17 Reacties
vorig jaar
Reis advies is prima aangegeven. Als het niet veilig is zouden reisbureaus en Airlines het zeker afraden of zelfs cancelen.
Ik check bij Transavia dagelijks nog steeds passagiers en zelfs veel gezinnen in naar HRG.
Zelfs naar Sharm El Sheik terwijl dat vlak onder Israël ligt.
vorig jaar
Ongelukken zijn overal, in Curaçao ook een schietpartij vroeg in de ochtend voor ons huisje naast mijn slaapkamer raam gehad een poging tot inbraak van werkbus van mijn neef... Mijn oudste was 4 maanden en ik had zeker doodsangsten, vooral om de kleine. En vorige jaar ook automatische wapen horen afgaan daar in de verte.. je kan helaas nergens 100% veilig zijn
vorig jaar
Zelf zou ik inderdaad ook voor de reiswieg gaan, daar liggen ze naar mijn idee toch het prettigst in.
Ik had afgelopen zomer zelf al die spullen (luiers, beddengoed etc) meegenomen, voelde voor mij persoonlijk fijner. Doe ik ook als we weekendjes weg gaan in Nederland haha. Het zijn wel altijd super veel spullen dus even kijken hoe dat uit komt qua gewicht. Hebben jullie bijvoorbeeld een 3e koffer bijgeboekt? Als wij aankomende zomer gaan vliegen is de oudste natuurlijk wel 2 dus die heeft dan automatisch een eigen stoel plus bagage in het vliegtuig dus dat komt qua spullen veel beter uit nu wij ook een 2e kind hebben!
vorig jaar
Reactie op kimberleyjx
Reis advies is prima aangegeven. Als het niet veilig is zouden reisbureaus ...
Mwah, code geel met nogal een lijst risico's. Het is natuurlijk aan jou of je je eraan wilt wagen. Reisbureaus willen vooral geld vangen, en zullen t/m code oranje vrolijk reizen blijven plannen.
Verder heb ik geen specifieke tips voor Egypte, maar wel voor reizen.
Ik zou even met de locatie checken of ze beddengoed leveren, is niet standaard.
Voor een kleine van 16 weken zou ik inderdaad de reiswieg meenemen, ook beter voor de rug.
Om diarree te voorkomen: geen salades en fruit etc eten (soms gewassen in kraanwater), tenzij je het zelf in bronwater kan wassen. Geen kraanwater drinken, geen streetfood eten (tenzij er een enorm hoge doorloop is zodat je zeker vers krijgt).
vorig jaar
Reactie op 26februari
Zelf zou ik inderdaad ook voor de reiswieg gaan, daar liggen ze naar mijn i ...
Dankjewel voor de tips!
Ja wij twijfelen idd om dan toch gewoon genoeg luiers mee te nemen, ergens wil je ook niet bezig willen zijn met boodschappen hoeven doen voor een keer.
Wij hebben 2 ruimbagage, buggy en kinderwagen. Maar als wij meer nodig hebben boeken wij wel bij. 😊
vorig jaar
Reactie op Kleintje2023
Mwah, code geel met nogal een lijst risico's. Het is natuurlijk aan jou of ...
Ja, ik snap natuurlijk de situatie en gedachtes wel. Maar op resorts zijn er hele strenge beveiliging. Reisbureaus willen geld ontvangen maar zij denken echt zeker aan de veiligheid, zij zitten er niet op te wachten om voor alle reizigers een noodplan in te moeten zetten en alles te regelen. Daarbij komt hun naam ook slecht te staan als er iets gebeurd door hun matige verantwoordelijkheid.
Wel bedankt voor de tips! 😊
vorig jaar
Reactie op kimberleyjx
Ja, ik snap natuurlijk de situatie en gedachtes wel. Maar op resorts zijn e ...
Ja of je op je resort blijft of niet maakt ook enorm uit natuurlijk :)
vorig jaar
Wij zijn niet in Egypte geweest, het zal sowieso bij ieder hotel anders zijn (misschien even een mailtje sturen?), maar wij hebben tot nu toe bij alle vakanties een opgemaakt babybedje gekregen, dit is meestal opgemaakt met een hoeslaken, iets van een fleece dekentje + laken. Ik vind die dekentjes zelf nooit zo fijn en neem altijd 2 slaapzakken mee.
Wat betreft de luiers, die nemen wij ook altijd zelf mee, vind het niet zo handig om ter plaatse op zoek te moeten gaan naar goede luiers.. Misschien een tipje, koop een vacuumzak bij de action en verpak ze daar in, scheelt een hoop ruimte in je koffer en als je weer naar huis gaat zijn ze als het goed is zo goed als op 😊
vorig jaar
Wij zijn vorige jaar geweest, luiers enzo hadden we zelf mee. Ter plaatste inderdaad goedkoper maar zelf meenemen vond ik beter (geen ruimte voor teleurstelling). We hadden inklapbare buggy mee. Waar we wel tevreden mee waren. Zeker als je vaak op stap gaat (eilandjes bezoeken/op de boot enzo). Ik denk dat de maxi cosi gemakkelijker zou zijn afh waar je hotel is. Ons all-in hotel lag wat buiten de stad dus als we ons wouden verplaatsen was het dan met de auto (dus dan lijkt me een maxi cosi gemakkelijker). Maar voor al de rest lijkt me een reiswieg het beste. Just my opinion💓 ik wens je een goede reis. (Ik raad je aan om de eilandjes te bezoeken)
vorig jaar
Ik nam altijd een eigen bedlakentje mee. Omdat dat vertrouwd ruikt. Het is al vreemd genoeg voor die kleintjes, eigen lakentje, eigen knuffeltje en eigen slaapzak.
Verder om diarree te voorkomen hetzelfde als voir jezelf, geen kraanwater of iets wat daarin gewassen is of ijsblokjes..
En een reiswieg. Ligt de kleine beter in. Tenzij je ook van plak bent met de auto weg te gaan... en check even de regels in Egypte, sommige landen moet je ook een maxicosi hebben voor in de bus. Neem aan dat je pendeldienst naar het resort hebt.
vorig jaar
Reactie op Rsnn
Wij zijn niet in Egypte geweest, het zal sowieso bij ieder hotel anders zij ...
Oo top! Goeie tip! Dankjewel!
vorig jaar
Reactie op Libatje
Wij zijn vorige jaar geweest, luiers enzo hadden we zelf mee. Ter plaatste ...
Dankjewell!! Dat geeft een even een beeld inderdaad! Ja mijn vriend zat te denken om met de boot iets te doen maar weet niet of dat handig is met 2 kleintjes 😊
Als je het aanraad dan denk ik dat het het proberen waard is
10 maanden geleden
Wij hadden gewoon zelf luiers meegenomen. Wij zijn vorige week terug gekomen van Marsa Alam (Egypte) badplaats verderop van Hurghada we hebben een heerlijke vakantie gehad me elke dag 27 graden ☀️ hij sliep bij ons in bed wat hij eigenlijk altijd al doet 🫢 ze hadden ons 3 1 persoons bedden gegeven die we aan elkaar hadden geschoven. Echt een aanrader even weer genieten van de zon… van de oorlog merk je niks.
10 maanden geleden
Reactie op xmariindax
Wij hadden gewoon zelf luiers meegenomen. Wij zijn vorige week terug gekome ...
Aah heerlijk! Wij hadden best wel veel wind en was best fris, maar bij ons was vakantie echt drama, ik was al ziek mee gegaan dacht dat ik wel op het einde zat en me niet slechter kon voelen, maar helaas wel, aan het infuus gelegen medicijnen gehad etc. Toen de 2 kleintjes ziek met 40 graden koorts. Helaas niets kunnen doen of zien 🥺