12 Reacties

2 jaar geleden

Je kan je kinderwagen in de hal (of bij jullie kleedkamer) laten staan en dat maxicosi mee naar binnen nemen. Vind het het makkelijkst om zelf al badkleding onder mijn gewone kleding aan te hebben. Snel in een hokje uit en dan door. Er zijn kleedkussens bij het zwembad, dus daar kan je je kleintje omkleden. Douchen doe ik altijd met Bowe op de arm en badkleding zelf nog aan. Dan Bowe omkleden, eventueel in de maxicosi zetten. Zelf flesje laten drinken. Maxicosi mee naar het hokje en dan zelf omkleden. Ze hebben bij ons ook van die ikea kinderstoelen staan. Die sleep ik ook wel mee naar het kleedhokje. Zet Bowe dan daarin tijdens het omkleden. Wij gebruiken de maxicosi niet meer

2 jaar geleden

Het wordt echt steeds makkelijker! En het is zó leuk om te doen 😍 Ik til mn zoontje altijd vanuit de auto. Bij ons moeten de kinderwagens ook buiten het zwembad blijven staan. Ik neem altijd een rugzak mee zodat ik beide handen vrij heb. Ik zorg ervoor dat ik thuis mn badkleding alvast aan heb onder mn kleding, zodat ik zelf snel klaar ben. Daarna kleed ik m'n zoontje om. Ik zorg er altijd voor dat zijn badcape + douchespul boven in de tas zitten, zodat ik hem snel kan douchen en in zn badcape kan doen. Ik spoel mezelf alleen even af met water en douche later thuis wel weer. Ik leg hem ingewikkeld in de badcape op verschoonplank, daar kan ik hem op 'vast maken' zodat hij er niet afrolt. Dan droog ik mezelf snel af en kleed me snel aan. Daarna droog ik hem af, even goed insmeren (de huid droogt zo snel uit van dat water) en aankleden! En dan weer op naar huis 😊

2 jaar geleden

Dit is mijn lijstje! Ik vink hem elke week weer af zodat ik zeker weet dat ik niets vergeet 😂 Flesje neem ik altijd voor de zekerheid mee, maar eigelijk nog nooit gebruikt daar..

2 jaar geleden

Wat jij en anderen ook al zijden. - Thuis eigen badkleding aan. - Maxi cosi voor baby's mogen mee naar binnen. - Bij zwembad baby omkleden. - Na zwemles nog even blijven om met baby zelfstandig" met baby gaan zwemmen omdat het leuk is en baby er extra moe van wordt. - Na zwemmen baby bij zwembad weer terug omkleden, gelijk badcape of dekentje om/over baby en flesje geven, valt vaak meteen in slaap. - Evt. zelf nog even zwemmen als baby slaapt ☺️ Dan kun je zelf ook nog even ontspannen (en laatste kilootje eraf zwemmen) (je spullen kun je gewoon laten staan bij baby, doet niemand moeilijk over. Desnoods vraag je of het mag)

2 jaar geleden

Reactie op Baby-NL

Wat jij en anderen ook al zijden. - Thuis eigen badkleding aan. - Maxi cos ...
Mijn moeder en ik maken er met de tweeling een soort dag-uitje van. Zij zwemles wij ontspannen. Haalt de druk van het moeten en regelen even van de ketel. 😅 Success

2 jaar geleden

Geef je baby een eenvoudige outfit, eentje die je makkelijk aan en uit kunt doen

2 jaar geleden

Je kunt evt je kleintje ook thuis alvast een zwemluier plus badkleding aantrekken en een normale luier eroverheen. Dan hoef je van jullie beide alleen de kleren uit te doen, scheelt weer een stap!

2 jaar geleden

IK doe onze baby altijd een luier aan en daarover een onesie met rits en dan in maxicosi dan zelf omkleden en dan bij naar buiten gaan dekentje over hem heen. 20 minuten na de les alweer thuis waarvan 5min rijden :)

2 jaar geleden

Ah ja de struggle 😅 Ik neem haar altijd mee in de maxicosi of wandelwagen. Bij ons kun je omkleden in grote gezamenlijke hokken waardoor je iets meer ruimte hebt, wat ik zelf wel makkelijk vindt en daar kan de wagen blijven staan. Qua omkleden is veel al genoemd. Bij ons hebben ze naast het bad verschoon kussens liggen, heel handig! Naderhand even samen onder de douche, en ik zeep dan bij het verschoon kussen haar soms al in met zeep/shampoo! Dus alleen afspoelen onder de douche. Dochter omkleden in romper en onesie, terug naar dat hok, kind in wagen en mezelf omkleden. Het wordt steeds makkelijker! Ze slaapt na het zwemmen altijd lekker lang, dus ik douche thuis nog even na tijdens haar slaapje. Nu het frisser wordt buiten neem ik weer een muts mee voor haar! Ook al is het maar een klein stukje naar de auto En super leuk want ik lees hier ook weer tips!

2 jaar geleden

Wat super dat je erover nadenkt, had ik zelf niet gedaan🙈 Ik had dit meegenomen Badcape Hydrofiele doeken Schone romper, het was toen erg warm Flesje, thermoskan en water Schone luiers, billendoekjes, lotion Ik had zelf zwemkleding thuis aangedaan en in zwembad na het zwemmen op laten drogen en thuis pas douchen enz. De kinderwagen kon bij somkleedhokjes blijven staan en Maxicosi mocht mee bij zwembad. En verder eigenlijk niet🙈 Zwemluier had ik niet en niemand zei er wat van eigenlijk. Ze had een uur in het water gezwommen vond het geweldig. Lees dat meer moeders beter voorbereid zijn🤭

2 jaar geleden

Wat een fijne tips! Merk wel dat andere zwembaden het iets handiger georganiseerd hebben. Een rugtas is sowieso ook nog wel een goed idee!

2 jaar geleden

Onze zoon is vaak tussen 6 en 7 uur wakker. Ik geef altijd om 7 uur een flesje. Dan ligt hij om 8.00 uur weer in bed. Rond 9.00 uur maak ik hem wakker. Afhankelijk hoeveel tijd ik heb en hoe moe hij is, neem ik hem in pyjama mee of in zijn onesie mee naar het zwembad. Zo zit er genoeg tijd tussen met zijn slaap en de fles. Dan neem ik de maxicosi mee naar binnen. Kleed ik mijzelf eerst uit.. hij zit nog steeds in de maxicosi en ik heb mn badpak onder mijn kleding. Daarna leg ik hem op het aankleedkussen en kleed ik hem om. Na het zwemmen kleed ik hem om, snel een onesie aan. Dan weer in de maxicosi. Vaak zijn de grotere kleedhokken bezet. Maar wist je dat je een maxicosi precies onder een kleedhokbankje kunt schuiven. Zolang het kindje je maar kunt zien. Snel omkleden. De maxicosi weer op de kinderwagen klikken en hup naar huis. Vaak is hij moe van de les en kan hij na een fruithap en met de fles om 11.30 uur weer heerlijk zijn bed in. En ik maak dan een dansje onder de douche.