12 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb 1x een gewone ruggenprik gehad en 1x de walking epidural.
Wat is je vraag precies?
Ik vond de meerwaarde niet heel groot. Mijn ervaring is dat je met een ruggenprik toch de weeën niet echt op hoeft te vangen, dus had geen behoefte om rond te lopen ofzo. Voordeel is wel dat je dus andere bevalhoudingen kan aannemen, ipv alleen plat op je rug🤗
3 jaar geleden
Zijn helaas maar weinig ziekenhuizen die het aanbieden toch? Bij ons in de buurt zover ik weet niet. Of heeft iemand een lijstje? 😇
3 jaar geleden
Er zijn maar 3 ziekenhuizen in Nederland die dit al doen vooral had zuiden van Nederland o.a Rotterdam. Heel erg jammer. Denk dat prachtige optie is waarin je inderdaad meer kan blijven rondlopen, niet aan blaascatheter moet etc. Ik weet wel dat tegenwoordig ze de reguliere ruggenprik ook niet meer zo heftig maken en ook “uitzetten” met de persfase zodat vrouw dat wel voelt. Overigens kan je met peanutball nog echt van veel houdingen wisselen met de ruggenprik op bed. Hoeft niet op je rug te bevallen als je dit niet wil.
3 jaar geleden
Reactie op Lautje
Ik heb 1x een gewone ruggenprik gehad en 1x de walking epidural.
Wat is je ...
Denk meer naar iedereen zijn ervaring. Hoe was de pijnbestrijding? Weegt de bewegingsvrijheid op tegen de lagere dosering en dus meer pijn? Had je last van bijwerkingen? Hoe zat het na de bevalling?
3 jaar geleden
Reactie op Jolene66
Vond je de light versie hetzelfde doen qua pijnbestrijding?
Jahoor werkt precies hetzelfde! Moet zeggen dat ik 2x de pech heb gehad dat die bij beide bevallingen niet goed is gezet. Je kan zelf een knopje bedienen waarmee je jezelf steeds een dosis pijnbestrijding geeft.
Je moet alsnog wel onder begeleiding het bed uit. En het is niet zo dat je echt hele stukken over de gang kan lopen. Maar je hebt een stuk mobieler in bed en op de kamer.
Bij mij stond de ruggenprik gewoon nog 'aan' tijdens de pers fase. Dit was wel anders dan bij de gewone ruggenprik.