13 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb dit ook zo erg (nu 34+2). Heb vandaag de verloskundige gebeld en zij zei dat als ik geen hoofdpijn krijg of misselijk ben of een band om m’n buik voel, ik me vooralsnog geen zorgen hoef te maken en het er helaas bij hoort… Ze gaf nog als tip om veel water te drinken en het voeteneind van het bed omhoog te zetten, maar dat doe ik al.

2 jaar geleden
Ik heb dit ook, en draag een steunpanty om de zwelling wat te voorkomen. Die heb ik aangemeten gekregen ivm verdere indicatie, maar gewone steunkousen zou je zelf kunnen bestellen volgens mij.

2 jaar geleden
Probeer steunkousen of afbinden met verband. Heb er nu ook veel last van. Zolang bloeddruk ok is moet je u geen zorgen maken. Probeer ook af en toe wat te bewegen (niet over je limiet gaan). Dat hielp vroeger in het vliegtuig en soms nu ook. :)

2 jaar geleden
Ik heb dit ook sinds een paar weken. Ben nu 36+5 en heb het idee dat het eindelijk iets minder word. Tips gevolgd van de vk. En ik let ook heel erg op het minder eten van zout. Ik pas alleen mn werkschoenen nog. Ga vandaag proberen mn gewone schoenen weer aan te doen.
Heb je ook pijn bij het lopen? Heb dat best een tijdje gehad maar dat is nu gelukkig een stuk minder geworden

2 jaar geleden
Mijn voeten en enkels zijn ook gezwollen aan het eind van de dag. Dit trekt gedurende de nacht vanzelf weg; alhoewel er soms wel wat vocht in mijn enkels achterblijft. Ik probeer veel te drinken, leg mijn voeten enigzins omhoog tijdens het rusten en slapen en neem om de dag een voetenbad met meerzout. Verder doe ik er niks aan, aangezien het geen zeer doet, ik geen hoge bloeddruk of andere indicatie heb dat er iets loos is en het erbij hoort.

2 jaar geleden
Reactie op haantjee
Welke tips van de vk had je opgevolgd waardoor het minder werd?
's Avonds i ...
Voeten omhoog op de bank en in bed. Veel water/thee drinken en bewegen. Verder heb ik zelf gelet op zoutinname want dat heeft ook geholpen! Nog niet alles is weg maar heb gelukkig geen pijn meer en ben bijna 2 kg kwijt en kan dat ook aan mn lichaam merken.