Ik geef borstvoeding en tussen mijn voedingen door krijg ik allemaal steken in mijn borst. Baby drinkt borst goed leeg en is dus niet gezwollen en geen rode plekken of koorts. Weet iemand wat dit is en vooral wat kan ik eraan doen?
Zie geen witte vlekjes in zijn mond en hij laat ook niet los tijdens voeden ...
Je hoeft niet perse iets bij baby te zien voor jou om er last van te hebben.
Toen ik er bij mijn oudste last van had, had ik bij haar al een half jaar geen spruw meer gezien.
Doorgaans niet, het is een schimmel die je kunt behandelen met miconazol crème. 2 keer per dag op de tepels smeren voor de eerste 2 weken en daarna kun je het weghouden door 1 keer per dag te blijven smeren. Wel voor de voeding goed de tepels wassen.
Spruw is ook mega besmettelijk, wat inhoudt dat je baby en jij elkaar steeds opnieuw kunnen besmetten (doorgaans behandel je baby met nystatine). Je zult ook alles wat met melk in aanraking komt op 60 graden moeten wassen, elke dag schone bh, alle flessen/spenen etc elke dag steriliseren.
Spruw bij baby ziet eruit als een wittige waas op de tong en in de wangzakken. Als je daadwerkelijk witte plekken op de tong en wangen ziet is het al vergevorderd.
Je hoeft niet perse iets bij baby te zien voor jou om er last van te hebben ...
Hoi ik heb het sowieso op dit moment zijn me tepels rood en enorm branderig ik ga echt kapot🥲 mijn baby heeft dit is dit spruw in wang daar in de hoek? De witte op de tong komt echt door melk, zou hij er last van hebben? Of kan het ook dat alleen ik er last van heb
Hoi ik heb het sowieso op dit moment zijn me tepels rood en enorm branderig ...
Heeft hij het aan beide kanten? Mijn kraamzorg zei dat dit de kiesjes zijn die onder het tandvlees klaar zitten. Als ik tenminste goed zie dat het op dezelfde plek zit
Dit had ik ook toen ik borstvoeding gaf. De verloskundige zei dat dit normaal was, je borsten vullen zich opnieuw met melk.
Als je je zorgen maakt even contact opnemen met de huisarts