17 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruik Naif spf 50 alvast voor de zekerheid, al zal het nog niet nodig zijn doe je ze er toch geen kwaad mee ja… Maar ik betrapte mezelf er vandaag al op dat ik vrolijk de stad in was gegaan met baby zonder zonnebrand…

3 jaar geleden

Ik kan de kap van mijn wagen helemaal naar beneden doen. Nu vind de kleine dat niet zo leuk, dus als hij wakker is gaat hij dan weleens huilen. Dus heb vandaag zonnebrand voor kids gekocht. Als het echt zonnig is, hij moeilijk doet en we een stuk gaan lopen zal ik hem zeker insmeren

3 jaar geleden

Ik gebruik, of het nou zonnig is of niet, spf 50+ zonnebrand voor de kleine dame. Ook als de zon niet schijnt kan een teer babyhuidje namelijk als nog aangetast worden. En daarnaast heb ik een Dooky voor op de kinderwagen. Héél erg fijn. Zo voorkom ik ook dat onbekende mensen zomaar de kinderwagen in kunnen duiken om haar aan te raken en wanneer het erg hard waait buiten houdt dit ook de wind voor haar tegen.

3 jaar geleden

Ik gebruik een Dooky momenteel, geen zonnebrand nog.

3 jaar geleden

Bij mijn eerste adviseerde het consultatiebureau om nog niet in te smeren voor 6 maanden, ivm de gevoeligheid van het huidje, dus dat doe ik nu ook nog niet. Ik gebruik een dooky op de kinderwagen en een grote hydrofiel over de maxi cosi.

3 jaar geleden

Onze kraamhulp had gezegd om juist nu al te beginnen met zonnebrand. Ik heb toevallig vandaag de zonnebrand van Drs. leenarts spf 50 gekocht. Verder ga ik denk ik ook nog een Dooky of paraplu halen. Kap van de wagen is helaas net niet laag genoeg.

3 jaar geleden

Mocht je een iphone hebben kan je in de weer app zien wat de zonkracht is van de die dag. En kun je meteen zien of insmeren nodig is😊. Mocht je geen iphone hebben kun je dit volgens mij ook gewoon googlen. Ik gebruik zelf ook een parapluutje. Een dooky is wel een goede tip trouwens. Ga ik ook eens voor kijken.

3 jaar geleden

Ik knoop een grote hydrofiele doek, laat nog wel een klein stukje open dat ik dr koppie net kan zien maar zo is ze toch lekker afgeschermd tegen zon en wind. Smeer nog niet in

3 jaar geleden

Ik heb zonnebrandcrème gekocht voor kinderen van Biodermal. Met een make-up kwastje smeer ik het op. Ik denk liever te vroeg smeren dan dat je kind verbrand. Ik kijk wel echt naar welk moment ik op de dag naar buiten ga en of hij dan in de zon komt.

3 jaar geleden

Ons dochtertje vind de zon heerlijk 😂 Ik gebruik nog geen zonnebrand. Pas als de zon sterker word.

3 jaar geleden

Ik heb het bij het cb nagevraagd. De arts daar adviseerde om de kleine in de schaduw te houden met een parasol of hydrofiel, en als de zonkracht oploopt ook dan nog te smeren.

3 jaar geleden

Ik ging 2 dagen geleden wandelen op het strand. Het was die dag super zonnig. Ik heb (nog) geen parasolletje op de wagen. Ik heb zijn gezichtje wel ingesmeerd met Zwitsal factor 30. Als de zon feller wordt gebruik ik Kruidvat baby factor 50, die kwam goed uit de test.

3 jaar geleden

Ik vond dit trouwens in ouder topic. Zwitsal wordt dus afgeraden. Oei. Goedkopere merken komen beter uit de test.

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje2023

Ik heb het bij het cb nagevraagd. De arts daar adviseerde om de kleine in d ...
Dit vind ik altijd zoiets raar dat ze het ook nog adviseren.. hang je een hydrofiele doek over je wagen kan het dadelijk in de zomer bloedheet worden in de ligbak.

3 jaar geleden

Reactie op Mellie

Dit vind ik altijd zoiets raar dat ze het ook nog adviseren.. hang je een h ...
Ze zei dat je er schaduw mee kon creëeren, niet dat je er de hele kap mee af moet sluiten. Je kan schaduw maken en ook nog een opening houden voor frisse lucht :)

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje2023

Ze zei dat je er schaduw mee kon creëeren, niet dat je er de hele kap mee a ...
Er zijn er genoeg die het wel helemaal afsluiten ook met de maxi cosi. Een gewaarschuwd mens telt voor twee😉

3 jaar geleden

Reactie op Mellie

Er zijn er genoeg die het wel helemaal afsluiten ook met de maxi cosi. Een ...
Daar heb je gelijk in, bedankt voor de aanvulling :)