13 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruikte de pil voorheen maar dat was 10x niks nu heb ik de implanon gezet die voor 3 jaar erin kan blijven en merk eigenlijk niks ervan

3 jaar geleden

Ik heb in het verleden van alles gehad. Pil, hormoonspiraal, implanon, koperspiraal. Van alle hormoonanticonceptie merkte ik bijwerkingen, met als dieptepunt de implanon (daar werd ik depressief van). Koperspiraal was voor mij dus een verademing. Mijn ongesteldheid werd er wel iets zwaarder en een dag langer van, maar dat vond ik veel beter te verdragen dan wat hormonen met me deden. Ik ga binnenkort dus weer een koperspiraal laten plaatsen.

3 jaar geleden

Ik lees even mee. Ik twijfel ook wat te gaan doen. Hiervoor altijd de pil genomen, maar zat toch te twijfelen om niet voor een spiraal oid te gaan

3 jaar geleden

Fijn topic, ik zit ook erg in twijfel. Liever geen hormonen maar lees ook veel 'horror' verhalen over de koperspiraal waarbij de menstruatie als echt heftig wordt ervaren...

3 jaar geleden

Ik wou ook van de hormonen af , mijn verloskundige zei dat een koper spiraal heel persoonlijk is .. of 10 x niks of helemaal top .. ik ga het toch proberen ! 4 mei gaat die er in 🙈 als ik terug kijk op al die jaren dat ik de pil je gebruik wil ik die iniedergeval nooit meer .

3 jaar geleden

Ik laat binnenkort voor de tweede keer een mirena spiraal plaatsen. Dat is mij de vorige keer prima bevallen. Het feit dat ik niet meer ongesteld wordt vind ik erg prettig. Ik heb verder ook geen last van de hormonen dus dat scheelt wel. We hebben ook geen kinderwens meer (we hebben nu 3 kinderen) dus in dat opzicht voelt het ook een beetje nutteloos ofzo 😅. Ik had bij de pil altijd juist last van de hormonen (moodswings etc) en daar bij de spiraal gelukkig geen last van omdat die volgens mij een lagere dosis hormonen per keer afgeeft.

3 jaar geleden

Hier ook twijfels. Omdat ik borstvoeding geef is een mirena spiraal of de mini pil een optie. Ik heb nooit last van de hormonen gehad dus neig toch weer naar de pil.

3 jaar geleden

Ik ben aan de pil begonnen. Wij hebben ook het icsi traject doorstaan, vanwege zaadkwaliteit van mn vriend. Ik heb even geen zin in gehannes meer aan m'n lijf, met een spiraaltje plaatsen etc controles (want je hoort wel is dat t niet goed geplaatst wordt of iets). Dus een jaartje aan de pil en daarna stoppen en dan kijken we wel hoe het loopt!

3 jaar geleden

Lastig he.. zo te lezen hebben beide opties zo z'n voor en tegens en is het voor iedereen natuurlijk ook weer anders.. ik twijfel ook nog steeds. Neig laatste dagen toch weer meer naar de pil, maar anderzijds heb ik geen zin in die vervelende hormonen🙈

3 jaar geleden

Ik twijfel ook nog zo erg! Ondanks dat ons kindje via een traject is gekomen, weer ik dat de kans op een natuurlijke zwangerschap nu groter is haha... dus we moeten wel weer iets gaan verzinnen. Ik hoor vaak dat vrouwen die een traject hebben doorstaan daarna wél ineens spontaan zwanger werden, ongepland 🙈

3 jaar geleden

Reactie op rgerri

Ik twijfel ook nog zo erg! Ondanks dat ons kindje via een traject is gekom ...
Ja heb ik ook al eens gehoord haha! Vraag me dan wel af of dat ook geldt als het de 1e "aan de man" lag... hoop ook dat het de volgende x spontaan gebeurd, maar voor nu maar een keuze maken want mag eigenlijk het 1e jaar nog niet zwanger raken i.v.m. een keizersnede🙃

3 jaar geleden

Ik wilde eigenlijk ook niet meer aan de hormonen, jaren de pil geslikt. dus heb ik flink getwijfeld. Maar ik ga voor de hormoonspiraal nu, zitten toch minder hormonen in dan de pil en je hoeft er niet iedere dag aan te denken. Koperspiraal ben ik ook bang dat mn menstruatie te heftig gaat worden

3 jaar geleden

Oo ik lees even mee! Zit zelf ook heel erg in twijfel tussen spiraal of toch de pil… heb de laatste maanden voor ik zwanger werd de Daysy gebruikt en uiteindelijk gestopt toen we een kindje wilden en dat ging super maar toen stond ik er ook wel in van als het gebeurt dan gebeurt het. Nu weet ik zeker dat ik voorlopig niet zwanger wil raken dus durf ik dat ding nu niet weer te gebruiken😅 twijfel ook heel erg tussen de pil of spiraaltje