Hoi hoi zoontje heeft de laatste tijd wel erg vaak knalrode wangen. Ik dacht eerst misschien door de tandjes. Hij heeft nog geen 1 tand en is nu 10 maanden. Wel is het tandje onderweg (ik voel het met mijn vinger). Ligt dit daaraan? Of kan het vijfde ziekte zijn?
Kan het niet evt ook door kou komen? Of zijn ze niet een beetje schraal? Ik werk zelf op de opvang en heel veel kindjes hebben schrale rode wangen door het weer. Of inderdaad tandjes dat kan natuurlijk ook!
Mijn zoontje heeft ook hele rode wangetjes. Soms ook heel droog.
Dacht eerst ook aan tandjes maar dat is het niet. Meestal word het in de middag/avond erger. Misschien door het weer?
Bij ons was het een schraal huidje! Ze had ineens steeds een rood voorhoofd, ik dacht dat ik haar valpartij had onderschat;-) Maar een beetje zalf van Dr. Leenarts deed wonderen! Lekker vet houden dus die huid :-)
Ons dochtertje had ook wekenlang rode wangetjes. Rood en wat droog. Na 3 dagen creme smeren is het ineens weg 🙈
Ondanks dat ze ook nieuwe tandjes krijgt 😋
Ahh waarom liever niet?
Lijkt me best pijnlijk voor hem als het zo droog/ k ...
Omdat hormoonzalf hartstikke slecht voor de huid is omdat je huid er heel dun van wordt. Je mag het ook niet te lang gebruiken. De babyhuid is al zo dun!
Mijn zoontje heeft echt ontzettend goede huid zonder veel ervoor te doen al sinds de geboorte, om jaloers van te zijn gewoon haha. Maar nu met winter begon ook wel beetje te trekken en droog te zijn en pure kokosolie loste het niet op. Hij kreeg toen ook beetje rode wangen en toen heb ik cetemacragol gehaald (zonder vaseline) kan met of zonder recept bij de apotheek. Ik vind dat echt de meest effectieve creme voor plekjes ens en zit nauwelijks wat in qua ingrediënten. Het is niet helemaal 100% natuurlijk zoals kokosolie of shea butter, maar goed werkt het wel en droogt ook mega snel op.