20 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb de pucka piep gebruikt om “ in te bakeren “ en tot 6 maanden vind ik overdreven want mijn kindjes rolde tussen de 3/4 maanden dus dat is wel gevaarlijk. Ik vond zelf puckababy het fijnste
3 jaar geleden
De kraamverzorgster met 20 jaar ervaring en de verloskundige hebben niks gezegd van de slaapzak bij ons. Ze vonden hem juist schattig. Tegenwoordig mag bijna niks meer lijkt het wel
3 jaar geleden
Belangrijk bij een slaapzak is dat de opening bij het hoofdje klein genoeg is dat het kindje er niet “in kan zakken”. Verder is een slaapzak gewoon veilig hoor!!
3 jaar geleden
De kans op woelen, wegzakken en stikken is alleen aanwezig bij een te grote slaapzak en daarom is het belangrijk om een slaapzak in de juiste maat te kopen - lees hier: https://www.24baby.nl/baby/slapen/baby-slaapzak/#:~:text=Wanneer%20mag%20je%20baby%20in,of%20steeds%20de%20dekens%20wegtrapt.
3 jaar geleden
Als je een goed passende slaapzak hebt kan dit gewoon vanaf de geboorte. Je zou even met je eigen kraamzorg kunnen overleggen of zij er regels over hebben.
Ik heb voor de zekerheid beiden (deken en slaapzak) in huis, wil zo snel mogelijk naar de slaapzak omdat een dekentje ook met ongemakken en gevaren komt. Maar je weet natuurlijk niet hoe groot je baby precies is wanneer deze geboren is, dus als de slaapzak dan niet meteen past heb ik een dekentje achter de hand.
3 jaar geleden
Een slaapzak is juist hartstikke veilig, mits die natuurlijk goed past etc. Ik ben hem rond 3 maanden gaan gebruiken denk ik. Mijn kindje sliep erg stil en hield van inbakeren, dus eerste maaanden wel ingebakerd+ dekentje. Ik had juist altijd begrepen dat dekens ‘gevaarlijker’ zijn als slaapzakken
3 jaar geleden
Een slaapzak is idd juist gevaarlijk als hij te groot is, en dat is al snel bij een pasgeboren baby. Zeker als je een combi maat hebt. De meeste slaapzakken zijn wel combi maten. Dat is in het begin echt veelste groot. Maar als je bijv een slaapzak maat 50 koopt kan dat prima. Ik deed de kids vanaf 3 maanden ongeveer in een slaapzak. Voor die tijd vond ik het zelf geen fijn idee
3 jaar geleden
Wauw het veranderd echt met het jaar of niet? 😂 wij hebben met onze dochter eerst dekentjes gebruikt, gaan we nu ook doen, omdat we dat makkelijker vonden met kruikjes in de winterperiode. Maar met enkele maanden woelde ze er al zo onder vandaan of echt onder met haar hoofd. Dus hop de slaapzak in. Inbakeren hebben we nooit geprobeerd. Vond het maar bijzonder om je kind strak in te wikkelen 😅 en dan weer stoppen als je kindje kan rollen.
3 jaar geleden
Hier lag hij met 5,5 week toch echt in slaapzak omdat meneer de buikslaper anders onder dekentje verdween 🤣
3 jaar geleden
Hier met eerste kind meteen na de geboorte een puckababy en complimenten in het ziekenhuis gekregen over het feit dat dit een goede slaapzak cq inbaker is voor een baby. Toen mevrouw zich niet meer lekker voelde erin, omdat de armpjes ook in de puckababy zitten, zijn we overgestapt naar een ‘gewone’ slaapzak. Deze keer gewoon weer de puckababy bij de geboorte
3 jaar geleden
Bij inbakeren moet je ook opassen las gister toevalig een baby overleden in Australië door verkeerd in bakkeren😭