18 Reacties
2 jaar geleden
Je hebt de keuze gemaakt die het beste is voor jouw gezin en dat is het belangrijkste!
Zelf heb ik ook deze keuze gemaakt, vond het erg moeilijk om de knoop door te hakken maar ben er erg blij mee.
Mijn zoon is 6 jaar en dochter 10 maanden. Heb altijd hard gewerkt maar ben nu na mijn zwangerschap niet meer gaan werken. Het was erg wennen maar voor ons nu ook de beste manier. Het is hard werken maar ook heel fijn om te kunnen doen, geniet ervan!
2 jaar geleden
Wat een mooie keuze maak je! Ik ben net 24 en ben nu een jaar thuismoeder geweest, dat was soms moeilijk maar voor mij voelt dit goed. Ik ga mijn verpleegkunde studie wel nog afronden de komende 20 weken. Maar hierna ga ik ook weer gewoon thuis zijn. Zie er tegenop om de komende weken door te komen.
Eventueel zal ik later als Noah of eventuele andere kindjes naar school gaan een paar uurtjes werken.
Zo ben ik ook altijd opgevoed en zolang het kan €€ wil ik dit graag zo doen.
Veel vrienden hebben een heel ander leven, reizen, feesten enz. Maar ik ben trots op mijn leven. Trek je er niks van aan, mooie keuze!
2 jaar geleden
Ik zou het graag willen, maar dat is voor ons financieel niet haalbaar. Ik werk nu 3 dagen en dat gaat goed. Wij hebben het geluk dat de opa en oma's willen oppassen. Dus we hebben 1 dag kinderdagverblijf kosten. Anders zou het voor ons waarschijnlijk ook beter zijn dat 1 stopt met werken of allebei part time🤔
Ik vind het een knappe beslissing en het is prachtig om alle mijlpalen van je kind mee te maken ❤️
2 jaar geleden
Ik heb heel veel respect voor jouw/jullie keuze!
Zelf zou ik het echt niet kunnen. Ik merk dat ik mijn werkdagen (3 dagen per week) nodig heb voor mezelf, als ik alleen moeder zou zijn zou ik gillend gek worden. Dus ik vind het superknap dat jij dit wel kan, lijkt me voor je kinderen ook heerlijk 😁
2 jaar geleden
Ik ben ook thuisblijfmoeder, en zo dankbaar dat het zo kan🥰 heerlijk om de hele dag met onze dochter te zijn
2 jaar geleden
Reactie op Sanneke1986
Je hebt de keuze gemaakt die het beste is voor jouw gezin en dat is het bel ...
Lief dankjewel. Wat fijn dat jij deze keus ook hebt kunnen maken en dit zo goed voelt!
2 jaar geleden
Reactie op Veer23
Wat een mooie keuze maak je! Ik ben net 24 en ben nu een jaar thuismoeder g ...
♡ snap dat je daar tegenop kijkt, gelukkig met een paar maand klaar dan! En wel altijd goed om een papiertje erbij te hebben en zeker handig als je in de toekomst wel weer (deels) wilt werken. Herken ook wat je zegt inderdaad, Ik ben zelf 25, de meeste leeftijdsgenoten hebben nog een heel ander leven maar daar heb ik me al een hele tijd geleden bij neergelegd. Heb alles alwel gedaan op jonge leeftijd qua feestjes en in het buitenland gewoont etc, ben alleen maar blij dat ik elke dag van me ondeugende kinderen kan genieten ipv de zoveelste kater hahaha
2 jaar geleden
Reactie op Cpalmbje
Ik ben bijna 3 jaar bewust thuisblijfmoeder. Mooiste tijd van mijn leven!!! ...
Wat fijn zeg!! Ik kan aan de ene kant ook echt niet wachten...alleen tot het zover is (bedoeling is om eind vd maand ontslag te nemen) voelt het niet helemaal echt en gaan er nog zoveel dingen nog door mijn hoofd hahah
2 jaar geleden
Reactie op Rylana_m
Ik zou het graag willen, maar dat is voor ons financieel niet haalbaar. Ik ...
Ah fijn dat de opa en oma's op kunnen en willen passen! Bij ons is dat helaas niet mogelijk op een dagje hier en daar na. Met mijn oudste ben ik het eerste jaar thuis geweest en doordat ik toen wel thuis was heb ik nu ook denk ik nog meer het gevoel dat ik zoveel dingen mis/het zo snel gaat met onze dochter van nu 11 maanden! Inderdaad prachtig als je er voor alle mijlpijlen bij kan zijn ♡
2 jaar geleden
Reactie op Kleintje2023
Ik heb heel veel respect voor jouw/jullie keuze!
Zelf zou ik het echt niet ...
Dankjewel! Zo ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk. Ik vind het ook heerlijk om te werken en vind mijn werk leuk. Maar het gemis naar mijn kinderen is toch groter merk ik vooral metdat ze nog zo klein zijn en enorme mamakindjes haha. Plus het hele inplannen elke week qua tijden van ons beide en wie wanneer de kinderen heeft, wanneer ze naar de opvang gaan, wie ze brengt/haalt, wie wat eet etc etc voelt al bijna als een baan opzich de laatste tijd pff. En ach voor je het weet zijn ze alweer groot en heb ik nog zat tijd om te werken denk ik nu ook een beetje..
2 jaar geleden
Ik ben ook thuisblijfmoeder, en zo dankbaar dat het zo kan🥰 heerlijk om de ...
Heerlijk ♡ lekker zo houden dus en genieten. Fijn dat je het zo ervaart als thuismoeder
2 jaar geleden
Ik ben 27 en momenteel ook thuisblijf mama. Ik zou eigenlijk weer gaan werken en was iets anders aan zoeken en soliciteren. Maar me zoontje was zooooooo intens verdrietig rond 4/5 maanden als ik weg was. Dus alles on hold gezet. Ben nu in kleine stapjes opbouwen dat hij bij me moeder blijft 2 dagen en dan 1 dag papa. Dan hoop ik ergens komend jaar 3 dagen te werken. Opvang was namelijk na maand proberen nog een drama. Maar ik zet er heel weinig druk op, ik geniet heel erg van hem maar tis wel fijn dat afgelopen jaar ik wel met mijn moeder of zus van me vriend sommige dagen was. Want het is wel intens om elke dag hele dag je kleintje te verzorgen. Wil daarbij aangeven dat heel veel meer dan je kleintje verzorgen krijg je waarschijnlijk niet voor elkaar. Maar ik heb dan ook kindje dat graag contact slaapt en samen speelt ;).
Ik voel persoonlijk soms wel druk of blikken van mensen. Maar eigenlijk nu ik het ervaar denk ik: het is evengoed een baan alleen onbetaald en voor me eigen kids.
Ik zeg nu soms ook voor grap als mensen vragen wat ik doe: ja ik werk in kinderopvang. Hahahahahah voor m’n eigen kind&thuis😂😂.
Nee maar zonder grappen. Het leven is allemaal zo kort en doe gewoon waar jij en de mensen van wie je houd gelukkig van worden. Komt goed❤️
2 jaar geleden
Ik kan jullie keuze alleen maar toejuichen.
Super dapper dat je hier voor gaat.
En die kleine momenten dat je tijd gaat hebben om je werk te missen... ..die zullen vast niet op kunnen wegen tegen alle voordelen. Denk ik hoor.. 😊
Wij hebben deze keuze kort na de komst van onze kleine jongen ook gemaakt. Vooraf had ik dit absoluut niet verwacht. Maar zodra hij er was, bleek er (uiteraard) in mij iets volledig veranderd te zijn.
Was heel zeker van de keuze om thuis te blijven.
En ben daar nog steeds heel blij mee.
Werken kan ik nog heel veel jaren doen wanneer hij mij niet meer zo hard nodig heeft.
Natuurlijk mis ik mijn werk wel eens, maar zou het niet terug willen om de tijd en aandacht die ik voor hem heb er voor te moeten inruilen.
Ik zie ook heel veel heel anders ingevulde levens om me heen. Ben daar zeker niet jaloers op, en heb vaak eerder stilletjes een beetje medelijden met de mensen die dag in dag uit (en 's nachts dus ook) bezig zijn met een soort race tegen de klok en tegen de tijd in.
Dan gaan ze vaak een weekend of weekje op vakantie en daar moeten ze dan weer zien op te laden. Om vervolgens weer verder te gaan met een al gelopen race.
Thuis blijven kan inderdaad in veel besparen.
Een zelfgemaakte maaltijd: idd veel goedkoper.
En veel lekkerder 😉
Nu krijg ik best wel wat toeslagen e.d. maar zonder dat zouden we het ook een aantal jaar redden. Alleen zou dan het spaargeld sneller op gaan.
Het zijn veel keuzes inderdaad die we nemen.
Zo kopen wij brood via de "to good to go" app. (Ken je die al)?
En anders bak ik zelf of eten we brood van de Aldi.
Kaas uit de supermarkt en niet van de kaasboerderij. De auto minder gebruiken ivm de kosten. Geen vakanties buitens huis.
(Maar lekker in de tuin).
Af en toe een dagje weg met een gevulde broodtrommel.
Denk dat er veel misvatting is over een thuisblijvende ouder. Heb ook al vaak gehoord "dus jij zit lekker hele dagen thuis"?
Alsof rustig zitten überhaupt een optie is 🤣
Het is simpelweg een zware taak, maar wel fantastisch om je gezin de aandacht te kunnen geven die het nodig heeft.
Ik geniet er enorm van. Heb me de afgelopen maanden nog geen moment verveelt (ook iets wat veel mensen zeggen dat ze zouden hebben als ze thuis zouden blijven).
Ik zie ook niet hoe ik me ooit een moment zou kunnen vervelen.
Ik merk overgens dat de generatie waarbij het normaal was om thuis te zijn voor de kinderen erg positief en vol lof reageren op mijn keuze.
Dus mocht je een keer de behoefte hebben in positieve reacties in "real life" op je keuze. Spreek eens de grijze massa aan in de winkel of bij de speeltuin 😜.
Wil er graag nog aan toevoegen:
Aandacht en liefde is nooit te vervangen met geld. Dus nogmaals... ..fantastische en moedige keuze die je maakt!
Want tegen de stroom in is vaak niet de makkelijkste keuze.
❤
2 jaar geleden
Een hele logische keuze, zo te lezen. Ongetwijfeld ga je af en toe je werk missen en ik liep er bijvoorbeeld ook tegenaan dat ik me een beetje minderwaardig kon voelen als huismoeder met een succesvolle man. Inmiddels heeft dat gelukkig plaatsgemaakt voor 100% dankbaarheid en trots! Die carrière pakken we dalijk wel weer op en plukken we er vruchten van als onze kindjes ouder zijn 😊
Succes en als je even je ei kwijt wil erover kun je altijd een berichtje sturen :)
2 jaar geleden
Wat een lieve, positieve en mooie reacties allemaal zeg ♡ geeft me nog meer bevestiging dat ik/wij ons hart moeten volgen en dit de juiste keus is voor ons, en dat wij toch niet de enige zijn die er tegenwoordig nog zo in staan haha 😊