11 Reacties

2 jaar geleden

Doe je olie door de groenten? Hier ook harde keutels als we geen olie in doen. Ze eet 250-300g groenten en hier doen we 2 eetlepels olie bij op aanraden van de onthaalmoeder

2 jaar geleden

hoi, Ik heb dit ook gehad met mijn dochter vooral rond de 6 maanden toen ze naast bv ook groente en fruit ging eten. 1 keer 9 dagen verstopt geweest en toen kreeg ze lactulose en de volgende dag had ze gelukkig gepoept. Daarna een week er na begon de verstopping opnieuw en werkte lactulose niet meer na 11 dagen gelukkig forlax gekregen in overleg met kinderarts en eindelijk na 12 dagen weer ontlasting was inderdaad zo ontzettend zielig, ik en mijn vriend moesten er beide een traantje om laten toen ze zo aan het krijsen was. Wat ook soms even kan helpen is even alleen bv geven als ze al een tijdje verstopt zitten. Sinds mijn dochter 1x p dag door haar fruithap een zakje forlax krijgt gaat het supergoed! Ik begon met 1,5 zakje en ben nu aan het afbouwen. Echt vragen om forlax vind ik echt veel beter werken en inderdaad je wilt als ouder voorkomen dat ze weer krijsend alles er uit moeten persen. Kinderarts zei ook dat het ene kind nou eenmaal sneller werkende darmen heeft of meer aan vast voedsel moeten wennen dan de ander.

2 jaar geleden

ik had ook alle huis tuin en keuken middeltjes geprobeerd. Ik maakte alles vers en veel vezelrijke groente en fruit en gaf ook water bij haar groente en fruithap. Pruimenhapjes en olijfolie ook geprobeerd mocht allemaal niet baten alleen met forlax ging het goed. klisma deden ze liever niet bij haar ik moest wachten tot de forlax ging werken. Gelukkig na 2 dagen kwam het inderdaad op gang

2 jaar geleden

Bij mijn zoontje ging het ook steeds niet zo makkelijk, maar niet zo erg als bij jullie. Wij geven nu elke dag kiwi gold en dat helpt bij ons goed. Misschien bij jullie ook om het een beetje te stimuleren?

2 jaar geleden

Wij hebben ook lactulose gebruikt, moesten het met een spuitje in de mond doen maar daar was ze na 3x helemaal Klaar mee… sindsdien deden we het door een hapje of fles mengen. Uiteindelijk ging het beter en waren we het niet meer nodig. Nu als ze weer wat verstopt lijkt te zitten probeer ik haar pruimen hapjes te geven(Ella’s kitchen heeft daar knijpzakjes van), en 9 vd 10 keer helpt dat ook al heel goed😊

2 jaar geleden

Ons dochtertje zat ook vaak verstopt! Nu op recept macrogol gekregen. Lactulose geeft veel krampen/ bijwerkingen. Macrogol doen we door het flesje heen. Daar merkt ze niks van. Waar lactulose is een soort laxeermiddel is, zijn macrogol een soort vezels die zorgen dat de darmen meer vocht opnemen en het dus makkelijk eruit kan. Dat vond ik vriendelijker klinken haha!

2 jaar geleden

Reactie op rgerri

Ons dochtertje zat ook vaak verstopt! Nu op recept macrogol gekregen. Lactu ...
Macrogol is trouwens hetzelfde als Forlax. Alleen word forlax hier niet vergoed en macrogol wel 😆 Begonnen met 1 zakje per dag, nu een halve.

2 jaar geleden

Mag ik je wat dingen vagen? Ben je al even gestopt met bijvoeding? Eet ze veel naast de melkvoeding? En wat eet ze?

2 jaar geleden

Reactie op Kabr

Mag ik je wat dingen vagen? Ben je al even gestopt met bijvoeding? Eet ze ...
Ze krijgt nu nog 5-6 borstvoeding. Fruithapje vaak 3 ijsblokjes en groentehap ook vaak maar 2-3 ijsblokjes. Ongeveer 1/4 boterham met boter.

2 jaar geleden

Reactie op Anne-123

Ze krijgt nu nog 5-6 borstvoeding. Fruithapje vaak 3 ijsblokjes en groenteh ...
Lijkt erg vergelijkbaar met wat ik mijn kleine mannetje geef. Op het brood na. Lastig.. ik kies zelf wel echt nog voor licht verteerbare ingrediënten qua groenten en fruit (voor de zekerheid blijf ik dat nog een tijd aanhouden). Toen ik net met wat vast voedsel was gestart (dat was bij ongeveer zes en halve maand) heb ik wel steeds één soort groente gemengd met afgekolfde melk tegelijk gedaan en dan afwachten of hij kon poepen voordat ik verder ging. Mijn keuze om 1 soort tegelijk te proberen was niet persee ivm smaken maar puur om te kijken of zijn darmen het goed konden verwerken. Ik kan je dus alleen vertellen wat ik ongeveer doe en heb gedaan tot op heden. En heb geen concrete tips voor de situatie. Maar wie weet kan je er toch iets mee. Ik hoop dat je het vanaf nu kan voorkomen. En bij één dag niet gepoept even alleen borstvoeding geven tot alles weer soepel loopt zeg maar? Vind je dat een optie? Een verstopping zou ikzelf rijmen met dat de darmen nog niet klaar zijn voor vast voedsel of bepaalde dingen. Heel veel succes, want als je kleintje zoveel pijn heeft is zo vreselijk hè? Als je zoveel pijn bij ze ziet is werkelijk hartverscheurend 🥺 Sterkte en hopelijk gaat het nu goed en blijft dat zo 😘

2 jaar geleden

Reactie op Kabr

Lijkt erg vergelijkbaar met wat ik mijn kleine mannetje geef. Op het brood ...
(Qua borstvoeding heb ik geen idee of het overeen komt trouwens, bedoelde het vaste voedsel)