3 Reacties
vorige maand
Wij waren met de zindelijkheid van ons dochtertje begonnen toen ze kon lopen. Dat was met 10maanden. We deden haar naar het slapen telkens op het potje. En kon altijd goed zien als ze moest poepen dan ook gauw om het potje. Toen op haar tempo haar zindelijk maken. Opgevenmoment poeptenze niet meer in haar luier maar op het potje. En uiteindelijk dacht ik plassen kan ze ook wel op het potje doen want heeft het door hoe het werkt. Toen op advies van andere haar luier niet meer om gedaan. Dit werkte en nu draagt ze alleen met het slapen een luier voor de zekerheid. Maar ze snapt dat als ze een luier heeft geen ongelukje krijgt maar als ze haar onderbroek aan heeft dan krijgt ze dat wel.
Ze heeft een een kleine terug val gehad dat ze meer ongelukjes had en ging lachen met het in haar broek plassen. Dit was denk ik even onze grenzen opzoeken. Toen tegen haar gezegd dat ze moet aangeven als ze moet plassen. En haar weer vaker op het potje gezet dat ze moest gaan plassen. Dit hielp nu heeft ze af en toe een ongelukje. Bij haar helpt als ik zeg mama moet even plassen en dan wil zij ook plassen. We laten haar altijd voor het slapen en na het slapen op het potje gaan en ook voordat we ergens heen gaan moet ze even op het potje.
Ik denk dat het zowiezo handig is niet zijn luier om te doen want ze weten dat het de plas opvangt. Ik zou hem om de zoveel tijd weer op het potje gaan zetten zodat die geen ongelukjes krijgt. Maak er een feest van dat die het weer leuk vind. Je heb zown potje voor jongetjes dat als ze erin richten er door de straal een molen gaat draaien. Mess motiveerd dat weer om dan daarin te plassen. Of een leuk traptje en wc verkleiner dat die dan op de wc kan zitten. Wij hebben voor onze dochter een klein trappetje en die lijkt op een kat en de wc verkleiner is een walvis. En dan zeggen we even naar de walvis. Die vind ze ook heel leuk om daar op te plassen.
Probeer te vinden wat het voor hem weer leuk maakt om opdat potje weer zijn behoefte te gaan doen. Ik doe ook wel als ze heeft geplast zeggen wat goed van jouw high 5. En in het begin deed ik haar in de lucht gooien als ze het geplast. En dan zeggen goedzo je heb geplast.
Vind het wel jammer om te lezen dat de kinderopvang niet zo mee werkt met te helpen voor de zindelijkheid. Maarja hoop dat de tips helpen.
vorige maand
Yes hier met verhuizen! Was wel echt weer even zwaar veel ongelukken etc. Maar we hebben de luier niet omgedaan. Dan maar 5 broeken per dag. We deden niet dramatisch en bleven gwn volhouden: plassen we in het potje etc. Wat meer boekjes gelezen over potjes en plassen en poepen. Wat meer op bezoek bij zijn maatje even oud die zindelijk was en daar helemaaal uitbundig doen wanneer dat vriendinnetje plaste in de pot. Al met al, na 3 weken waren we weer teruf alsof er niks gebeurd was. Mijn enige ervaring is dus geen luier en eenmaal in de shit zitten, letterlijk.
vorige maand
Probleem is dat wij een vloer hebben die niet echt nat kan worden. Water of plas gaat door de kieren heen en trekt in de ondervloer. Veel ongelukjes wil je dan ook niet.
Ik heb nu wel iets gevonden wat werkt. Je moet het wel vragen, maar hij gaat gelukkig wel weer mee en op het potje. Als dit nu weer een paar dagen goed gaat, krijgt hij weer de boxer aan. Kleren die nat worden, maakt niet uit. Daar is de wasmachine goed voor 馃檲.
Heel enthousiast doen we al. Ook wil hij graag zelf zijn plasje of poep in de wc gooien en helpen met schoonmaken. Dat is ook deels een beloning voor hem. Hij is teleurgesteld als hij niet kan helpen.
Ja, met kdv vonden wij ook. Dit is met name sinds een nieuwe werknemer. Plassen ging daar eerst wel goed. Maar hij vind 1 potje niet fijn daar en op de wc was ook een ongelukje gebeurd. Daar had hij ook gewoon boxer aan. Ook gesprekken gehad, mja. Vervolgens diarree en dan was het geen optie voor een boxer aan te houden. Diarree heeft 2 a 3 weken geduurd. Toen ook niet meer geplast op het potje.