44 Reacties

2 maanden geleden
Heel herkenbaar! Ik heb geen tips en hoop dat dit een fase is al duurt die wel lang😅. Onze zoon word over 4 weken 2 en dit is nu al zo’n 3 maand aan de gang. Overdag drama met slapen en uiteindelijk slaapt hij wel. De avond gaat hij tussen 19 en 19.30 naar bed voordat hij slaapt is het zo 21/21.30 maar het wil ook wel eens 22.30 worden. Het is dan huilen/ gillen/ slaan op de deur. Uiteindelijk kruipt hij zijn bed in en dan slaapt hij wel door en ergens tussen 3 en 5 word hij huilend wakker en komt dan naar ons toe en slaapt tussen ons weer verder. De ochtend laat ik hem tot max 8.30 liggen en meestal moet ik hem wakker maken. De middag hebben wij zijn dutje al ingekort naar 1,5 uur.
We hebben van alles geprobeerd maar tot nu toe werkt het nog niet helaas. Hoop dat het snel weer voorbij is voor ons maar zeker voor hem want soms loopt hij zichzelf zo in de weg.

2 maanden geleden
Reactie op Feb’23
Heel herkenbaar! Ik heb geen tips en hoop dat dit een fase is al duurt die ...
Oh jeetje! Hier is het alleen snachts het wakker willen en niet meer z'n eigen bed in willen.. slaapt dan bij ons prima verder tot 6/7uur.. gaat wel makkelijk slapen.. smiddags ook nog z'n uur tot anderhalfuur..
Maar zo in dubio of ik snachts die strijd aan moet gaan of lekker bij ons dan verder laten slapen..

2 maanden geleden
Oh wat fijn dat jullie dit herkennen! Gelukkig gaat het in slapen wel goed. Maar zo in dubio of ik snachts de strijd aan moet gaan om hem in z'n eigen bed te laten slapen als ie eruit komt of om hem gewoon tussen ons in te leggen en te kunnen slapen..

2 maanden geleden
Reactie op LauraMF
Heel herkenbaar. Bijna elke nacht wordt hij 1x huilend wakker en slaapt dan ...
Jullie maken dan ook geen strijd dat hij elke nacht bij jullie verder slaapt?

2 maanden geleden
Hier nog een vroege vogel, en vannacht was het net een new born met hoe vaak ze wakker werd 😂 MOE. Maar goed, we overleven het wel. Ik merk wel dat het beter gaat op de dagen dat ze lekker veel fysiek heeft kunnen bewegen, helemaal in de buitenlucht. Op de 2 opvangdagen is het extra hommeles. Gebeurd veel in die koppies ❤️ en ze maken nu ook wel weer sprongen in de ontwikkelingen!

2 maanden geleden
Reactie op xstickypaws
Hier nog een vroege vogel, en vannacht was het net een new born met hoe vaa ...
Zeker weten dat er veel gebeurt in die koppies! Hij gaat hier wel rustig slapen maar wordt dan savonds of snachts wakker en wil alleen nog maar bij ons slapen.. slaapt nu al bijna 5 weken elke nacht met een kind naast me😴

2 maanden geleden
Reactie op anne-91
Hier precies hetzelfde!
Neem je hem dan ook gewoon bij je in bed of doe je hem dan terug?

2 maanden geleden
Reactie op boygirlmom2
Jullie maken dan ook geen strijd dat hij elke nacht bij jullie verder slaap ...
Doordeweeks niet, we werken allebei fulltime en slapen nu al slecht door het wakker worden in de nacht. Maar in het weekend proberen we hem wel in zijn bed te houden en met steeds langere tussenpozen hem dan in zn bed te troosten.

2 maanden geleden
Reactie op anne-91
Altijd mee in ons bed. Ik ga ‘s nachts de strijd niet aan en wil zelf ook s ...
Ja zo denk ik ook! Maar een hele nacht rust na 5 weken zou ook fijn zijn haha