15 Reacties

3 jaar geleden

Spruw eventueel?

3 jaar geleden

Bij spruw kun je inderdaad steken krijgen. Maar het kan ook dat je de toeschietreflex voelt, deze kan ook optreden zonder dat je kindje drinkt :)

3 jaar geleden

Reactie op Gea93

Spruw eventueel?
Zie geen witte vlekjes in zijn mond en hij laat ook niet los tijdens voeden ofzo. Heb t idee dat hij dit wel een paar weken geleden heeft gehad.

3 jaar geleden

Reactie op BBBBBBBB

Zie geen witte vlekjes in zijn mond en hij laat ook niet los tijdens voeden ...
Je hoeft niet perse iets bij baby te zien voor jou om er last van te hebben. Toen ik er bij mijn oudste last van had, had ik bij haar al een half jaar geen spruw meer gezien.

3 jaar geleden

Bij mij voelt mijn toeschietreflex zo, echt best wel pijnlijk. Vooral na bukken enz

3 jaar geleden

Reactie op Gea93

Je hoeft niet perse iets bij baby te zien voor jou om er last van te hebben ...
Ah oke en gaat dat vanzelf over?

3 jaar geleden

Voelt het als een soort stroomstoot vanuit je oksel naar je tepel? Dat heb ik namelijk en is mijn toeschietreflex ben ik achter gekomen.

3 jaar geleden

Reactie op BBBBBBBB

Ah oke en gaat dat vanzelf over?
Doorgaans niet, het is een schimmel die je kunt behandelen met miconazol crème. 2 keer per dag op de tepels smeren voor de eerste 2 weken en daarna kun je het weghouden door 1 keer per dag te blijven smeren. Wel voor de voeding goed de tepels wassen. Spruw is ook mega besmettelijk, wat inhoudt dat je baby en jij elkaar steeds opnieuw kunnen besmetten (doorgaans behandel je baby met nystatine). Je zult ook alles wat met melk in aanraking komt op 60 graden moeten wassen, elke dag schone bh, alle flessen/spenen etc elke dag steriliseren. Spruw bij baby ziet eruit als een wittige waas op de tong en in de wangzakken. Als je daadwerkelijk witte plekken op de tong en wangen ziet is het al vergevorderd.

3 jaar geleden

Reactie op Gea93

Je hoeft niet perse iets bij baby te zien voor jou om er last van te hebben ...
Hoi ik heb het sowieso op dit moment zijn me tepels rood en enorm branderig ik ga echt kapot🥲 mijn baby heeft dit is dit spruw in wang daar in de hoek? De witte op de tong komt echt door melk, zou hij er last van hebben? Of kan het ook dat alleen ik er last van heb

3 jaar geleden

Reactie op ayleeen222

Hoi ik heb het sowieso op dit moment zijn me tepels rood en enorm branderig ...
Heeft hij het aan beide kanten? Mijn kraamzorg zei dat dit de kiesjes zijn die onder het tandvlees klaar zitten. Als ik tenminste goed zie dat het op dezelfde plek zit

3 jaar geleden

Reactie op Wh2023

Heeft hij het aan beide kanten? Mijn kraamzorg zei dat dit de kiesjes zijn ...
Jaa aan beide kanten indd

3 jaar geleden

Beschadigde melkkliertjes misschien? Kolf je toevallig ook?

3 jaar geleden

Dit had ik ook toen ik borstvoeding gaf. De verloskundige zei dat dit normaal was, je borsten vullen zich opnieuw met melk. Als je je zorgen maakt even contact opnemen met de huisarts

3 jaar geleden

Reactie op livole

Beschadigde melkkliertjes misschien? Kolf je toevallig ook?
Ik ben dat nu gaan proberen omdat m'n borsten zo zeer doen, maar krijg ze met de kolf niet goed leeg. Dus ga toch weer normaal proberen te geven.

3 jaar geleden

Toeschietreflex? Bij mij steekt dat ook