15 Reacties

3 jaar geleden

Lieve mama mijn baby is 17 weken en tilt helemaal niet zijn hoofdje op, ik loop al paar weken bij de fysio met hem en als ik hem op zijn buik leg gaat ie in slaapstand want hij is een buikslaper dus tummytims heeft voor ons geen zin ik leg hem meestal op mijn bene en dan speel ik vliegtuigje zo traint hij zijn nek ook! 😘

3 jaar geleden

Wij trainen dit nooit, ik ga geen baby trainen. Ik volg zijn behoefte. Sinds een paar dagen probeert hij zelf een beetje te draaien, ik help hem hier dan soms mee en dan vind hij het leuk om even op zijn buik te liggen. Zodra ik zie dat hij terug wil dan draai ik hem terug. Hij vind het ook heel leuk om getild te worden en dan met zijn rug tegen mijn buik om rond te kijken. Als je hem dan iets van je af houdt moet hij ook zelf zijn hoofdje tillen (op intrinsieke motivatie). Maak je geen zorgen, ze gaan dit vanzelf doen en kunnen. Mijn vorige twee heb ik ook nooit bewust getraind en die liepen met 10 maanden, ze volgen hun eigen ontwikkeling en snelheid.

3 jaar geleden

Onze fysio vind de tijden die je noemt veel te veel! Bijna geen enkel kindje houdt dit zoo lang vol. Ze zei tegen ons: Als ze het 3x 5/10 minuten oke vinden is dat ook prima! Het gaat erom dat ze wat oefenen, maar leg daar geen focus op. Nederland is hier enorm streng in 😅 Ons meisje heeft een pavlik bandage ivm heupdysplasie. Sindsdien vidn ze tummytime verschrikkelijk omdat haar beentjes gespreid zijn. Hoe we het nu doen: een kussen op mn been en haar daar overheen, even voor de tv met nijntje. Dit vind ze zoo leuk, dat ze het 5-7 minuten volhoudt zonder te huilen 😊

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 15 weken en hij kan echt niet 15-30 minuten tummy time doen. Hij vindt het wel heel leuk, maar max 8 minuten. Daarna wordt hij moe.

3 jaar geleden

Onze fysio gaf aan dat je vooral niet teveel moet hangen aan die tijden. Leg de baby gewoon regelmatig even op de buik zodat dat wat went, bijvoorbeeld op het aankleedkussen of op schoot. Als je zelf op je rug ligt met je baby op jouw buik telt dat ook :) Het wordt dan vanzelf wel meer naarmate je baby sterker wordt.

3 jaar geleden

Uh hier haalt ie die doelen ook bij lange na niet 😅

3 jaar geleden

Reactie op rgerri

Onze fysio vind de tijden die je noemt veel te veel! Bijna geen enkel kindj ...
Oh goeie dit!!!

3 jaar geleden

Het doel voor ons is dat het onze zoon plezier geeft om op zijn buik te liggen, hij kan dan meer zien. Als hij er duidelijk klaar mee is, draai ik hem weer om hoor. Ga niet streven naar minimaal zoveel minuten

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is 16 weken en haalt dat zeeeeeker niet. Ben ook zeer benieuwd naar waar het CB denkt dat ik die tijd vandaan kan halen als ik ook nog een volle werkdag ernaast heb ;-) en de opvang echt geen tijd heeft alleen mijn kind op d’r buik te laten liggen, aangezien ze nog zat andere baby’s hebben die dat dan ook zouden moeten ;-) Ik probeer haar een paar keer per dag op haar buik te leggen, maar zodra ze aangeeft het niet meer leuk te vinden (meestal rond 4/5 minuten) stop ik ermee. En als het een keer een dag niet lukt ivm drukke planning dan is dat maar zo.

3 jaar geleden

Mijn dochter is 18 weken en haalt het met gemak. Op de buik liggen is voor haar het einde. Maar mijn eerste dochter vond er geen zak aan en kon dit niet. Elk kind ontwikkeld anders en vindt andere dingen leuk (gelukkig maar)

VRIEND

3 jaar geleden

Ik ga niet lopen timen. Mijn dochter doet tummy time als ze zelf op haar buik rolt en verder oeften ze goed haar nekje als ze in de draagdoek zit. Als je niet het idee hebt dat er wat mis is met je baby is er waarschijnlijk niks aan de hand.

3 jaar geleden

Reactie op anoniemuis

Uh hier haalt ie die doelen ook bij lange na niet 😅
Jaaa en werkt echt perfect 🙈 Dan maar even 5 min schermtijd haha..

3 jaar geleden

Ik heb nooit echt tummy time gedaan omdat ze elke keer begon te huilen. Nu rolt ze zelf naar haar buik en merk je er niks van dat ze het eerst niet leuk vond. Dus ik maak mij geen zorgen. 😊

3 jaar geleden

Wat gek dat jouw fysiotherapeut dat heeft gezegd. Onze fysio heeft namelijk gezegd dat het onzin is dat baby's 3x per dag een half uur tummy time zouden moeten doen.