13 Reacties

2 jaar geleden

Dit dus

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Ik laat het gaan. Heb het zelf geprobeerd hoe het is om erdoorheen te ademen en gebruik dat als leidraad. Ik heb daarom ook alleen hele dunne hydrofieldoekjes. Als hij er beter door slaapt heb ik het liever zo

2 jaar geleden

mijn zoontje doet dat ook ik geef hem een hydrofiele washandje daar vallen ze ook mee in slaap, is een stuk veiliger dan spuug doekjes vind ik ☺️ en heb je geen babyfoon? zo wel kun je daar wel toezicht mee houden toch? 😘

2 jaar geleden

Ik lees mee. Toevallig hier hetzelfde en zat vandaag te googlen naar miss n kleiner exemplaar van n spuugdoekje (ook wij hebben die van de hema). Vind het ook eng als hij in bed ligt, ik haal hem dan ook weg. Maar indd hier vind die kleine het ook Heerijk om doekje langs zn gezichtje te wrijven. Zo schattig.

2 jaar geleden

Lijkt me toch geen probleem. Het doekje zal nooit strak tegen z’n mondje en neusje liggen, dus krijgt echt wel lucht. Mijn zoontje slaapt met 2 van die echte knuffeldoekjes van de Hema, met een konijnenhoofdje er aan. Heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt.

2 jaar geleden

Ik vind het ook spannend. Laat haar overdag haar slaapjes doen met knuffeldoekje. In de avond als ik ga slapen haal ik hem toch nog weg (tenzij de wakker wordt in de nacht, dan geef ik hem terug). Ik heb eerst met haar "geoefend" toen ze wakker was. Ik legde het knuffeldoekje over haar hoofd (in een spelletje) waarop zij hem eigenlijk direct van haar hoofd afpakte. Dat gaf wel rust dat ik weet dat ze dat wel kan. Misschien nog een idee?

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt met 2 knuffeltjes wat ook soort doekjes zijn.. beetje lastig uit te leggen😅 maar heeft ze dag en nacht bij haar liggen. Moet wel zeggen dat wij een camera op haar gericht hebben dus overdag kijk ik altijd even hoe ze slaapt en savonds en voor we naar bed gaan doe ik ook altijd even een check dus ben er niet zo bang voor😊

2 jaar geleden

Ik zou het niet doen maar ik ben aan de erg voorzichtige kant, soms tot ergernis van mijn partner. Dit is een risico dat ik niet zou willen nemen. De kans dat er iets gebeurt is niet zo groot denk ik, maarja, stel, er gebeurt wél iets....

2 jaar geleden

Onze dochter heeft ook lang met haar knuffeldoekje op haar gezicht geslapen. We hebben dit maar gewoon laten gaan. Ze had wel altijd de speen in en haar neusje was daardoor vrij. Misschien kan je eens kijken of er van de zijkanten makkelijk lucht bij zijn neusje kan komen.

2 jaar geleden

Nou ik heb m maar gewoon gelaten en gaat super goed! Als ik ga slapen en ik zie dat ie op zn gezicht ligt haal ik m even weg en verder regelt ie het lekker zelf!😊

2 jaar geleden

Knuffeldoekje is bij ons onderdeel van haar slaapritueel. Zodra die tegen op haar gezichtje gelegd wordt, zie je haar ogen gelijk wegrollen. Komt echt niet zo strak tegen haar neus/mond aan. Niet teveel zorgen maken!

2 jaar geleden

Ja ik loop tegen hetzelfde aan.. ik heb een hydrofiele doek in drie repen geknipt en zoom erin gemaakt en daar een knoop in gelegd. (Zie foto). Daar zit hij dan mee te spelen en vaak ligt die op zijn voorhoofd. Toch weet die hem vaak wel over zijn neus/mond te leggen en dan halen we hem eraf. ‘S nachts als hij wakker wordt geef ik hem wel terug maar blijf vaak zelf dan nog een beetje wakker om te kijken of het goed gaat. Dat is inderdaad vervelend dus zo geen oplossing, maar voor mij voelt dit wel als relatief veilig als ik wel in slaap val. Het is hydrofiel dus heel ademend en omdat het maar zo weinig stof is door de knoop ook “bol” kan er altijd lucht door komen. Echt een volledige Spuugdoekjes over het gezicht heb je toch minder lucht erlangs.

2 jaar geleden

Of een speendoekje vastmaken aan zijn speen? Weet niet of hij een speentje gebruikt hoor 😜