19 Reacties

2 jaar geleden

Vicks mag je niet gebruiken als je zwanger bent. Staat zo op de verpakking.

2 jaar geleden

Ik ben zelf 38 + 3 weken zwanger en heb bij elke verkoudheid gewoon Vicks vaporub gebruikt, echt mijn life safer! Onder me.neus en op me borst! En alles gaat goed met de kleine

2 jaar geleden

Reactie op Shana13

Vicks mag je niet gebruiken als je zwanger bent. Staat zo op de verpakking. ...
Oeps nooit bij stil gestaan...😅 dan hoor ik voor mijn bevalling dat ik niet meer verkouden wordt..

2 jaar geleden

Ik zou dan veel gaan stomen.. 🤷‍♀️ en dan zo min mogelijk vaporub gebruiken.. (al heb ik er potjes door heen geslonden😅)

2 jaar geleden

Ja echt onduidelijk haha, stomen kan ik echt niet tegen word daar altijd helemaal naar van🙈 maar probeer het nog wel te rekken en als het echt niet anders wil dan heel minimaal maar smeren denk ik… heb de afgelopen week amper geslapen en ben echt kapot nu..

2 jaar geleden

Het wordt inderdaad niet aangeraden (of afgeraden eigenlijk) maar ik ben met 34 weken zwangerschap flink getroffen door Corona. Tip van manlief: flinke kwak onder je voeten, dikke sokken aan en daarmee slapen. Je staat op als herboren! Zo heb ik het dus maar een enkele keer hoeven gebruiken, met 34 weken dus en bij een paar keer vervelende neusverkoudheid. Lijkt mij zolang je het niet stelselmatig of langdurig gebruikt het niet al te veel kwaad kan, maar dat is maar net wat je gevoel erover zegt!

2 jaar geleden

Vond dit nog op Google… Vind het erg tegenstrijdig allemaal🙈 Maar zelf net besloten om toch een klein beetje op de borst te smeren om in iedergeval de nacht een beetje door te komen, slaap al een week amper door de griep etc. Dat lijkt nu gelukkig aardig weg te zakken maar dat verrekte gehoest en die verstopte neus constant word je ook niet blij van. Dus probeer het zo min mogelijk te gebruiken en indien het toch ‘moet’ dan alleen voor de nacht. Slaap is ook belangrijk

2 jaar geleden

Ik heb het gewoon op mn borst en rug gesmeerd 1.5 wk geleden hoor. Geen lucht en dus stikken is schadelijker voor je kind. Je neemt het niet in dus wat merkt je kleintje er nou echt van?

2 jaar geleden

Reactie op xxFCxx

Ik heb het gewoon op mn borst en rug gesmeerd 1.5 wk geleden hoor. Geen luc ...
Dat was dus inderdaad ook mijn idee 🙈 dus heb het vannacht uiteindelijk toch gebruikt want ik kon echt niet meer😅

2 jaar geleden

Dat was dus inderdaad ook mijn idee 🙈 dus heb het vannacht uiteindelijk to ...
Ik heb ook neusspray gebruikt met xylometazoline. Het is "waarschijnlijk veilig". Wel in overleg met mijn vk. Dus heb het slechts 6 dagen, enkel voor t slapen gaan gebruikt. Dan slaap je tenminste, is weerstand opbouwen en je lichaam de kracht geven om het virus te verslaan. Wat extra vitamientjes eten, beetje compenseren 😉
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op xxFCxx

Ik heb ook neusspray gebruikt met xylometazoline. Het is "waarschijnlijk ve ...
Ja precies.. opzich red ik me overdag wel redelijk prima gelukkig, het hoesten is alleen gigantisch vervelend omdat ik er harde buiken van krijg en m’n ribben en spieren nu echt zeer beginnen te doen🙈 maar voor Snachts gebruik ik dus nu gewoon een klein laagje Vicks op de borst tegen de kriebelhoest zodat ik in iedergeval fijn slaap.. ben morgen 37 weken dus wil gewoon van dit gezeik af zijn ook voordat mijn bevalling begint haha

2 jaar geleden

Hier ook gebruikt. Heb er overigens niks over kunnen vinden in de bijsluiter dus vandaar gewoon opgesmeerd.. Dankzij vicks kon ik nog een beetje slapen. Heb 3 weken flinke griep gehad waarbij ik niks gebruikte. Uiteindelijk moest ik ook neusspray met xylometazoline gebruiken omdat ik een bijholte ontsteking erbij kreeg. Toen ook begonnen met vicks smeren omdat ik maar 2 uur per nacht sliep en nogal op was. Dit hielp onwijs!

2 jaar geleden

Reactie op xxFCxx

Ik heb ook neusspray gebruikt met xylometazoline. Het is "waarschijnlijk ve ...
Precies dit. Die slaap helpt het beste om te herstellen!

2 jaar geleden

Reactie op mamaloes23

Hier ook gebruikt. Heb er overigens niks over kunnen vinden in de bijsluite ...
Pff 3 weken griep😩 ik heb er gelukkig ‘maar’ een weekje last van gehad.. alleen nu alles dicht zitten en heeele erge kriebelhoest.. maar inderdaad slaap doet zoveel.. vannacht meerdere keren wakker geweest helaas maar tussendoor wel redelijk geslapen , tenminste beter dan de dagen ervoor en dat merkte ik vanmorgen zeker wel

2 jaar geleden

Ik had dus de bijsluiter zelf niet meer🙈 maar kon me herinneren dat ik er ooit iets over had gelezen dus toen ging ik googelen en vond ik allerlei verschillende antwoorden..

2 jaar geleden

Ik ben van mening dat je alle extra energie kan gebruiken die je straks nodig gaat hebben voor de bevalling en de periode erna. Dat weegt veel Sterker dan die minimale risico’s die je mogelijk zou kunnen lopen door het wel te gebruiken.

2 jaar geleden

Ik was vandaag bij Holland en Barret en toevallig gevraagd daar waarom Vicks vaporub niet mag en zij zei omdat er bepaalde stoffen inzitten die de baby kan doen stikken dus ik gebruik het niet 😊. Ik ben al een week niet fit en gister en vandaag was het super erg. Heb nu neusspray gekregen die veilig is en een hoestspray van vogel die liever ook wordt afgeraden maar als je het alleen doet voor het slapen kan het geen kwaad!

2 jaar geleden

Reactie op Sylvia30

Ik was vandaag bij Holland en Barret en toevallig gevraagd daar waarom Vick ...
Ah oké, heb toevallig nu dampo omdat m’n Vicks al zo goed als leeg was, daar staat op dat het tijdens de zwangerschap gewoon gebruikt kan worden zolang niet te grote oppervlakten mee in smeert. Alleen niet gebruiken bij borstvoeding maar dat lijkt me vrij logisch
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ik gebruik de luuf van m’n baby en dat werkt eigenlijk ook haha.