, heb toen omeprazol gekregen van de gynaecoloog, dat hielp top

3 jaar geleden

Ik gebruik gaviscon kauwtabletten en helpt goed! Wat ik ook als tip kreeg van de vk is vanille vla eten en ik ben op het moment verslaafd aan melk drinken. Helpt ook. Ik heb ook veel dorst en van te veel kraanwater krijg ik ook weer veel maagzuur, maar melk is heerlijk stillend!

3 jaar geleden

Oo dat is ook zeker het proberen waard vanille vla, bedankt voor de tip!

3 jaar geleden

Hier sinds ik pantoprazol gebruik gaat het een stuk beter! En echt oppassen met gelijk gaan liggen na eten. Heb ook gaviscon gekocht, maar per ongeluk eentje met anijs smaak en die is zo ontzettend vies😩…. Rennies is een merk naam, Etos en Kruidvat hebben het zelfde middel maar dan eigen merk en dus een stuk goedkoper. Hielp bij mij matig. Omeprazol/pantoprazol mag je trouwens veilig gebruiken! Staat in het farmacotherapeutisch kompas, dat is het grote officiële naslag werk voor artsen en apothekers

3 jaar geleden

Zijn dit die zakjes die jullie bedoelen neem ik aan?😅

3 jaar geleden

Zijn dit die zakjes die jullie bedoelen neem ik aan?😅
Ik heb deze ! Kauwtabletten, met dubbele werking vindt ze superfijn kan je normaal ook zonder voorschrift verkrijgen bij de apotheek 🥰