12 Reacties
2 jaar geleden
Hier is het ook herkenbaar. Ik ben ook alleenstaand en dit is heel anders dan ik het voor me had gezien. Ook ik ben een aantal vriendinnen verloren tijdens de zwangerschap. Wat ik probeer te doen is me te focussen op de band die ik met m鈥檔 zoontje heb en dat het voor hem gaat om de kwantiteit en niet de kwaliteit. Een verjaardag kleinschalig vieren met mooi contact kan ook waardevol zijn. Al vind ik het wel moeilijk te accepteren hoe m鈥檔 leven nu is, omdat ik het anders voor me had gezien, maar het is hoe het is
2 jaar geleden
Reactie op Lina Ya
Percies hetzelfde bij zwangerschap vele vrienden ook verloren
Het is vreemd hoe sommige mensen reageren op de komst van een baby, alsof het een soort last is. Ik heb gemerkt dat nadat ik bekendmaakte dat ik zwanger was, veel vrienden zich terugtrokken. Dit gaf me een naar gevoel tijdens de eerste verjaardag van mijn kind, maar gelukkig was dat gevoel van korte duur 馃グ
2 jaar geleden
Lieve Mama, jij hebt niemand nodig!
En je zoontje heeft alleen jou (& papa?) nodig.
Alsjeblieft voel je niet eenzaam, want veel mensen om je heen betekend ook snel veel drama / messensteken / geroddel vergeet dat niet.
Ik weet niet of je in de omgeving van Amsterdam woont? Maar anders sta ik open voor playdates!
2 jaar geleden
Hetzelfde hier. Momenteel geen contact met mijn familie. Hij had al weinig contact met de zijne, zijn moeder woont op Cura莽ao en zijn vader leeft helaas niet meer.
Wij hebben alleen zijn oma, 1 broer van hem en 2 vriendinnen van mij.
Ik heb ook veel verloren en kan dat moeilijk accepteren maar het is nu even hoe het is.. ooit komt het misschien nog goed. Dus dat betreft de verjaardag. Wij zitten zelf te denken om een weekendje Centerparcs te boeken om daar als gezin zijn eerste verjaardag te vieren.. 馃グ is ook weer eens wat anders dan standaard thuis met visite. Alles wat belangrijk is is op dat moment dan bij hem.
Ook word het eens weer beter zoals hier al eerder is genoemd.. met vriendjes en vriendinnetje dan krijg je als mama ook meer sociaal contact. 馃槝
2 jaar geleden
Ah super naar om te lezen. Misschien moeder/kind inloop in je buurt proberen? Kan je misschien wat mede moeders ontmoeten. Overigens als je kindje straks naar buiten gaat en school krijg je vanzelf meer sociaal contact. Anders leuke dag met je gezin inplannen vind je zoontje vast even leuk馃槉