Praktisch vraagje vooral voor moeders die ervaring hebben denk ik 🙈 Ik ben bezig met de koffer die mee gaat naar het ziekenhuis, maar online staan overal verschillende antwoorden.
Moet ik dit ook meenemen?
Speen
Fles+voeding (i.v.m. flesvoeding geven)
Luiers
Billendoekjes
Hydrofiele doek
Spuugdoekjes
Luiers, voeding, fles, billendoekjes, spuugdoekjes etc hoef je niet mee te nemen. Dat heeft het ziekenhuis standaard. Alleen setjes kleding, speen, knuffeldoekje etc is goed genoeg
Alleen een speen die is uitgekookt. Niet altijd meteen nodig maar wel fijn om bij te hebben als het nodig is. Luiers, billendoekjes en flesvoeding+fles kregen wij int ziekenhuis. Ik geloof hydrofiele doeken en spuugdoekjes ook maar dat weet ik even niet meer zeker
Ik heb wel een speen, luiers, spuugdoekje (voor onderweg naar huis) en billendoekjes mee. Ik neem.aan dat ze in het ziekenhuis luiers en doekjes hebben maar toch. Fles en voeding neem ik niet mee. Ik wil borstvoeding proberen en anders zullen ze dat heus wel in het ziekenhuis hebben. Ik word volgende week maandag ingeleid dus dan kan ik je daarna antwoord op je vraag geven.
Bij mijn vorige bevalling moest ik wel eigen fles en speen mee nemen verder hadden ze alles daar. Zoogcompressen hadden ze dan weer niet..
Ohja en ik moest een paar dagen blijven en ze hadden wel kraamverband maar geen maandverband. (Na 2 dagen had ik geen kraamverband meer nodig)
Wij nemen wel speen/fles (beide uitgekookt) en flesvoeding mee. Flesvoeding zodat we niet maar 2 dagen thuis moeten overstappen op andere voeding. Ziekenhuis heeft vaak nutrilon en wij gaan beginnen met Kruidvat.
Nu ik dit topic lees vraag ik me af: hoe neem je een uitgekookte speen mee? Die komt dan toch weer overal tegenaan, wat het uitkoken teniet doet? Of ben ik teveel aan het nadenken?
Ik beval in zwolle en mij is gezegt dat ik een flesje moet uitkoken voor de zekerheid en steriel moet inpakken, voorderest hebben ze alles daar maar ik neem wel voor de zekerheid billendoekjes en wat pampers mee
Ze hebben alles in het ziekenhuis!
Zowel voor de baby (flessen, voeding, luiers, doeken ed) als voor jou (maandverband, netbroekjes, zoogcompressen ed)
Enige wat je zelf mee moet nemen is een speen event, kleding voor de baby en kleding voor jou zelf ☺️
Van mijn ziekenhuis (Ziekenhuis Rivierenland Tiel) staat er een flyer op de site over de kraamafdeling waar ook een paklijst in staat voor je vluchtkoffer. Misschien heeft jouw ziekenhuis dit ook?
Wat je ook altijd kan doen is de informatie over de materniteit op de site van het ziekenhuis lezen , meestal staat er daar ook op wat je allemaal best meeneemt naar het ziekenhuis 😊
Nu ik dit topic lees vraag ik me af: hoe neem je een uitgekookte speen mee? ...
Ik heb bij de Ikea afsluit bare zakjes hiervoor gekocht, ook voor de kleertjes, daar schrijf ik dan de maat op zodat ze in het ziekenhuis weten wat ze de baby aan kunnen doen.