7 Reacties

3 jaar geleden

Geen ervaring, maar ik heb precies hetzelfde gehoord twee weken terug. Alleen heeft ze niks over meer open gezegd. Ik mocht van haar niet Googlen, omdat er vooral horror verhalen op googlen staan. Ik heb me daar ook aan gehouden, maar toen ik de topic voorbij zag komen moest ik toch even lezen. Ze zeggen inderdaad dat er waarschijnlijk niks aan de hand is, maar 7 zit net op de grens van het extra controleren en ik krijg over een poosje ook een extra echo. Want het mag geen 10 (1cm worden), dus er is nog speling. Laten we hopen dat de nieren van onze baby allebei niet groeien en dat het na de vervolg echo gewoon allemaal goed is.

3 jaar geleden

Bij ons bleek met de 20 weken echo dat ons zoontje een extra niertje heeft zoals ze dat noemden. Dus ook iets van een vergrote nier, wij moeten ook rond de 30 weken terug komen alleen mij hebben ze in het ziekenhuis juist heel erg gerustgesteld dat dit niks ernstigs is en dat er heel veel mensen rond lopen die dit hebben zonder het te weten doordat er eerder niet zulke echo's als nu werden gemaakt. Ze zullen waarschijnlijk na de bevalling wel even naar hem kijken en in de gaten houden of hij goed plast vertelde de verloskundige.

3 jaar geleden

Een vergroot niertje kan ook betekenen dat het andere niertje niet goed werkt. Mijn zoontje heeft ook maar 1 niertje, kan je prima mee leven.

3 jaar geleden

Ik had dit vorig jaar bij mijn vorige zwangerschap ook. Met 32 weken bleek het veel te groot geworden te zijn,echter was dit een cyste in de eierstok i.p.v. haar nier. Met 36 weken was de cyste opeens spontaan verdwenen terwijl het de weken ervoor steeds groeide. Wat een vervelend nieuws zeg! Probeer te blijven genieten van je zwangerschap. Ik heb mij hier destijds heel erg druk om gemaakt en uiteindelijk was er niks aan de hand. Hoop blijven houden🍀 (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)

3 jaar geleden

Het kan inderdaad zijn dat zijn andere niertje niet goed werkt maar even afwachten. Mijn zoontje is ook maar met 1 nier geboren, de andere is nooit aangelegd. Jaarlijks controle bij de kinderarts of zijn nier het goed blijft doen maar verder merk je niks aan hem en is het een gezonde jongen van bijna 12 jaar.

3 jaar geleden

Bij ons zoontje (in 2017) werden er ook met 20wk een vergrote nierbekken gezien (5,7 mm) en dit was rond de 30wk iets toegenomen (7,3 mm). Maar omdat het nog onder de 10 mm zat hoefden we niet voor vervolgonderzoek en werd de baby goedgekeurd.

3 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook. Met de 32 weken echo was het nierbekken ook nog vergroot en 3 maanden na de geboorte was alles weer goed. In de meeste gevallen groeit dit met de tijd gewoon goed. Zo niet dan gaat idd de kinderarts er verder naar kijken. Maar maak je niet al te veel zorgen.