25 Reacties

één jaar geleden

Wij wonen op 3 hoog zonder lift dus dat woord ook wat.. 😂

één jaar geleden

Nooit van gehoord😅 en dit is m'n vierde zwangerschap. Wij hebben alleen wc beneden. Moet toch gebeuren he. Gewoon je tijd nemen om die trap op of af te gaan. Of je zet tijdelijk een bed beneden neer als je dat makkelijker lijkt.

één jaar geleden

Je bekken e.d. maken best even wat mee tijdens een bevalling, dus het is vooral er om denken dat je geen marathons gaat doen trap op en neer 😅

één jaar geleden

Dat heb ik ook niet eerder gehoord (3de zwangerschap nu). Hoewel ik me wel kan herinneren dat ik volgens mij de eerste dagen na de bevalling de trap met twee voeten per trede nam (dus niet met 1 voet en dan door zeg maar). En idd rustig lopen.

één jaar geleden

Hier zei mijn kraamverzorgster het wel na bevalling 1. Niet die trap op en af. Je bekkenbodem rust geven. Kan mij voorstellen dat je prima 1 x per dag naar beneden kan om te douchen. Maar om nou 15 x per dag de trap te pakken om te plassen en kraamverband te verschonen enz is misschien wat veel. Overleg anders tijdens de intake van je kraamzorg wat zij aanraden. Je kan een po stoel huren maar is wel next leven invalide zegmaar. Je kan ook schijt hebben. Ligt vast ook aan de schade aan je lijf na afloop. Valt nog niks over te zeggen denk ik.

één jaar geleden

Ik heb ook alleen beneden een wc. Is wel mijn eerste baby in dit huis en ik heb voor de eerste paar weken een toiletstoel/postoel besteld. Scheelt een paar keer het op en neer gaan.

één jaar geleden

Op het begin ging ik het liefst onder de douche plassen, dan kon ik de straal gebruiken om te spoelen en dan hoef je dus ook die trap niet af. Daarna liep ik weer naar beneden en spoelde ik met een flesje water. Dus de 1e dagen heb ik wel iets van rust genomen maar daarna ben ik toch die trap afgegaan. Ik bleef ook wel eens beneden en de baby was dan of boven en m'n man erbij of haalde haalde haat naar beneden en dag legde we haar in de box of de kinderwagen erbij of gewoon lekker in onze armen

één jaar geleden

Vreemd, nog nooit van gehoord. Ik heb gewoon elke dag beneden gezeten hoor, en vanaf 2 dagen na bevalling ook weer gewoon met de honden buiten wandelen (wel kleine stukjes natuurlijk). Kraamzorg moedigde dat ook gewoon aan. Maar als jij dat niet ziet zitten, kun je een ondersteek huren als kraamhulpmiddel. Eventueel kun je ook een kraambed huren wat je op de benedenverdieping zet.

één jaar geleden

Dit heb ik echt nog nooit gehoord. Vorige keer 3 dagen ziekenhuis dus dan deed ik geen trappen. Maar thuis slapen we op de 2e verdieping dus ik deed regelmatig 1 of 2 verdieping aan trappen. Gewoon voorzichtig maar het ging wel vlot.

één jaar geleden

Het is idd beter om het niet te doen. Maar met al 2 kids is het onmogelijk om geen trap te lopen. Kan moeilijk de hele dag boven blijven 😅

één jaar geleden

Dit advies is er inderdaad voor je bekken. Traplopen is zware belasting voor je bekken en je wil niet met bekkenklachten blijven zitten na je bevalling. Met name vrouwen die al (fikse) bekkenklachten hebben tijdens de zwangerschap doen er goed aan om dat advies van niet traplopen de eerste paar dagen echt serieus te nemen. Ik ben zo’n vrouw haha en dit is mij inmiddels door zowel verloskundige, kraamhulp, fysio en oedeemtherapeut meermaals op het hart gedrukt dus ik ga me er netjes aan houden 😅 Ben wel klaar met die bekkenpijn

één jaar geleden

Mijn slaapkamer is boven en douche/toilet beneden. Ik heb van de kraamzorg een folder gekregen van Medipoint. Daar ga ik een postoel (gratis) lenen die ik naast m'n kamer kan zetten, zodat ik snachts niet de trap af hoef. Overdags leven we toch beneden en kan ik ook gewoon op de bank dutten. Leek mij wel handig, de eerste dagen vloei je nog behoorlijk en ik heb al wat lagere bloeddruk, al gauw duizelig, dan is een trap af gaan met een vermoeid lichaam niet slim😅

één jaar geleden

Destijds gaf de kraamverzorgster inderdaad aan dat ik in de kraamweek slechts 1x van boven naar beneden en weer terug mocht. Is natuurlijk een richtlijn, maar ik zou zeker niet vaker op en af wandelen dan noodzakelijk :). Denk ook wel een beetje afhankelijk van hoe de bevalling is verlopen. Pak hoe dan ook genoeg rust. Veel plat, dat is het beste voor je bekken.

één jaar geleden

Zoals iedereen hier zegt. Het wordt echt afgeraden. Maximaal 1 keer per dag. Uiteindelijk moet je het zelf weten maar het wordt niet voor niks tig keer herhaald. Je kan bij de thuiszorgwinkel hulpmiddelen bestellen.

één jaar geleden

Oef ik ga me geen week in de slaapkamer opsluiten 😅 vorige keren ook niet gedaan. Denk dat je vooral je lichaam moet aanvoelen. Geen probleem om (voorzichtig!) de trap op en af te gaan? Dan lijkt het me geen punt. Uiteraard niet overdrijven.

één jaar geleden

Typisch dat er een hele hoop vrouwen zijn die er nog nooit van gehoord hebben? Ik heb het idee dat ik van alle kanten dood wordt gegooid met het advies. Google maar eens traplopen na bevalling. Ik merk dat ik een po stoel of iets dergelijks wel heel ver vind gaan en ik denk niet dat ik me daar goed bij voel om die te gaan gebruiken. We gaan het maar ervaren denk ik, en anders maar tijdelijke beneden bivakkeren voor het grootste gedeelte van de dag 🤷🏽‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Joycani

Typisch dat er een hele hoop vrouwen zijn die er nog nooit van gehoord hebb ...
Je komt er vanzelf achter dat het enorm handig is. Ik heb na m'n vorige bevalling meerdere hulpmiddelen aangeschaft. Weliswaar geen postoel maar wel andere hulpmiddelen waar ik heel erg blij mee was. Als het nodig is dan schaf ik de hulpmiddelen zonder problemen weer aan.

één jaar geleden

Je komt er vanzelf achter dat het enorm handig is. Ik heb na m'n vorige be ...
Wat voor hulpmiddelen heb jij gebruikt dan?

één jaar geleden

Reactie op Joycani

Wat voor hulpmiddelen heb jij gebruikt dan?
Een toiletverhoger, een douchestoel, een papegaai.

één jaar geleden

Je komt er vanzelf achter dat het enorm handig is. Ik heb na m'n vorige be ...
Ik heb vorige keer niets gemist, en wist ook niets van dit advies 😅 Ik denk dat het ook afhankelijk is van hoe je bevalling verloopt.