3 Reacties

2 maanden geleden

Autisme zou kunnen. Selectief mutisme is iets.. maar als je het herkend van je zelf.. Onze oudste was ook echt eerst aan het 'sponzen' alles in haar opnemen, wellicht veel oefenen in haar hoofd. En daarna begon ze in eens wel te praten. Durf even niet meer te zeggen hoe oud ze toen was. Al moet ik we bekennen dat we bij haar wel in de onderzoeken zitten voor ASS (ze is nu ruim 4,5) maar daar zijn ook meer andere redenen voor. (Ben zelf 1,5 gediagnosticeerd met ASS, het ziet er bij vrouwen en meisjes heel anders uit dan bij de meeste jongens en mannen) Gaat ze al naar de peuter of iets? Vaak kan dat ook helpend zijn. Ik denk dat jullie het heel goed doen met dingen te benoemen, en het soms proberen uit te lokken. Onthoud: ieder kind is anders, en ze volgen allemaal hun eigen weg.. Succes daar!

2 maanden geleden

Ze gaat naar de school en maakt daar veel vriendjes. Ik maak me niet zo'n zorgen, maar het duurt inderdaad wel lang. Maar ik hoor inderdaad van andere mama's soortgelijk verhalen: eerst veel opnemen en dan opeens komt het er allemaal uit 馃

2 maanden geleden

Reactie op Oragina

Ze gaat naar de school en maakt daar veel vriendjes. Ik maak me niet zo'n z ...
Misschien een stukje van eerst zeker weten dat je het kan, en dan doen.. je weet vaak toch niet wat er allemaal in die klein koppies gebeurt. Wat ik zeg, ik denk dat jullie al heel goed bezig zijn met de aanbieden zoals jullie het nu doen. En misschien ook weer niet te veel druk er op leggen..