7 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft hier ook last van maar inderdaad geen idee wat het is ben benieuwd

2 jaar geleden

Ik sluit me even aan. Ons dochtertje heeft dit ook, maar heeft nog geen tandjes. Of ze zitten eraan te komen dat we ze nog niet zien? Ik smeer er nu elke keer beetje sudocreme op

2 jaar geleden

Hier ook. Van de een op de andere dag. Maakte ons druk dat het de hand voet mond ziekte was maar is uiteindleijk ook op beentjes en armpjes etc gekomen, dus hier was het uiteindelijk een ontschuldige huiduitslag. Het kon geen kwaad en is nu na een weekje al minder

2 jaar geleden

Hier ook gehad. Op advies van cb sudocreme gesmeerd; nou dat werd erger. Op advies daarna van huisarts vaseline gesmeerd en in twee dagen helemaal weg! Is blijkbaar door speeksel wat de huid kan irriteren.

2 jaar geleden

Onze dochter heeft/had dit ook, komt door het speeksel idd. Bij tandjes gaan ze natuurlijk overal op kauwen. Het gebied rond de mond blijft dan vochtig. Vaak droog deppen en vette zalf smeren (wij smeren bepanthen of droge huidzalf van dr leenarts). En wij doen daarom speentje overdag niet in (tenzij inslapen).

2 jaar geleden

Dochter (nu bijna 4) had dit van de vochtige doekjes bij schoonmoeder. In het begin niet, maar toen ze meer begon te eten en vaker haar mond afgeveegd werd, was het begonnen. 3 a 4 dagen nadien altijd weg, maar kwam elke week terugname gebruik van de doekjes. Daar dezelfde doekjes als thuis beginnen gebruiken en nooit nog last van gehad.

2 jaar geleden

Hier ook nu 2 weken en leek steeds erger te worden. Tanden kwamen ook door en was heel veel speeksel. Huisarts zei inderdaad ook gevoelige huid in combinatie met veel speeksel en koud weer buiten. Goed vet houden en vooral als je naar buiten gaat ook goed insmeren. Moet vanzelf weer wegtrekken