24 Reacties

3 jaar geleden

Ik snap wel dat je twijfelt. Ik kwam met initialen aan de X. L . met achternaam v.i. Maar die xl voor een naam van een meisje.. Je gaat toch denken, kinderen kunnen behoorlijk gemeen en pestkoppen zijn. Meiden zijn heel snel al onzeker over gewicht, Ik moet er niet aan denken dat ze misschien aan de grote kant zou zijn of zich zo zou voelen en dat een pestkop door heeft dat haar namen bij elkaar xl is. Al is nee in mijn optiek niet heel negatief maar ik denk dat ik het persoonlijk ook zou aanpassen, ik denk dat t maar net is hoe erg het je dwars zit🤷‍♀️ er zijn mensen die over mijn bedachte XL namen ook zeiden, kan jou t schelen wat andere denken.. Maar het bleef mij zo dwars zitten, nu wordt het X. M. En ben er nu wel weer 100% gelukkig mee. Ik kon niet meer 100% blij zijn door die XL, terwijl ik echt de namen bij elkaar prachtig vond.

3 jaar geleden

Met dit soort dingen vraag ik me af, zijn jullie zelf enorm gepest? Ik kan me echt geen wereld voorstellen waarin kinderen uberhaupt de moeite gaan doen om een ander kind te pesten met initialen. Daarvoor moeten ze veel te ver doordenken. De meeste kinderen weten niet eens de tweede naam van hun klasgenoten. Ik ben jaren gepest en geloof me, ze vinden altijd wel iets om mee te pesten. Je kan je maar beter focussen op het weerbaar maken van je kind in plaats van hoe je pestgedrag kan voorkomen. Als jij een naam mooi vind, gewoon doen dan. Ik durf te garanderen dat geen kind je kind gaat pesten met de initialen van een naam.

3 jaar geleden

En als je de namen omdraait? Dus E.N.?? Bij mijn eigen naam is mijn 2e naam mijn roepnaam, dat kan ook gewoon ☺️

3 jaar geleden

Van alle afkortingen die ik op dit forum voorbij heb zien komen vind ik nee nog wel meevallen eigenlijk. Ik ben verder wel van team "initialen maken uit" omdat ik zelf in mijn werk vaak dingen (zoals contracten) heb moeten paraferen, dan gebruik je alle initialen op elke pagina. Als ik dan bijvoorbeeld steeds KGB (voorbeeld van iemand anders) zou moeten opschrijven zou ik dat erg onprettig vinden. Nee zou ik niet per se onprettig vinden, maar is hooguit onhandig op elke pagina van een contract 😅😜

3 jaar geleden

Dit zijn mijn initialen en ik zou gewoon voor de namen gaan, want als kind gebruik je je initialen eigenlijk nooit. Volgens mij is de eerste keer dat ik mijn initialen zelf gebruikte als kind in groep acht tijdens de CITO-toets en toe lette ik helemaal niet op de initialen van anderen. Als tiener of adolescent gebruik je ze wel eens en zie je steeds vaker, maar anderen zien ze natuurlijk niet zoveel en als volwassenen heb je er geen last van. Plus dat het geen aanstootgevend woord is natuurlijk. Als er al een opmerking wordt gemaakt, dan is dat sporadisch en ook niet vervelend. Soms grap ik er zelf over. Oh en ik weet niet welke namen je hebt gekozen, maar ik krijg altijd heel veel complimenten over mijn voornamen en daar gaat in de regel ook meer aandacht naar uit, dan naar mijn initialen.

3 jaar geleden

Reactie op KvanIjC

Met dit soort dingen vraag ik me af, zijn jullie zelf enorm gepest? Ik kan ...
De meeste kinderen weten inderdaad alleen de voornaam van klasgenoten en eventueel de achternaam. Andere namen komen vaak niet aan bod en anders denken kinderen vaak niet na over initialen. Anders is toch vaak dat de voorletters te zien zijn en de achternaam voluit wordt geschreven.

3 jaar geleden

Reactie op KvanIjC

Met dit soort dingen vraag ik me af, zijn jullie zelf enorm gepest? Ik kan ...
Maar waar schrijf ik iets over dat we bang zijn dat de kleine ermee gepest gaat worden? Nooit over nagedacht… 😅

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje2023

Van alle afkortingen die ik op dit forum voorbij heb zien komen vind ik nee ...
Dit is idd een mooi voorbeeld waarop onze kleine het later zelf niet fijn/leuk/storend kan vinden. Dat ‘tie op iedere pagina van een contract het woordje “N.E.E.” als paragraaf moet zetten… Ik denk ook wel dat er ergere voorbeelden zijn, maar ja mn gevoel hierover moet dan wel nog snel veranderen 🙄 Thanks voor je berichtje.

3 jaar geleden

Reactie op Loes94

En als je de namen omdraait? Dus E.N.?? Bij mijn eigen naam is mijn 2e naam ...
Thanks voor je tip, maar dat is helaas geen optie. Roepnaam zijn we weg en is dé naam geworden ☺️

3 jaar geleden

Ik wilde net zeggen dat ik nergens iets zag staan over “kan dit als kind”. Maar meer over het algemeen. Ik snap wel dat je t storend vindt. Maar ik ben wat dat betreft ook een beetje pietluttig, want ons kind z’n initialen zijn MJ (vd W) en ik denk meteen aan Michael Jackson 😂. Nou heb ik me daar bij neergelegd, maar ik snap wel dat je “NEE” idd een dingetje vindt.. Als volwassene gebruik je je initialen best vaak, ik zou het zelf storend vinden. Misschien zoals hierboven vermeld dat je ENE kan doen? En ik weet niet of je de namen wilt delen. maar als de laatste E bijv “Elizabeth” is oid kan je er misschien voor kiezen om er Beth of Liza van te maken oid waardoor die E veranderd? Iig succes!

3 jaar geleden

Reactie op desperate23

Ik wilde net zeggen dat ik nergens iets zag staan over “kan dit als kind”. ...
Ik bedoelde de 2e naam Elizabeth oid. Je kan moeilijk je achternaam ff veranderen 😂

3 jaar geleden

Dit zijn mijn initialen en ik zou gewoon voor de namen gaan, want als kind ...
Als kind gebruik je je initialen inderdaad bijna nooit. Maar dat is ook niet echt onze kwestie.. Het wordt vooral meer een ding als de kleine volwassen is. Ik gebruik als volwassene mn initialen wel regelmatig, of m’n paraaf. Dan zou de (nu nog) baby overal N.E.E. schrijven.. Maar jij ervaart dat nu ook niet als vervelend begrijp ik?

3 jaar geleden

Reactie op desperate23

Ik wilde net zeggen dat ik nergens iets zag staan over “kan dit als kind”. ...
Voor de tweede naam (dus inderdaad de eerste E) hebben we een alternatief. Die is ook prima, maar minder mooi en minder gevoel bij dan de eerste voorkeur. Dus we staan nu voor de vraag of we ons over de N.E.E. heen kunnen zetten of niet. Zo niet, dan wordt het de tweede keuze ☺️.

3 jaar geleden

Bij twijfel zou ik altijd kijken of t anders kan. Andere volgorde, net 'n andere naam als 2e naam... Ik vind 't ook heel belangrijk dat 't klopt, m'n man boeit 't niks dus ik bepaal haha. Alle post die je krijgt is toch met je initialen... Dan zie je dat elke keer. Al is 't in jullie geval dan NE en dan dan de achternaam.. Staat er niet altijd NEE maar snap je heel goed.

3 jaar geleden

Wanneer komt het voor dat je die initialen zo ziet? Bij mij letterlijk nooit. Alleen bij de post, maar dan heb je vaak N.E. Echternaam

3 jaar geleden

Haha ik zou er geen probleem van maken. Als ik mijn initialen moet volgen ben ik nu P.S.V maar gebruik dit werkelijk nooit ergens 🙊

3 jaar geleden

Reactie op Babydroom1988

Maar waar schrijf ik iets over dat we bang zijn dat de kleine ermee gepest ...
Nee je hebt gelijk! Dit kwam door de eerste reactie op je bericht. Daar werd uitgegaan van een kind wat wordt gepest door dr initialen. Als je de combinatie van bepaalde initialen gewoon niet mooi vind dan zou ik zeker kijken naar andere opties. Maar vanwege wat anderen misschien wel of niet over de initialen gaan denken... daar zou ik lak aan hebben.

3 jaar geleden

Reactie op MamainBrabant

Haha ik zou er geen probleem van maken. Als ik mijn initialen moet volgen b ...
Gelukkig kom je uit Brabant.. 😜

3 jaar geleden

Reactie op desperate23

Gelukkig kom je uit Brabant.. 😜
Hahaha en een familie die voor Ajax is 🙊

3 jaar geleden

Als je heel graag de tweede naam wilt houden zou je ook kunnen kiezen om nog een derde naam te doen zodat je nog de extra initiaal krijgt