27 Reacties

2 jaar geleden
Hi! Wij hebben nog niet gevlogen, maar gaan wel vliegen als onze dochter bijna 4 maanden is. Hier de tips die ik heb gevonden.
Onze kinderwagen is te zwaar (+ wil hem eigenlijk ook niet mee het vliegtuig in). Dus wij hebben voor 30 euro een Easywalker kinderwagen gekocht op marktplaats. Deze is licht en kan je klein inklappen (ook de reiswieg kan helemaal plat). En het is dan ook niet zo erg als er mee gegooid wordt 😅
Verder nemen wij een draagzak mee voor op het vliegveld. Voor voeding geldt geen limiet van 100ml, dus dat mag je gewoon meenemen.
Met stijgen en dalen wil ik haar voeden zodat ze slikt en hopelijk geen last heeft van haar oortjes.
Denk qua kleding ook aan een extra setje voor jezelf. Toch jammer als je de hele reis met een zuur ruikende trui aan zit 😂
En ik lees graag mee met andere tips! Toch spannend zo'n eerste keer vliegen met baby.

2 jaar geleden
Ik heb afgelopen week 3,5 uur gevlogen met mijn 10 weken oude zoontje.
Ik heb een tweedehands kinderwagen gekocht voor een heel klein prijsje zodat mijn eigen goede kinderwagen niet mee hoefde.
Maxi cosi heb ik ook meegenomen. Wel als ruimbagage. Zodat hij hier ook veilig vervoert kan worden.
Ik heb hem de fles gegeven tijdens het opstijgen en landen.
Het ging echt super goed en kreeg zelfs complimenten van andere reizigers dat hij het zo goed had gedaan. Had hij ook nog even gepoept, super handig in die kleine ruimte 🤣 Maar ik zou het echt iedereen aanraden.

2 jaar geleden
Reactie op LauraMF
Ik volg ook. Nog mensen ervaring met het meenemen van maxicosi met vliegtui ...
Ik heb dat ook gelezen, maar als je deze mee wilt in het vliegtuig in de zin van dat je kindje daar in moet tijdens het vliegen, dan moet je een extra stoel boeken.
Anders moet ie als odd-size bagage mee in het ruim. Maar ik weet niet of je dat moet willen met kans op schade door het vervoeren.

2 jaar geleden
Wij hebben onlangs gevlogen met onze 10 weken oude baby. De vlucht duurde 2,5 uur. Op de terugweg hadden we 3 uur vertraging, maar ging allemaal prima.
We hadden de kinderwagen mee. Die moet je inleveren bij het boarden. Verder zat ie tijdens de vlucht in de draagzak. Ik had allerlei kleine flesjes voorbereid om te geven tijdens opstijgen, dalen etc maar niks van nodig gehad. Hij vond t allemaal hartstikke leuk. Keek z’n ogen uit naar alle mensen en andere kindjes.
Andere mensen met kinderen op de vlucht zijn ook heel supportive.
Gewoon lekker doen en je vooral niet druk maken!

2 jaar geleden
We zijn momenteel op vakantie met de kleine. Ik heb zelf een oude joolz als kinderwagen en die meenemen was geen optie. Die moet je inleveren en wagen plus wagenkoffer paste niet in de auto naar Schiphol met alle andere bagage :) ik heb de joolz aer van mn schoonzus geleend. Verder heb ik het voedingskussen meegenomen voor in t vliegtuig en de kleine heeft de hele vlucht daarop gelegen. Ideaal was t. Ik heb geen maxicosi meegenomen, maar de draagzak gebruikt in de auto’s.

2 jaar geleden
Reactie op Gigi05
We zijn momenteel op vakantie met de kleine. Ik heb zelf een oude joolz als ...
Hoe veel weken / maanden is jullie kleintje? Was het goed te doen met de Joolz aer?
Die lijkt me ook zo handig voor de vakanties, maar ik twijfel omdat het meer een buggy is en we dan geen ligbak bij hebben om slaapjes in te doen..

2 jaar geleden
Wij vlogen met 8 weken oude baby voor het eerst (5u). Hij vond het ook helemaal leuk en gedroeg zich voorbeeldig, luiers verschonen in die wctjes is beetje behelpen maar te doen. Voeden tijdens stijgen en dalen was niet nodig. Tip zou wel zijn stoeltje bij raampje te vragen, ik geef Borstvoeding en tussen 2 grote mannen in zitten en bv geven was een krappe bedoening.
Wat de andere al schrijven over kinderwagen en maxi cosi - mag je meenemen tot aan de gate. Je kunt bij de incheck balie vragen of het een vol vliegtuig is, zo niet willen ze de stoel naast je wel eens blokken en dan mag je maxi cosi gratis mee het vliegtuig in 😀. Verder zou ik aanraden om een duffel/XXL gate back te koek waar je je kinderwagen in kunt stoppen. Heeft 2 voordelen, je kinderwagen raakt niet beschadigd en je kunt extra bagage "smokkelen" pakken luiers en dat soort dingen in je reiswieg of in het mandje van je kinderwagen laten zitten.

2 jaar geleden
Reactie op RiancaPors
Wij vlogen met 8 weken oude baby voor het eerst (5u). Hij vond het ook hele ...
Oh en ik vond het top kinderwagen bak en maxicosi mee, tis een beetje een volksverhuizing maar wij houden van trekken op vakantie en dan had hij iig altijd een veilig eigen bedje + in niet alle landen zijn autostoeltjes betrouwbaar en verantwoord, ik vond dat wel belangrijk.