10 Reacties
2 jaar geleden
Het is inderdaad niet veilig. Het veiligste is in eigen bedje / co sleeper / ledikant ernaast.
Maar je zou je wel kunnen verdiepen in de principes van veilig samen slapen, want veel gezinnen kiezen wel voor samen slapen. Zou je dan wel verdiepen in hoe je dit het veiligste kan doen als je wilt bed-sharen.
2 jaar geleden
Ik slaap samen met mijn 6 maanden oude zoontje maar ik hou mij aan de regels van “veilig samen slapen” en daar hoort onder andere geen kussens bij! Maar ik krijg iedere dag te horen van mensen hoeveel risico ik neem hoor.. ondanks dat ik het zo veilig doe, bedje is natuurlijk het veiligst
2 jaar geleden
Ik slaap vaak delen van nacht samen of hele nachten. Ik geef borstvoeding dus wel zo makkelijk. Doe dit al sinds die 4 maanden is, hij is nu 6 maanden. Soms was de cosleeper gwn toch niet voldoende nabijheid. Ik doe idd veilig slapen dus ik ligt altijd op mijn zij, zonder dekens/lakens en ik heb wel een kussen maar leg me arm altijd ervoor/erlangs zodat niet bij hem kan komen. Verder geen doekjes, knuffeltjes of iets anders. Volgens boekje is allemaal toch alsnog onveilig maar over de hele wereld slapen mensen met hun babies dusja. realiteit is wel dat ze zeggen dat borstvoedende moeder heel licht slapen (dat kan ik persoonlijk beamen) dus ik slaap wel maar echt zo licht ik hoor zelfs wanneer hij zich op zn zij draait😂. Over je dochter weet nirt zeker of ik dr op voed kussen zou laten slapen; kijk even op google naar veilig slapen images en kijk gwn of je zo kan aanpassen
2 jaar geleden
Wij deden het voorheen wel eens in de box op het voedingskussen, maar nu hij begint met draaien, ook in zijn slaap lijkt het kussen mij niet een verstandige keuze. Als de kleine zich ineens omdraait en met zijn gezichtje in het kussen komt en je merkt niks dan weet je niet wat d'r gevolgen zijn. In zoon kussen kunnen ze zichzelf moeilijk afzetten om terug te draaien omdat ze zo zijn zijn. Denk ik...
2 jaar geleden
Ik kreeg ooit de tip van een vroedvrouw in het ziekenhuis om met een voedingskussen een u te maken en er een kussensloop rond te doen zodat ik een hangmat zou krijgen, hierbij moest ik wel zien dat de sloop voldoende gespannen was zodat de baby niet kan inzakken. De baby ligt zo hoger als uzelf en het hoofdkussen en moet over een drempeltje om te herschuiven, kleine baby's kunnen dit niet.
Geen ervaring of het werkt, ik heb het nooit getest.
Mij lijkt het zo ook wel niet meer veilig voor een baby die kan rollen.
Wat ik 's morgens wel al eens gedaan heb voor nog een uurtje te kunnen blijven liggen snoozen, is het verzorgingskussen met opkant in bed gelegd, maar dat durf ik nu ook niet meer.
Ik weet niet wat je kindje al kan en hoe diep jij mogelijk slaapt, maar er zullen wel tips te vinden zijn voor veilig samen slapen voor jullie situatie.
2 jaar geleden
Zo sliepen wij de eerste 2-3 weken na de geboorte (juist op aanraden van kraamhulp), wij hadden er een wieghoeslaken omheen zodat hij niet door kon zakken (maar met dat kleine gewicht gebeurde sowieso niet veel). Hij lag tussen onze hoofdkussens in, dus de dekens zouden nooit zo hoog komen.
Nu beweegt zoon te veel om daar veilig op te kunnen slapen. Draait z'n hele bed rond ;) voor op de bank is het nog wel prima, maar soms is hij daar ook te druk voor aan het bewegen en ligt hij er bijna naast.
2 jaar geleden
Tot voor kort sliep ze wel eens tussen ons in maar ze is nu heel erg druk met rollen. Ik heb zo'n mega U-kussen en die lag ook in bed als 'drempel' maar ondanks dat is ze er 1x uit gerold. Gelukkig had ik een kussen op de grond en is het goed gegaan maar nu doe ik het niet meer. Ze slaapt nu in haar eigen kamer en bedje en we slapen allebei rustiger daardoor.
Soms in de ochtend komt ze even tussen ons in maar dan krijgen we daar ook klappen van rondzwaaiende armen en vingers in onze neus bij🤣
10 maanden geleden
Reactie op marmacita
Ik slaap vaak delen van nacht samen of hele nachten. Ik geef borstvoeding d ...
Mee eens, uiteindelijk hebben alle mama's ook in de arme landen waar ze nog niet eens aan al deze regels van slapen noch sterriliseren noch eten doen toch hun tientallen kinderen mee weten groot te brengen. Dus je kan alle regels strak volgen, uiteindelijk geeft elk kind zelf aan wat hij/zij wil. Probeer het wel zo veilig mogelijk te doen, dan doe je het al goed. Gewoon lekker je baby volgen =)