10 Reacties
3 jaar geleden
Heel herkenbaar hoor! Hier 1 van 3 maanden, ook 41+1 geboren, was toen al 5kg en 56cm en drinkt nu 180ml +6 omdat de 150ml +5 gewoon niet voldoende vult. Hier ook net in sprong 4 beland. Maak je geen zorgen! Als hij honger heeft dan heeft hij honger. Voor je het weet mag je ook hapjes erbij gaan geven en zal de hele voeding routine weer anders worden. Lekker naar je eigen gevoel luisteren en doen wat goed voelt! Zodra ze gaan lopen gaan al die babyvetjes er toch weer als een speer vanaf hahaha.
3 jaar geleden
Hier ook al een hele tijd 4x180+6 hoor en een na laatste fles zelfs 210+7. Hier vond het cb het helemaal goed, dus is ook maar net wie je treft denk ik! Ik ga proberen af te bouwen naar 4x210 als ie hapjes mag (en dan laatste fles pap). M’n kind heeft nu eenmaal veel honger, ga m geen honger laten lijden 😂. En groeit prima, niks te dik of te dun.
3 jaar geleden
Ik vind het wel meevallen onze zoontje is prematuur geboren 36+2 met een geboorte gewicht van 2910 en hij is inmiddels 6,7kg bij 15 weken. Hij drinkt op een dag een totaal van 1100. Dit was volgens de CB ook prima. Hij zal het wel nodig zijn.
3 jaar geleden
Hier nu in sprong 4. Baby is 15 weken en 7 kg en ik zit vandaag (nu is het 19.00 uur) al aan voeding nr 8 (borst). Manmanman. Voordeel is dat je dit onbeperkt kan geven. Maar ik snap jouw dilemma.
Je hebt hongerige babyvoeding. Evt die proberen? En naar je gevoel luisteren. Tuurlijk moet je je kind niet overvoeden en let het CB erop. Maar als hij in een groeispurt zit en tijdelijk even meer nodig heeft zou ik zeggen lekker doen.
3 jaar geleden
Heel herkenbaar!! Mijn zoontje lijkt echt onverzadigbaar sinds zijn sprongetje is begonnen!